Trekhaak Renault Scenic Phase II

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Fridge
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 aug 2017 09:04
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Trekhaak Renault Scenic Phase II

Bericht door Fridge »

Hallo,

Heb een Renault Scenic Phase II uit 2002, deze gebruik ik voornamelijk om naar mijn werk te rijden en verder niet zoveel. Aangezien we binnenkort flink gaan verbouwen wil ik onder deze auto een trekhaak monteren om bouwmateriaal mee te kunnen vervoeren en afval te kunnen afvoeren. De €200 die een trekhaak kost verdien ik in principe zo terug want 1 enkele afval container huren is al duurder :D

Anyway, trekhaak. heb mezelf wel enigszins ingelezen en zou voor een handig iemand wel te doen moeten zijn, alleen waar ik nu nieuwsgierig naar ben is of dat ding zo "out of the box" is te installeren, d.w.z. zonder te moeten boren in de carrosserie e.d. Iemand die me daar wat duidelijkheid over zou kunnen geven?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3241
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Trekhaak Renault Scenic Phase II

Bericht door Mathijs »

Trekhaken zijn doorgaans zo out-of-the-box te monteren.
Ze gaan vaak op bestaande montagepunten en/of er zijn reeds punten voorzien voor de montage.

Enige waar je mee in de 'problemen' kan komen, is dat bij sommige auto's de trekhaak 'aangemeld' moet worden in het systeem.
Dit zijn vaak auto's die camera's aan boord hebben en verkeersborden kunnen lezen (wat ook één van de redenen is dat ze aangemeld moeten worden, auto's met aanhanger hebben vaak andere toegelaten maximum snelheid).

De Scenic-II heeft geen camera, en volgens mij zijn hier ook geen speciale procedures nodig om de trekhaak op het boordnet aan te sluiten :think:
Zeker als je er één neem van een gerenommeerd merk (of er zelf één netjes onder een sloper vandaan knutselt) is het niet alleen 'out of the box' maar ook plug-en-play :thumb:
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Trekhaak Renault Scenic Phase II

Bericht door mechanic »

Er hoeft net geboord te worden.
Achterlichten,achhterbumper en bumperbalk demonteren. De trekhaak vervangt immers deze balk! Neem de bout van de ophangsteun uitlaat einddemper ook los. Dan krijg je de trekhaak steun er beter in. Uiteraard nadien weer terug plaatsen.

Monteer de trekhaakbouten allemaal losjes,en zodra alles goed zit pas op correct aanhaalmoment aandraaien.

De gaten waar de trekhaaksteunen de auto in gaan alvorens de bumper terug te plaatsen goed dicht purren i.v.m waterlekkage die anders op zeker op gaat treden.

De 7polige stekkerset is plug&play, de 13polige ook natuurlijk echter dien jezelf nog 2 voedingsdraden te trekken liefst vanaf zekeringkast en zeker deze ook af.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Fridge
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 aug 2017 09:04
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Trekhaak Renault Scenic Phase II

Bericht door Fridge »

Bedankt voor de reacties, ga denk ik maar een set bestellen en proberen te monteren. Mocht ik nog aanvullende vragen hebben ga ik me zeker nog een keer melden :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Fridge
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 aug 2017 09:04
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Trekhaak Renault Scenic Phase II

Bericht door Fridge »

Het is er toch niet van gekomen, ga de Scenic inruilen en heb mijn oog laten vallen op een Koleos. Daar zit toevallig al een trekhaak op :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 3241
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Trekhaak Renault Scenic Phase II

Bericht door Mathijs »

mechanic schreef: 05 jun 2020 16:45 ...

Monteer de trekhaakbouten allemaal losjes,en zodra alles goed zit pas op correct aanhaalmoment aandraaien.

De gaten waar de trekhaaksteunen de auto in gaan alvorens de bumper terug te plaatsen goed dicht purren i.v.m waterlekkage die anders op zeker op gaat treden.

...
Weet je toevallig die aanhaalmomenten voor een trekhaak onder een Scenic-II van 2006 ?
Kan er zelf niets over vinden helaas en de oplossing van topicstarter (Koleos treffen met trekhaak, lijkt mij leuk) zit budgettair wat lastig 🤪

Wilde overigens de gaten weer dichtmaken met aluminium plakband zoals ook met rookafvoer gebruikt wordt. Lijkt mij het meest in de buurt komen van wat er nu zit. :think:
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Trekhaak Renault Scenic Phase II

Bericht door mechanic »

Nee, geen idee zo uit het hoofd.
Even een belletje naar een trekhaakcenytrum lijkt me, of goed zoeken. Is zeker te vinden.

Zorg dat het geheel ials afgesloten, goede kit is ook aan te raden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht