verschil tussen TCe 140 en TCe 160

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Dirk_P.
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 feb 2011 16:43
Actief als: particulier

verschil tussen TCe 140 en TCe 160

Bericht door Dirk_P. »

Allen,
Onze Kadjar komt eind volgende maand aan. We hebben gekoze voor de TCe140 geen twijfel, maar wat is eigenlijk het verschil tussen die beide uitvoeringen? Als ik de specs bekijk zie ik geen verschillen. Zitten daar andere onderdelen in of is het andere software instellingen. Ik lees hier op het forum dat er soms updates zijn voor de auto, heeft een nieuwe Kadjar dan niet altijd de laatste software? En is dat moeilijk zulke upgrade?

mvg

Dirk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: verschil tussen TCe 140 en TCe 160

Bericht door rvdgaag »

Waarschijnlijk is de turbo iets groter en het koelsysteem zwaarder toegerust. De 160 heeft wat meer toeren nodig voor zijn maximale koppel.

Softwareupdates komen via de R-Link store en ja een nieuwe auto kan na levering en activatie van de R-Link na 48 uur al updates krijgen.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Epcot
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 okt 2018 11:37
Actief als: particulier

Re: verschil tussen TCe 140 en TCe 160

Bericht door Epcot »

De 160 heeft meer pk’s, een hogere top snelheid en acceleratie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Dirk_P.
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 feb 2011 16:43
Actief als: particulier

Re: verschil tussen TCe 140 en TCe 160

Bericht door Dirk_P. »

rvdgaag schreef:Waarschijnlijk is de turbo iets groter en het koelsysteem zwaarder toegerust. De 160 heeft wat meer toeren nodig voor zijn maximale koppel.

Softwareupdates komen via de R-Link store en ja een nieuwe auto kan na levering en activatie van de R-Link na 48 uur al updates krijgen.
OK, thnx, dan zal het verbruik van de 160pk waarschijnlijk iets hoger liggen. Ben eigenlijk nieuwsgierig naar het verbruik, dit is mijn eerste benzine wagen, ik heb altijd diesel gereden.

Dirk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



metalpe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
Actief als: particulier

Re: verschil tussen TCe 140 en TCe 160

Bericht door metalpe »

Ik zit met die motor (automaat, grand scenic), volgens de bc net onder de 7l. Als ik zelf tel net erboven. De vrouw rijdt ermee, vooral korte stukken. Staan nu 5000km op, is van Jan/feb.

Morgen met aanhanger en dakkoffer ermee naar Spanje. Benieuwd wat hij dan verbruikt. De irritant kleine tank gaat op reis wel vervelend en duur worden (vaak tanken en dus langs de autoweg). Buiten de kleine tank wel erg tevreden van de 140pk.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: verschil tussen TCe 140 en TCe 160

Bericht door adinsx »

metalpe schreef: De irritant kleine tank gaat op reis wel vervelend en duur worden (vaak tanken en dus langs de autoweg).
Waarom duur? Je tankt wat vaker, maar dat is niet duurder als het verbruik gelijk is aan anders ;). Irritant? Ja, mijn Mégane IV GT heeft ook een kleine tank (47 l) en met de caravan er achter is het gemiddeld verbruik 1:7,2. Sta dus elke 250-280 km (2,5 uur rijden dus) aan de pomp. En in Oostenrijk nog wat vlotter. Prettig voor de kinderen (2 en 4) wel, want die kunnen vaker de benen strekken (stoppen altijd minimaal 30 minuten)
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



metalpe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
Actief als: particulier

Re: verschil tussen TCe 140 en TCe 160

Bericht door metalpe »

Met duur bedoel ik dat ik met m'n vorige auto, een diesel, 1x in Luxemburg goedkoop tankte, en dan nog eens op de bestemming, aan een lokaal tankstation.

Nu zal ik enkele keren langs de autoweg moeten tanken, daar is de benzine doorgaans een flink stuk duurder.

280km is wel erg weinig! Ik hoop toch aan 4-500 of zo te komen. Vorig jaar met de diesel verbruikte ik op de reisweg 7,5l/100km. Ongeveer 1l/100km meer dan met gewoon gebruik.

Als het 'meer'verbruik van de benzine gelijk is, (van 7 normaal gebruik naar 8 met de vouwwagen+dakkoffer), zou ik dus zeker aan 400km of meer moeten komen. Dat hoop ik althans.

Tenzij het dakkoffer en de vouwwagen ineens 2 of 3 liter gaat schelen, maar dat schat ik niet. Ik zou toch ruim onder het verbruik met een caravan moeten blijven :)

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: verschil tussen TCe 140 en TCe 160

Bericht door adinsx »

Haha, de caravan is wel een flinke windvanger inderdaad. Ik meen dat een dakkoffer grofweg 10% meer brandstof kost, dus dan gaat het je meevallen.

En tja, van diesel naar benzine en ook nog eens een kleinere tank. Dat wordt wennen. Hier is het een leaseauto, dus ik haal de internationale tankpas door de magneetstrip en weer verder ;).
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



metalpe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
Actief als: particulier

Re: verschil tussen TCe 140 en TCe 160

Bericht door metalpe »

Zeer tevreden. Overal max snelheid gereden, behalve waar het 130 was, max 120. Mooi verbruik, met dakkoffer en vouwwagen van 650kg erachter.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht