Total is beter voor mijn diesel 19 D
-
de mon
Topic author - lid

- Actief als: particulier
Total is beter voor mijn diesel 19 D
Ik denk dat het cetaangetal van Total beter wordt herkend door mijn dieselpomp nu hij harder optrekt.Ik denk dat de vervroegingen en de schuifpositie beter liggen bij dit Franse merk brandstof dat zijn eigenschappen misschien in heel de EU handhaaft.Aan wie moet ik dit nu weer vragen?
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
ClioScenic
- Lid

Hallo,
Voor mijn privé voertuigen geen TOTAL meer!
Heb voor mijn firmawagen een TOTAL-tankkaart.
Heb een tijd geleden, toen ik nog een scenic had, serieuze problemen gehad met de diesel van TOTAL.
Was een fout van TOTAl zelf, en de dieselpomp moest worden vervangen.
Bij TOTAL hadden ze teveel bio-additief bij hun diesel gedaan, waardoor de diesel bij ijskoude temperatuur te dik werd voor de dieselpomp en deze dus vastliep.
Ook voorheen waren er problemen met de excellium-diesel van TOTAL en verschillende dieselmotoren van oa Toyota, VW, Renault... De garagehouders moesten dit stilzwijgen van TOTAL, terwijl er verschillende motoren defect raakten.
Sindsdien geen TOTAL meer voor mijn eigen voertuigen, komt daarbij dat TOTAL vééél te duur is, en hun pompstations dikwijls te wensen overlaten.
Groeten
Voor mijn privé voertuigen geen TOTAL meer!
Heb voor mijn firmawagen een TOTAL-tankkaart.
Heb een tijd geleden, toen ik nog een scenic had, serieuze problemen gehad met de diesel van TOTAL.
Was een fout van TOTAl zelf, en de dieselpomp moest worden vervangen.
Bij TOTAL hadden ze teveel bio-additief bij hun diesel gedaan, waardoor de diesel bij ijskoude temperatuur te dik werd voor de dieselpomp en deze dus vastliep.
Ook voorheen waren er problemen met de excellium-diesel van TOTAL en verschillende dieselmotoren van oa Toyota, VW, Renault... De garagehouders moesten dit stilzwijgen van TOTAL, terwijl er verschillende motoren defect raakten.
Sindsdien geen TOTAL meer voor mijn eigen voertuigen, komt daarbij dat TOTAL vééél te duur is, en hun pompstations dikwijls te wensen overlaten.
Groeten
| Hide post links |
-
de mon
Topic author - lid

- Actief als: particulier
Ik ben giteren nog gaan tanken 30 l bij dit station.Het blijkt Esso te zijn ipv total.Daar mijn wagen nu beter trekt zal de brandstof toch van beter k…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 6 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
van diesel naar benzine
door zuinigrijder » 05 dec 2025 18:00 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 9
Weergaves: 716 -
Laatste bericht door mechanic
18 dec 2025 16:09
-
-
-
Storing brandstofsysteem Captur Diesel 2015
door AnenChar » 05 feb 2026 15:47 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 7
Weergaves: 455 -
Laatste bericht door KDL
20 mar 2026 10:17
-
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 1244 -
Laatste bericht door Pepone
25 okt 2025 12:27
-
-
[ Renault 25 ] - open dak van mijn R25 Phase I werkt niet
door gregoire » 31 jul 2025 22:05 » in Carrosserie en interieur -
Reacties: 1
Weergaves: 557 -
Laatste bericht door scarface450
07 aug 2025 18:22
-
-

-
Waar vind ik het kaartje( navigatie) in mijn renault kadjar Bj 2020. Het is nergens te vinden
door CapturGer » 06 aug 2025 21:22 » in Renault TomTom Navigatie -
Reacties: 0
Weergaves: 670 -
Laatste bericht door CapturGer
06 aug 2025 21:22
-
-
[ KANGOO 2008 ] - dynamo fout melding krijgen op mijn dashboard
door koentje193 » 11 sep 2025 11:37 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 2
Weergaves: 625 -
Laatste bericht door Pepone
11 sep 2025 19:54
-