trillend dashboard en portieren twingo

Alles wat met de motor van de Twingo te maken heeft.
Plaats reactie

Topic author
jary
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 mar 2015 11:05
Actief als: particulier

trillend dashboard en portieren twingo

Bericht door jary »

Hallo mijn Twingo uit 2001 trilt veel, de trillingingen zijn er bij stationair draaien en ook bij het rijden. de trillingen hoor je voornamelijk in het dashboard en de bijrijdersportier . bij veel toerentallen trilt hij dus maar bij enkele toerentallen weer niet. de rubbers van de motorsteunen zien er zeer goed uit en ook zijn de motorsteunen al eens vernieuwd kan ik zien, dus daar zoek ik het dan ook niet in.

ook als ik rijd en hij trilt en trap de koppeling dan in dan gaan de trillingen gelijk weg.dus het heeft wel met de motor te maken. maar wat kan he tnog meer zijn behalve de motorsteunen dan?? auto rijd en trekt overigens wel goed op en door

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



dfmolenaar
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:30
Actief als: particulier

Re: trillend dashboard en portieren twingo

Bericht door dfmolenaar »

Hai, mijn twingo uit 2004 rammelde ook bij stationair draaien en bij het inschakelen van de airco nog meer.
Als eerste heb ik alle zichtbare schroeven van dashboard aangedraaid. Niet te vast, gewoon aandraaien. Hierdoor werd het rammelen al meerder. Maar nog niet weg. Twee weken terug begon de motor bij het stoplicht bijna uit te vallen, lampje van de elektrische storing ging branden en quickshift ging van automaat naar handschakelen.
Van de week heb ik het luchtfilter huis met spruitstuk en injecteurs verwijderd om de gasklep te bekijken.
Deze was zeer vies en de inlaattemperatuursensor was afgebroken.
Ik heb de gasklep met carburateur reiniger schoongemaakt, sensor vervangen en alles weer gemonteerd. Tevens alle vlakken tussen de cilinderkop en het spruitstuk schoongemaakt. Nu loopt de motor nog rustiger. En gisteren als laatste de kmtellersensor vervangen, waardoor de quickshift ook weer voorspeelbaarder werkt en de teller en stuurbekrachtiging niet meer uitvalt.
Nu nog een keer alles in de portieren aandraaien, ventilator nakijken (loopt aan) en de kabel onder de bijrijders stoel, rechtstreeks doorverbinden ivm airbag storing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht