Motor Laguna slaat spontaan af tijdens rijden

Alles wat met de motor van de Laguna te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Hans66
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2009 11:33

Motor Laguna slaat spontaan af tijdens rijden

Bericht door Hans66 »

Mijn Laguna 3.0 24v aut. uit 2001 heeft een merkwaardig probleem: tijdens het rijden (met lage snelheid, niet harder dan 40 km.) slaat soms de motor af. Eerst dacht ik dat het de stuurbekrachtiging was die afsloeg, want daaraan merk je het het eerst (motor is zo stil dat het niet opvalt dat hij afslaat). Maar het is toch echt de motor die spontaan afslaat (vaak tijdens het afremmen/bocht nemen). Het maakt niet uit of de motor warm is of niet. Opnieuw starten, rijden, geen probleem. Maar wel gevaarlijk, zo in het stadsverkeer, ineens stil gaan staan.... En het gebeurt heel wisselend, soms weken niet, dan weer 2 keer per week. Ik heb al iets gelezen over een BDP sensor of kleppen of zo, maar ik heb totaal geen verstand van auto's. Wat zou het probleem kunnen veroorzaken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Hans66
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2009 11:33

Re: Motor Laguna slaat spontaan af tijdens rijden

Bericht door Hans66 »

Probleem lijkt inmiddels opgelost, gasklephuis is goed schoongemaakt, zat veel aanslag in. Sindsdien geen problemen meer gehad. :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

verwijderd71

Re: Motor Laguna slaat spontaan af tijdens rijden

Bericht door verwijderd71 »

Ben even benieuwd of je probleem weggebleven is.
Bij mij is het schoonmaken van het gasklephuis uitstel van executie geweest.

Zit nu een nieuwe op na ook afslaan problemen tijden het afremmen en bijna stil staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Hans66
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2009 11:33

Re: Motor Laguna slaat spontaan af tijdens rijden

Bericht door Hans66 »

Probleem lijkt/leek verholpen. Ruim een jaar geen problemen gehad, de laatste maand wel weer twee keer een uitval. Een keer bloedjelink bij (tijdens) een afslag van de hoofdweg af. Gelukkig zat er niemand achter me, anders waren er rare dingen gebeurd, ook al omdat je je helemaal het lazerus stuurt omdat met hetuitvallen van de motor ook de stuurbekrachtiging wegvalt. Heeft een nieuw gasklephuis jouw probleem nu opgelost? Is dat een dure grap?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

verwijderd71

Re: Motor Laguna slaat spontaan af tijdens rijden

Bericht door verwijderd71 »

Volgens de garage is het schoonmaken van het gasklephuis alleen een tijdelijk lap middel wat in jou geval ruim een jaar is geweest.

Die van mij is er vrijdag pas opgezet dus ik kan je nog geen antwoord geven op je vraag of het probleem bij mij over is dat moet ik even afwachten had het probleem soms 3 keer per dag en dan weer een paar weken niet.
Door de vorige eigenaar is de rekeneenheid en de bedrading met stekker al vervangen,dus nu ook gasklephuis.

Het is inderdaad een vrij dure grap ik dacht iets van € 500 ,maar ik heb op marktplaats een nieuwe gekocht die iemand al twee jaar op de plank had liggen voor € 75 dan komt alleen het inzetten van mijn garage er nog bij ongeveer 45 minuten arbeidsloon,dus dat valt alles mee.
Je kan ook eens informeren bij http://www.actronics.nl wat reviseren kost.

Succes en ik hoor het wel......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 942
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Motor Laguna slaat spontaan af tijdens rijden

Bericht door de mon »

Als iedereen plug and play gaat doen dan zal je auto een jack pot worden.Een goede Renault garage heeft een 4-gastester en wat nog allemaal(uitleesapparatuur).Indien je egr klep lekt(geeft ook stilvallen en stotend optrekken=inhouden)dan vinden zij dit en herstellen het.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Motor Laguna slaat spontaan af tijdens rijden

Bericht door WillemS »

Het enige juiste antwoord is dat van de mon :thumb:
Je dient eerst de juiste diagnose te stellen, tenzij je in de tuin een boom hebt staan waar geld aan groeit.
Een gasklephuis gaat niet zomaar kapot, het kan wel eens de positiesensor zijn, maar die hapert dan tussen de 1.500 en 2.500 tpm.
Afslaan bij gasklep dicht is meestal vervuiling ergens; gasklep, stationairregeling, EGRklep, b.v.
SUC6 met de diagnose :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

verwijderd71

Re: Motor Laguna slaat spontaan af tijdens rijden

Bericht door verwijderd71 »

De Mon, waar vind je een goede Renault dealer.
Die weten het ook niet weet ik uit ervaring het enigste waar ze goed in zijn is van alles en nog wat vervangen tegen idioot hoge tarieven en dan de storing gewoon nog hebben.
Lees de forums er maar op na.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 942
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: Motor Laguna slaat spontaan af tijdens rijden

Bericht door de mon »

Toen ik in NL was zag ik daar een autobedrijf franse wagens staan.Ik weet wel in de stad zullen wel meer van die 3 liters bollen en gebruikt worden door lease-rijders.Zij doen 120.000 km per jaar.Daar zal zeker het probleem wel gepasseerd zijn van slechte ralentie.Ik zou ze telefonisch kontacteren en het het probleem uitleggen en kijken wie het van de 1° keer snapt wat je zegt of vraagt.Dit zegt al veel en niet van die vele tegenvragen.Er zijn meer dokters in het land

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht