Heb wel Opel Vivaro nu na mijn vorige Trafic, en had vraagje apart gesteld, maar verbruik kan ik hier wel volledig in detail geven over 180.000 km (en zal toenemen, ik blijf dat bijhouden).
Zie
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 15050.html
Je kunt ook zelf de auto selecteren en je vergelijken qua zelfde motortype en alles erop en eraan (zowel Opel als Renault) daar, en ik raad aan dat jullie dat ook daar beginnen ingeven (is elke tankbeurt met het apje ongeveer 1 plusuutje werk en je hebt je boekhouding altijd naderhand en weet ook waar je zat die week, ik tank ongeveer wekelijks als ik met de camionette rij, maar heb nu ook een andere wagen met 250.000 km, een superzalige Honda FR+V ook voor in de Bulgaarse wegen, en een Kawasaki 1400 GTR, allemaal oude beestjes die als nieuw blijven rijden, echt waar).
Verbruik dus 6,81 liter nu op 180.000 km is bijna 12.000 liter.
Record in afstand ging ver boven de 1200 km ondanks de nu veel kleinere tank (met vorige Trafic wereldrecordje, staat hier ergens, dacht ik, van meer dan 2.000 km en in 1 X van Genk/België naar Sofia/Bulgarije met 1 tank waar ik 110 l ipv 90 liter in kreeg door hem schuin te zetten bij Lukoil).
1.6 liter verbruikt dus meer dan mijn 2 liter, maar misschien rij ik nu wel vlotter ook, vroeger overdreef ik soms daarin (als je alles kwijt raakt in een echtscheiding, dan moet je wel dikwijls zo, nu zit ik meer onder tijdsdruk omdat ik al 53 jaartjes ben, en ik leef minstens 5 X zo snel als de gemiddelde mens hier, dus ben al ruim 260 jaartjes oud en kan niet klagen, maar dat wil zeggen dat elke dag een dag minder is in mijn almaar kortere leven, dus geldt nogal de zweep voor mijzelf).
Groetjes voor 2019 en op naar 2020!
Jean Marc +je
1. Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.