2006. Gisteren de spoorstangen vernieuwd waarbij de neus 30°omhoog stond. Er was toen een lek aan die vaste aandrijfas mof. Had ik eerder niet.
Met wielen terug op de grond ging ik't peil controleren, het liep eruit die versnellingsbakolie. Ca 33 cl zat daar teveel in, en gecheckt 2 j geleden..
Mijn vermoeden is dat er onderin water zit. Die O-ring van die vaste mof dicht niet meer. Het opspattend water van het wiel zal er zo inkruipen. Of laatstleden heb ik in de winter een nwe thermostaat geplaatst gehad en daar een tube los gedaan. Het koelwater loopt dan langs alle kanten naar beneden.
Die olie zal ik volledig aftappen, dan weet ik het. Bedoeling is om te ontvetten en aan te smeren met elastische pakking rondom die vaste mof.
De mof zelf die lekt, daar zag ik geen druppels hangen. De ring met de 3 gaten daar lekt het hoogstwaarschijnlijk.
Die O-ring vervangen zou ideaal zijn maaar veeel werk. Tenzij iemand de mof losmaakt, ontvet en voorziet van pakking . de wagen langs 1 kant opgekrikt staat.
Iemand ervaring met die euvel?
Renault, teveel olie in versnellingsbak ???
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 1828 Weergaves
-
Laatste bericht door MyTwingo
-
- 1 Reacties
- 614 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 7 Reacties
- 1000 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 471 Weergaves
-
Laatste bericht door Renault47
-
- 6 Reacties
- 362 Weergaves
-
Laatste bericht door Frank Frenken
-
- 3 Reacties
- 384 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
-
Problemen automatische versnellingsbak met caravan
door Vertrokken - 46088 » » in Aandrijving, wielophanging, besturing, remmen van de Captur 2 - 4 Reacties
- 892 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken - 46088
-