Nu ik een andere baan heb is het absoluut niet meer rendabel om zo'n dikke V6 te blijven rijden. 130km woon-werk en daarnaast nog de nodige familiebezoekjes etc resulteert in bijna €1000,- per maand om de Espace te blijven rijden (brandstof, belasting, verzekering). Destijds hebben we hem aangeschaft vanwege ons samengesteld gezin met 4 kinderen en we dus regelmatig met z'n 6-en op pad zouden gaan, waaronder de vakantie. De praktijk leert ons nu dat we zelden met z'n 6-en weg gaan, behalve met de "grote" vakantie naar Spanje. Maarja, om daar nou zo'n dure auto voor te rijden. Eigenlijk zit ik er de hele week alleen in.... Naar Spanje wordt nu gewoon met 2 auto's.
Dus....!!! Sinds vorige week ben ik driftig op zoek naar een dikke BMW 530d Touring. De eerste proefritjes doen mijn "franse-auto-verslaving" verbleken. Tjemig de pemig wat heb je met zo'n 5-serie een hoop auto om je heen. Het ademt gewoon luxe, degelijkheid en comfort. En dan die 3 liter 6-cilinder diesel, een power....! Die duitsers weten trouwens ook wel hoe ze automatische versnellingsbakken moeten bouwen hoor, nog boterzachterder dan in de Espace.
Ik heb veel aan dit forum gehad, en hopelijk ook veel kunnen toevoegen. Uit interesse zal ik nog een tijdje actief blijven maar uiteraard zal ik me gaan aanmelden voor bmw-fora.
Jullie allen veel plezier met de Renaults!