Sinds 2 maanden hebben wij een Kangoo uit 2002. Wat mij opvalt als ik het remmen vergelijk met onze Clio uit 2001 is dat waar de clio meteen aangrijpt, de kangoo een best lange slag moet maken met het rempedaal voordat je tegendruk gaat voelen en de auto gaat vertragen. Vanaf dat moment remt de auto goed. Een beetje te goed naar mijn smaak. Met een kleine verstelling van het rempedaal begint hij flink harder te remmen. Lastig te doseren.
Is dit gewoon het verschil tussen een Clio en Kangoo, of is er iets aan te doen?
rempedaal respons kangoo 2002
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 21:06
- Actief als: particulier
Controleer de staat en het peil van de remvloeistof eens. Teveel vocht in de vloeistof, of een te laag peil kan een andere remwerking veroorzaken.
Ook zou het kunnen zijn dat de trommels achter niet goed afgesteld staan ( zelfsteller defect/vuil ) Onderling verschillende remwerkingen tussen modellen zijn er altijd.
Een goede controle is het halve werk.
Ook zou het kunnen zijn dat de trommels achter niet goed afgesteld staan ( zelfsteller defect/vuil ) Onderling verschillende remwerkingen tussen modellen zijn er altijd.
Een goede controle is het halve werk.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
- Actief als: particulier
Handremhefbomen moeten volledig tegen aanslag liggen bij afgezette handrem.Zelfstelling werkt anders niet goed.Gangbaarheid handremkabels chekken.Gladheid tambours.De remkrachtregelaar durft ook wel eens vastroesten.Ziin de rempompen nog olie-dicht,stofkap lichten(moet lekvrij zijn).Voor dit alles de naafmoer (18 kgf)eraf en chekken.Noot,mijn Kangoo reageert ook goed op zijn rempedaal en geeft mij zo toch een veiliger gevoel.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-