Total is beter voor mijn diesel 19 D

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Total is beter voor mijn diesel 19 D

Bericht door de mon »

Ik denk dat het cetaangetal van Total beter wordt herkend door mijn dieselpomp nu hij harder optrekt.Ik denk dat de vervroegingen en de schuifpositie beter liggen bij dit Franse merk brandstof dat zijn eigenschappen misschien in heel de EU handhaaft.Aan wie moet ik dit nu weer vragen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ClioScenic
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 mei 2008 21:53

Bericht door ClioScenic »

Hallo,

Voor mijn privé voertuigen geen TOTAL meer!

Heb voor mijn firmawagen een TOTAL-tankkaart.
Heb een tijd geleden, toen ik nog een scenic had, serieuze problemen gehad met de diesel van TOTAL.
Was een fout van TOTAl zelf, en de dieselpomp moest worden vervangen.
Bij TOTAL hadden ze teveel bio-additief bij hun diesel gedaan, waardoor de diesel bij ijskoude temperatuur te dik werd voor de dieselpomp en deze dus vastliep.

Ook voorheen waren er problemen met de excellium-diesel van TOTAL en verschillende dieselmotoren van oa Toyota, VW, Renault... De garagehouders moesten dit stilzwijgen van TOTAL, terwijl er verschillende motoren defect raakten.

Sindsdien geen TOTAL meer voor mijn eigen voertuigen, komt daarbij dat TOTAL vééél te duur is, en hun pompstations dikwijls te wensen overlaten.


Groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Bericht door de mon »

Ik ben giteren nog gaan tanken 30 l bij dit station.Het blijkt Esso te zijn ipv total.Daar mijn wagen nu beter trekt zal de brandstof toch van beter kwaliteit zijn.Alle esso 's ga ik toch in mijn gps plaatsen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Bericht door DHL »

Ik vraag me eerlijk gezegd af of je zo'n miniem verschil wel kan voelen... Ikzelf tank overal zo een beetje. Als de bak leeg is moet hij weer vol. Nog nooit verschil gevoeld. Denk dat het verschil ergens tussen de oren zit sorry.
Wat wel correct is is dat bepaalde automerken het niet goed doen zoals hierboven reeds beschreven. Ook de Nieuwere Renaultmotoren hadden hier inderdaad last van...
Misschien ben ik verkeerd he, of niet gevoelig genoeg hiervoor... ben benieuwd wat anderen hierop zeggen.
Kan een wagen sneller worden naargelang het merk brandstof hij gebruikt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Bericht door CPTR »

Hmm sneller? Ik weet het niet, het is denk ik voornamelijk wat je zegt tussen de oren. Ik denk dat als m'n Scenic van 11 sec naar de 100 km/h het in 10 seconden gaat doen, ik het ook niet merk :lol: .

Wat ik wel duidelijk heb gemerkt dat je van de benzine bij de verschillende merken zuiniger of minder zuiniger rijdt. Heb een aantal malen de goedkoopste 95 bij Shell getankt en een aantal keer bij Tango, en dan kom ik met de Tango toch echt verder.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Bericht door de mon »

Ik ben er zeker van dat hij meer koppel heeft bij Esso.Zelfs bij 400 kg geladen heeft mijn Kangoo diesel nog power in het gaspedaal Bij 3° vitesse zie ik de kilometernaald nog deftig klimmen wat voorheen nietwaar was met Q8 of Avia.1 vraagje nog;zit er onder mijn 1900 diesel '99 nu een CAT onder of een roetfilter onder?Wat ik wel hoor is dat hij een beetje meer lawaai maakt aan de uitlaat onderaan.Hangt dit nu samen met mijn meer pk 's?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark en ivonne
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2005 20:00
Actief als: particulier
Locatie: noord scharwoude

Bericht door mark en ivonne »

mischien niet leuk om te horen maar veel dingen gaan vlak voor ze stuk gaan beter presteren
en dat geluid kan ook een lekke uitlaat zijn
en een roetfilter zit er zeker niet onder
mijn kangoo ligt standaard geladen met circa 250kg en komt altijd lekker met het verkeer mee ook in zijn 3
en die krijgt meestal total te drinken
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Bericht door DHL »

Hehe... die meer pk's. Denk dat je zou verschieten mocht je hem op een testbank zetten... Nog nooit meegemaakt dat brandstof zo een duidelijk verschil zou maken. Wel al meegemaakt dat wagens stuk gaan door brandstof...
Misschien liet je kortelings een onderhoud uitvoeren en had je een hele vuile luchtfilter of zo? Of, als er een kat onder je wagen hangt, deze volledig verstopt was en nu gebroken ligt... Ik noem maar wat er in me opkomt he..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
de mon
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Bericht door de mon »

Ik heb gisteren Maes 30 L getankt en is bij deze is mijn Kangoo zo sterk niet meer.Mijn leraar mechanika heeft gezegd dat dit een roetfilter is.Omwille van de kleine afmeting van de pot twijfel ik toch ook sterk aan een CAT en ook aan de afwezigheid van een lambdasonde.(sommige leugentjes gaan een eigen leven leiden).Er bestaat wel zoiets als een Audi V 8 diesel (common rail) met 2 CAT 's en voor en na een lambdasonde en een luchtmassamete,twinturbo(euronorm 5)
Alleen bij een radial jet pomp (common rail)kan men voor- ,hoofd- en na inspuitingen geven,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht