Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Vorige week heb ik op mijn "nieuwe" grand Scenic uit 2007 de schijfremmen voor laten vervangen. Hier zat roest op en ik wou bij aanschaf nieuwe dit is dan ook gedaan. Echter bij het remmen trilt mijn auto het stuur iets maar je voelt dat er een trilling zit. Volgens de garage is dit nieuwigheid maar dat lijkt mij stug. Bij de proefrit was er niks aan de hand en had ik het idee dat de remmen ook directer reageerde dan nu maar dat blijft maar een "gevoel". Vandaag zijn mijn banden door deze garage veravangen en ze zagen niks geks maar merkte bij de proefrit uiteraard de trilling wel. Over 2000km zou dit probleem wel weg moeten zijn. Wie heeft hier ervaring mee?
En
Als ik de regelaar aan het staan en ik geef richting aan naar links dan schiet de regelaar er soms ineens af. Niet altijd maar soms. De snelheid maakt dan niet zo veel uit. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik hier aan moet/kan doen?
Voor wat betreft het trillen; Dit zal wss niet weggaan, maar eerder erger worden. Ik heb nog nooit gehoord dat dit 'n nieuwigheid' zou zijn. je hebt in ieder geval garantie op de vervanging dus kun je na 2000 km altijd kijken wat je doet.
Met betrekking tot de regelaar en richtingaanwijzer: Dit heb ik ook een aantal keren gehad toen de stekker van de aanhanger er niet goed in zat. Misschien iets met massa?
Het zou kunnen dat de nieuwe schijven al krom zijn of dat de wielnaaf bijvoorbeeld niet goed schoon is gemaakt voor de montage vd nieuwe schijven. Trillen de remmen alleen bij licht remmen of ook als je zwaarder remt?
Houdt wel altijd rekening met een inrem periode, dit zou kunnen verklaren dat hij voorheen zwaarder afremde.
Zijn de remmen door orginele onderdelen bij de dealer vervangen of door aftermarket bij een garage. Ik heb nl zelf ook al twee keer ondervonden dat nieuwe schijven (aftermarket) krom waren.
Ze trillen al bij licht remmen... Het gevoel wat ik inderdaad ken van scheve remmen...
Het zijn vast geen originele remmen (niet bij een r dealer gekocht)
Ik zal eens even bij mijn eigen garage laten kijken of de schijven krom of recht zijn...
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Mijn accu ging defect bij het starten. Legio meldingen zoals:
Controleer regelaar
Controleer automatische handrem
Probleem remsysteem
ESP uitgeschakeld
Accu vervangen en alle meldingen op Controleer Regelaar zijn weer afgevallen.
Welk merk remschijf en blokken adviseren jullie? Uiteraard denk ik aan Brembo, maar zie op internet mooie aanbiedingen voor blokken en schijven van het merk ABS (All Break Systems).
Beste medeforummers. na een tijdje rijden (ca 15 km) lopen de remmen vast van de 4CV. Door een van de wielcilindernippels los te draaien, komen ze weer los. Ik heb dit eerder gehad en heb toen de hoofdremcilinder gereviseerd. De wielremcilinders...
Heeft iemand ook een apart kraak geluid bij het bijna stilstaan en dan remmen?? Onder alle andere omstandigheden hoor je niets, maar alleen bij de laatste meter... verder fijne auto. Automaat is wellicht wat apart met doorschakelen, maar niet...
Beste allemaal,
Ik wil bij mijn scenic 4 (bj 2019) de achter remblokken en schijven vervangen. Met m’n huidige maxiscan 503 kan ik de remmen niet vrijgeven. (Is zo i zo vrij beperkt)
Heeft iemand ervaring met een waardige opvolger voor m’n oude odb...
Wanneer ik de instelling voor regeneratief remmen op de hoogste stand heb staan, beweegt het rempedaal naar beneden en gaan ook de remlichten branden. Is de auto dan ook daadwerkelijk aan het remmen; met andere woorden: worden de remschijven dan ook...