Uitvallen contact

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie

Topic author
MegaKeoni
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Uitvallen contact

Bericht door MegaKeoni »

Ik ben afgelopen week bij een uitwijkmanouvre in een kuil met water terecht gekomen. Gelijk sloeg mijn motor af, en sinds gisteren doet ie dit regelmatig. Kan dus grote afstanden rijden, maar hij kan dus ineens uitvallen. Weet nooit of en wanneer dit gebeurt. Daarbij gaan olielampje, accu-lampje en Service-lampje branden. Kan wel gewoon weer starten, en verder doorrijden. Weet iemand wat het probleem kan zijn? Heb wat mensen geraadpleegd, en die zeggen dat ik t systeem bij Renaultdealer moet laten doorlezen. Kan ook iets met de sleutel zijn, dat er ergens geen goede verbinding is tussen sleutel en contact. Alle bedradingen e.d. zitten ook gewoon vast, hebben geen losse draden kunnen waarnemen. Betreft overigens een Renault Megane uit 1999, 4-deurs.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ep Woody
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Actief als: particulier

Bericht door Ep Woody »

Verder heb je geen klachten? Enkel het af en toe uitvallen van de motor?

Het klinkt mij als water in een van de electrische onderdelen van de motor, bijvoorbeeld inspuitcomputer, bougies, bobines etc.

Alle stekkerverbindingen controleren en controleren of de inspuitcomputer nat is geweest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
MegaKeoni
3-posting-rookie
3-posting-rookie

Bericht door MegaKeoni »

Nee, verder heb ik geen klachten. We hebben alle stekkers getest, maar geen dingen die los zitten. Het engste is dat je nooit weet wanneer het gebeurt, vanmorgen had ik het 2 a 3 keer en vanmiddag naar huis geen ene keer.

Kan het niet iets met de startvergendeling of brandstoftoevoervergrendeling te maken hebben? Las zoiets namelijk in het onderhoudsboekje, of een verstopt filter. Maar ja, dan zo ineens, net na de stuiter in die "natte"kuil. Dus ja, misschien toch ergens vocht in gekomen, wat je zo niet met het blote oog ziet?

Heb woensdag toch voor de zekerheid een afspraak bij de Renault dealer, maar als ik meerdere opties heb van wat het kan zijn dan kan dat misschien naar voren brengen. Dus als jullie nog ideeen hebben, dan hoor ik dat graag.

Opmerking: kwam er vanmorgen achter dat als ik gas bij gaf als de lichtjes gingen branden, hij het rijden gewoon weer oppikt en doorrijdt zonder uitval.... Idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
MegaKeoni
3-posting-rookie
3-posting-rookie

Bericht door MegaKeoni »

Bleken dus de kleppen te zijn, die opnieuw afgesteld moesten worden. Doordat de kleppen niet geoneg toevoer kregen, viel de auto dus uit. Probleem opgelost.... :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ep Woody
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Actief als: particulier

Bericht door Ep Woody »

Goed om te horen dat je probleem opgelost is en dat het zo'n "kleinigheidje" was.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut