Goedenavond,
Ik rijd sinds 2 weken een Clio V hybride met full-LED lampen aan de voorkant, ook mijn verstralers/bochtlichten in de bumper zijn LED.
De hybride is uiteraard een automaat en je kan deze dan in 2 standen zetten. De D-stand of de B-stand waardoor er meer rem energy naar de accu gaat. In de B-stand merk je dat het afremmen na het loslaten ook sterker is.
Maar ik merk in alle twee deze standen dat mijn verstralers even aan en uit gaan tijdens het gas los laten en de auto uitrolt/remt voor een kruising of wegversmalling etc.
De verstralers gaan dan bij een snelheid van 40 km/h even aan en uit. Dit lijkt mij nou niet echt de bedoeling.
Vooral bij een wegversmalling heb ik het nu al een paar keer meegemaakt dat ik voorrang heb maar omdat dus de verstralers even aan het uit gaan mijn tegenligger denk dat ik hem voorrang verleend en dus door komt rijden.
Verder ben ik erachter gekomen dat de LED strip (shape vorm) bij de pook wel te dimmen is maar dat deze gedimde stand niet onthouden word. Na het opnieuw starten van de auto brand deze weer op volle sterkte. Daar hebben Captur rijders volgens mij ook al over geklaagd, ga ik even nazoeken. Zal dan wel een bug in het easylink systeem zitten.
Verder vind ik de bochtverlichting een nutteloze optie en vooral op een rotonde zoals het nu is. Als ik de rotonde opdraai dan gaat de rechterbochtlicht aan, daarna uiteraard draai je het stuur naar links dan gaat de linkerbochtlicht aan. Als ik dan bij de 2e afslag eraf wil dan zet ik halverwege tussen de eerste en tweede afslag mijn richtingaanwijzer uit naar rechts maar omdat ik nog met mijn stuur in een draaibeweging zit naar links blijft dus de linkerbochtlamp branden. Die gaat pas naar rechts als ik ook daadwerkelijk de afslag neem.
Dit lijkt mij zeer hinderlijk voor mijn medeweggebruikers. Die zien een richtingaanwijzer naar rechts maar een bochtlicht nog naar links, heel verwarrend lijkt mij.
Snap dat ze reageren op de stuurbeweging maar lijkt mij logischer dat ze aanblijven bij het continu richting aangeven en dat ze dan niet meer op de stuurbeweging reageren.
Ik heb ook geen mogelijkheid om de bochtverlichting uit te zetten in het menu.
Zijn er meer mensen met een Clio V die dit al hebben ervaren of dit willen nakijken ongeacht of het nu een hybride is? Lijkt mij dat dit dan alle type motorvarianten dit probleem hebben of het is echt gekoppeld aan de hybride variant.
Bij voorbaat dank,
Jeroen
Verlichtings eigenaardigheden Clio V
-
A110
Topic author - lid

- Actief als: particulier
Verlichtings eigenaardigheden Clio V
www.jwa-autoservice.nl
Renault Clio Hybrid 140 (2020)
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)

| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
tschoofs
- Lid - eerste logo binnen

Re: Verlichtings eigenaardigheden Clio V
Jeroen, ik heb ook de e-tech hybrid sinds november. Ik zie wel dat de mistlampen voor aangaan als je de garage achteruit uitrijdt. Dat zie ik als mijn vrouw met de auto wegrijdt. Ook mm zijn ze nog aan als ze dan vooruit wegrijdt. Voor de andere zaken zou ik in het donker eens moeten rijden om dit te bevestigen.
Ik heb wel de klacht van het automatisch groot licht, wat in de auto lichtstand niet uit te schakelen is zoals hier in een ander onderwerp ook gemeld wordt.
Ik heb wel al een aantal rare storingen gehad die denk ik met het I-link systeem te maken hebben: 1. SOS telefoon werkt niet melding, 2. bij starten blijft engine symbool geel en kan niet starten, 3. bij instappen melding op het display dat de accuspanning te laag is en het systeem wordt afgesloten, 4. tijdens autobaanrit met cruisecontrol actief op 100km en in de B-stand start plotseling het I-link systeem opnieuw op en schakelt de cruisecontrol uit. Dat laatste in de B-stand is vervelend voor achterliggers daar je sterk afremt. Heb jij al zoiets meegemaakt?
Ik heb wel de klacht van het automatisch groot licht, wat in de auto lichtstand niet uit te schakelen is zoals hier in een ander onderwerp ook gemeld wordt.
Ik heb wel al een aantal rare storingen gehad die denk ik met het I-link systeem te maken hebben: 1. SOS telefoon werkt niet melding, 2. bij starten blijft engine symbool geel en kan niet starten, 3. bij instappen melding op het display dat de accuspanning te laag is en het systeem wordt afgesloten, 4. tijdens autobaanrit met cruisecontrol actief op 100km en in de B-stand start plotseling het I-link systeem opnieuw op en schakelt de cruisecontrol uit. Dat laatste in de B-stand is vervelend voor achterliggers daar je sterk afremt. Heb jij al zoiets meegemaakt?
| Hide post links |
-
A110
Topic author - lid

Re: Verlichtings eigenaardigheden Clio V
[mention]tschoofs[/mention]:
Dat van de mistlampen die aanstaan bij achteruitrijden en inparkeren klopt. Staat ook in de gebruiksaanwijzing. Die gaan…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Dat van de mistlampen die aanstaan bij achteruitrijden en inparkeren klopt. Staat ook in de gebruiksaanwijzing. Die gaan…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
www.jwa-autoservice.nl

| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 20 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-

-
2013 Renault Clio RS bumper LED
door Sylb0y » 23 apr 2025 15:08 » in Onderdelen en accessoires gezocht -
Reacties: 0
Weergaves: 564 -
Laatste bericht door Sylb0y
23 apr 2025 15:08
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 733 -
Laatste bericht door mechanic
24 apr 2025 23:24
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 773 -
Laatste bericht door Damlam
04 mei 2025 13:44
-
-
Weergaves: 620 -
Laatste bericht door Krieckebiers
22 mei 2025 13:00
-
-
[ clio ] 2006 Instrumenten paneel volledig uitgevallen!!
door Milas » 26 mei 2025 15:28 » in Elektrische en elektronische systemen -
Weergaves: 545 -
Laatste bericht door Milas
26 mei 2025 15:28
-
-
-
Weergaves: 720 -
Laatste bericht door mattheuw
29 mei 2025 18:49
-
-
[Clio 3 2008, 1.6 16v dynamique] luchtfilter vraag
door LijmPistool » 01 jun 2025 12:25 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 3
Weergaves: 883 -
Laatste bericht door Pepone
01 jun 2025 15:39
-