Versnellingsbakolie Grand Espace 2.0T Automaat
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 25 apr 2024 20:31
- Actief als: particulier
Versnellingsbakolie Grand Espace 2.0T Automaat
Grande Espace 2.0T Automaat
2005, Benzine
Hallo,
Mijn oliekeerring van de aandrijfas in de versnellingsbak lekt!
Ik heb een nieuwe besteld bij de dealer en wil deze gaan vervangen in mijn garage.
Nu vraag ik me eigenlijk af of en ik het oliepeil moet controleren, aangezien er toch wel wat weg is gelekt. En hoe eventueel bij te vullen, aangezien deze bakken mijns inziens sealed for life zijn
Verder zit er een lichte fluit in. Dit kan komen door of drooglopen of de pakking van de oliepomp van de versnellingsbak lekt.
Hij schakelt verder perfect. Is deze pakking makkelijk zelf te vervangen? (eventueel)
Groet Marc
2005, Benzine
Hallo,
Mijn oliekeerring van de aandrijfas in de versnellingsbak lekt!
Ik heb een nieuwe besteld bij de dealer en wil deze gaan vervangen in mijn garage.
Nu vraag ik me eigenlijk af of en ik het oliepeil moet controleren, aangezien er toch wel wat weg is gelekt. En hoe eventueel bij te vullen, aangezien deze bakken mijns inziens sealed for life zijn
Verder zit er een lichte fluit in. Dit kan komen door of drooglopen of de pakking van de oliepomp van de versnellingsbak lekt.
Hij schakelt verder perfect. Is deze pakking makkelijk zelf te vervangen? (eventueel)
Groet Marc
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 24 nov 2024 21:20
Re: Versnellingsbakolie Grand Espace 2.0T Automaat
Hoi Marc,
Om de as te vervangen moet de bak afgetapt worden, de olie loopt anders via de asingang eruit, en dan loopt de olie overal heen.
Renault geeft aan dat het Long Life olie is, maar dat is onzin.
Renault zal wel aangeven dat dit niet nodig is, maar als je bak defect raakt mag jij wel betalen en dan zijn ze niet thuis.
De de jaren en kilometers wordt de olie oud en dit gaat ten koste aan het fuctioneren van de bak.
Om te voorkomen dat je problemen met welke versnellingsbak dan ook te voorkomen, zou ik advieseren om de 80:000 km de olie te verversen.
Heeft de autm al meer kilometers gemaakt en zit nog steeds de eerste olie erin dan zou ik de autm bak laten flushen.
Je zult merken dat de autm dan wer beter schakeld.
Suc6
Martin
Om de as te vervangen moet de bak afgetapt worden, de olie loopt anders via de asingang eruit, en dan loopt de olie overal heen.
Renault geeft aan dat het Long Life olie is, maar dat is onzin.
Renault zal wel aangeven dat dit niet nodig is, maar als je bak defect raakt mag jij wel betalen en dan zijn ze niet thuis.
De de jaren en kilometers wordt de olie oud en dit gaat ten koste aan het fuctioneren van de bak.
Om te voorkomen dat je problemen met welke versnellingsbak dan ook te voorkomen, zou ik advieseren om de 80:000 km de olie te verversen.
Heeft de autm al meer kilometers gemaakt en zit nog steeds de eerste olie erin dan zou ik de autm bak laten flushen.
Je zult merken dat de autm dan wer beter schakeld.
Suc6
Martin
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 02 mei 2025 11:20
Je kan de wagen omhoog zetten langs de kant waar de aandrijfas uit moet.Het is wel wat extra wringen met de sway bar(indien het gaat).Of je haalt eerst de as uit het wiel(laat de ene kant in bak zitten),monteert de fuseepen en krik dan de wagen schuin.
De olie blijft dan in de bak.Geen nieuwe verzegelde vuldop,de speciale olie en die procedure voor het checken van het peil.
Hoe handig ben je,iewat ervaring ?
De olie blijft dan in de bak.Geen nieuwe verzegelde vuldop,de speciale olie en die procedure voor het checken van het peil.
Hoe handig ben je,iewat ervaring ?
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 24 nov 2024 21:20
Als je het zo wilt doen ?. Dan geld dit alleen voor de bestuurderskant. De rechter aandrijfas monteer je op een as met spiebanen. En borg je met spanstiften.
Suc6
Martin
Suc6
Martin
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Laatste bezoek: 25 apr 2024 20:31
Hoi,
Inmiddels gedaan in de doe het zelf garage keerring lekt niet meer en schakelt als een zonnetje
Inmiddels gedaan in de doe het zelf garage keerring lekt niet meer en schakelt als een zonnetje
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-