Storing achterklep
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2022 19:59
Storing achterklep
Mijn eerder deze week gekochte Espace type III (bouwjaar 2001) geeft een storing met de achterklep. Als ik met mijn CVAB de auto ontgrendelt, doet de achterklep niet mee. Die kan ik dan wel ontgrendelen door 2 of 3 of 4 keer op de ontgrendelingsknop in de auto (zit in het plafond van de auto, boven het dashboard) te drukken. Dit lijkt me niet helemaal standaard. Wat heb ik verkeerd gedaan dat de boel is ontregeld en hoe krijg ik dat weer goed?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 mei 2015 22:50
- Actief als: particulier
Tja , daar had ik pakweg twee geleden ook nog last van , ziehier het topic :
viewtopic.php?t=6623
Het is inderdaad een kleinigheidje. Even achterpaneel eraf en het palletje achter de grendel goed insmeren.
Ik heb gelijk toch maar een gat erin gezaagd, voor een zelf geknutseld greepje , zodat de achterpassagiers voortaan zelf van binnenuit kunnen openen. Foto's volgen binnekort.
viewtopic.php?t=6623
Het is inderdaad een kleinigheidje. Even achterpaneel eraf en het palletje achter de grendel goed insmeren.
Ik heb gelijk toch maar een gat erin gezaagd, voor een zelf geknutseld greepje , zodat de achterpassagiers voortaan zelf van binnenuit kunnen openen. Foto's volgen binnekort.
Grand Espace III'99, 2.0-16V, G3
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 18 apr 2016 09:36
Ik heb met mijn vorige Espace (type III) hetzelfde gehad. De dealer heeft toen een nieuw slot gemonteerd, 200,- of zo... en na een paar dagen hetzelfde effect...
Wat bleek: er zat een draadbreuk in het stuk wat je kunt zien zitten aan de bovenkant als de klep helemaal open staat... Hij was kapot precies op de plek waar hij iedere keer buigt als je de klep dicht gooit...
wellicht een tip?
hebben we uiteindelijk verrekend met het arbeidsloon, maar ik was natuurlijk niet blij...
even de draad strippen, opnieuw verbinden, nooit meer opgetreden!
Wat bleek: er zat een draadbreuk in het stuk wat je kunt zien zitten aan de bovenkant als de klep helemaal open staat... Hij was kapot precies op de plek waar hij iedere keer buigt als je de klep dicht gooit...
wellicht een tip?
hebben we uiteindelijk verrekend met het arbeidsloon, maar ik was natuurlijk niet blij...
even de draad strippen, opnieuw verbinden, nooit meer opgetreden!
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
- Laatste bezoek: 13 jul 2010 11:04
Re: Storing achterklep
Ja dit probleem heb ik nu ook met mijn espace. Bij mij werkt het volgende: Handgreep half indrukken, ontgrendelen, handgreep loslaten en daarna gewoon openen. Het is omslachtig maar wel gratis 

Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Re:
Charley schreef:Ik heb met mijn vorige Espace (type III) hetzelfde gehad. De dealer heeft toen een nieuw slot gemonteerd, 200,- of zo... en na een paar dagen hetzelfde effect...
Dus als ik het goed begrijp heeft de dealer je een slotmechanisme laten betalen terwijl dit niet nodig was en de oorzaak elders lag.

Ik vind dit een kwalijke zaak en een slechte diagnose van de monteur en chef werkplaats !!!!!!
Maar een kabelbreuk herstellen had nooit zoveel opgeleverd als dat nieuwe slot.

Heb je wel het oude slot mee gekregen (dat achteraf dus een goed werkend slot was) ??
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
@ Demi
Het gebeurt helaas vaker.
En dan weleens met bedragen boven de 1000,-
Het gebeurt helaas vaker.
En dan weleens met bedragen boven de 1000,-
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 22 jan 2024 15:18
Hiervoor heb ik ook een espace van 2000 gereden en die vertoonde dezelfde klacht.
Nu bleek dat er in het gat van de achterklep (slotgat) aan de rechterzijde een palletje zit die de verlichting moet schakelen van de laadruimte.Bij mij bleef deze haken achter de vergrendeling zodat de klep ook niet open kon.Heb het palletje verwijdert en de schakelaar uitgeschakelt en hierop een aanpassing aangebracht om de verlichting handmatig te schakelen (maar wordt ook geschakeld bij het openen van de achterportier).
Werkte perfekt,in mijn situatie.Hoop dat je hier iets aan hebt.
Nu bleek dat er in het gat van de achterklep (slotgat) aan de rechterzijde een palletje zit die de verlichting moet schakelen van de laadruimte.Bij mij bleef deze haken achter de vergrendeling zodat de klep ook niet open kon.Heb het palletje verwijdert en de schakelaar uitgeschakelt en hierop een aanpassing aangebracht om de verlichting handmatig te schakelen (maar wordt ook geschakeld bij het openen van de achterportier).
Werkte perfekt,in mijn situatie.Hoop dat je hier iets aan hebt.

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-