[Twingo 2013] - Koppelingspedaal stroef
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 mei 2025 18:09
- Actief als: particulier
[Twingo 2013] - Koppelingspedaal stroef
Hoi,
Het koppelingspedaal van mijn Renault Twingo 2013 voelt vaak stroef aan, bij intrappen en loslaten. Ook komt er af en toe een redelijk harde klik (komt echt bij het pedaal vandaan) als ik het pedaal loslaat, vaak komt die klik nadat ik het gevoel heb dat het aangrijpingspunt iets veranderd is, dan pakt hij hem eerder dan normaal.
Heeft iemand hier verstand van?
Alvast bedankt!
Groeten,
Jeroen van Wagenveld
Het koppelingspedaal van mijn Renault Twingo 2013 voelt vaak stroef aan, bij intrappen en loslaten. Ook komt er af en toe een redelijk harde klik (komt echt bij het pedaal vandaan) als ik het pedaal loslaat, vaak komt die klik nadat ik het gevoel heb dat het aangrijpingspunt iets veranderd is, dan pakt hij hem eerder dan normaal.
Heeft iemand hier verstand van?
Alvast bedankt!
Groeten,
Jeroen van Wagenveld
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 07 jun 2025 09:22
- Contacteer:
Re: [Twingo 2013] - Koppelingspedaal stroef
Mogelijk dat je alvast moet gaan sparen voor een andere koppelingsplaat/drukgroep/druklager
Ik maak op uit je verhaal dat dit voorheen niet zo stroef ging, en dat het aangrijppunt veranderd lijkt te zijn.
Als het een koppelingspedaal met een kabel is, zou daar nog een oorzaak in kunnen zitten, die zou stroef kunnen gaan of versleten kunnen zijn, mogelijk is dat ook te zien dan waar die het koppelingshuis in gaat of het koppelingspedaal, dat er losse draden zichtbaar worden. Dan zou je er relatief genadig vanaf kunnen komen met een vervangende (en veel betaalbare) nieuwe kabel.
Ik maak op uit je verhaal dat dit voorheen niet zo stroef ging, en dat het aangrijppunt veranderd lijkt te zijn.
Als het een koppelingspedaal met een kabel is, zou daar nog een oorzaak in kunnen zitten, die zou stroef kunnen gaan of versleten kunnen zijn, mogelijk is dat ook te zien dan waar die het koppelingshuis in gaat of het koppelingspedaal, dat er losse draden zichtbaar worden. Dan zou je er relatief genadig vanaf kunnen komen met een vervangende (en veel betaalbare) nieuwe kabel.
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 mei 2025 18:09
Het aangrijpingspunt is meestal wel hetzelfde, maar af en toe verandert ie eens. Ik heb inderdaad een koppelingskabel, ik heb al geprobeerd om het scharnierpunt en het stukje waar de kabel overheen loopt te sprayen met siliconenspray. Het ging een weekje goed, maar daarna werd het pedaal weer stroef.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 05 jun 2025 20:12
Probeer met iets anders dan siliconen spray...iets met grafiet oid ?
Als het idd een week weg bleef ligt daar toch een oorzaak in de buurt ?
Een slot spray je ook niet , maar met een poeder oid.
Als het idd een week weg bleef ligt daar toch een oorzaak in de buurt ?
Een slot spray je ook niet , maar met een poeder oid.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-