Hallo,
Ik heb mijn auto een onderhoudsbeurt gegeven en nu blinkt nog steeds het sleuteltje en het "olie verversen binnenkort" in mijn display, hoe kan ik dit handmatig resetten?
ik heb al menig combinaties en geopperde methoden geprobeerd maar het lukt niet,
ik krijg wel na lang mijn rechter top-button ingedrukt te houden, "test-mode" in beeld en dan later "test ok" kan iemand mij helpen???????
grtz
Coen
service reset megan 2 2005
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
- Actief als: particulier
in mijn scenic 2 van 2005 lukt het met het onderste knopje van de twee (10 sec inhouden met de melding op het display)
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 13 nov 2021 09:20
Re: service reset megan 2 2005
Vraagje: Ik heb nu ook de melding "olieverversen binnenkort".
Aangezien ik op gas rijdt en de olie nog kraakhelder is, lijkt het me niet zinnig
deze nu al te vervangen.
De zogenaamde resetbuttons, waar zitten die?
Renault grand Scenic uit 2005
Aangezien ik op gas rijdt en de olie nog kraakhelder is, lijkt het me niet zinnig
deze nu al te vervangen.
De zogenaamde resetbuttons, waar zitten die?
Renault grand Scenic uit 2005
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 22 mei 2025 19:41
Re: service reset megan 2 2005
Het is, vooral bij een lpg auto, zeker aan te raden de olie volgens voorschrift te vervangen. Motor wordt immers warmer dan normaal en de olie raakt eerder uitgewerkt. Bij een lpg aut is het zelfs zo dat elke beurt de bougies vernieuwd horen te worden. Indien aanwezig het lpg filter bij 30/90/150/210/270 etc..duizend km te vernieuwen.
Goed onderhoud is de basis voor een goede motor. De melding komt als de auto er kwa kilometers en/of kwa leeftijd aan toe is op het scherm.
Indien je in de tellerpaneel een klein zwart drukknopje hebt zitten reset je daarmee door deze lang ingedrukt te houden wanneer de melding op het schermpje staat. Heb je die knop niet, dan zoals gezegd met de knop op de ruitenwisser hendel.
Goed onderhoud is de basis voor een goede motor. De melding komt als de auto er kwa kilometers en/of kwa leeftijd aan toe is op het scherm.
Indien je in de tellerpaneel een klein zwart drukknopje hebt zitten reset je daarmee door deze lang ingedrukt te houden wanneer de melding op het schermpje staat. Heb je die knop niet, dan zoals gezegd met de knop op de ruitenwisser hendel.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-