Hallo!
Ik heb een megane break rxe 1.4 16v
Ik wil het luchtfilter en de bougies vervangen, maar ik weet niet hoe ik ze kan vervangen kan iemand dit uitleggen?
Weet iemand ook hoe je het ledje kunt vervangen van de klonk/termometer. Deze doet het sinds kort niet meer en vind ik toch wel tamelijk irritant!
Wie kan mij helpen???
vervangen onderdelen
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 15 aug 2011 19:45
beste ajschot,
ik ga ervanuit dat de 1.4 16v hetzelfde is als de 1.6 16v.
De luchtfilter is vrij makkelijk, en deze bevind zich achterop je blok.
Je hebt achter het blok je luchtfilterhuis zitten, en naast je blok een resonantie-box (of hoe het mag heten).
Voor aan de resonantie box zit een rubberen elastische strip. Deze maak je los en hierdoor kun je de resonantiebox losmaken van het luchtfilterhuis.
Vervolgens kun je bovenop het luchtfilterhuis de 2 bovenste torx losdraaien, en als het goed is kun je het rechtse gedeelte dan losnemen, en kun je het nieuwe filterelement erin zetten.
Mijn ervaring was dat het een beetje friemel werk is, omdat je weinig plek hebt ivm je schutbord.
De bougies weet ik niet precies, zelf nog nooit gedaan omdat ik de auto nog niet zo lang heb, maar ik neem aan dat hiervoor de bobines losmoeten en dat hieronder de bougies zitten.
Voor de lampjes in het klokje zal het halve dashboard uit elkaar moeten geloof ik, maar wederom heb ik dit zelf nog nooit gedaan
ik ga ervanuit dat de 1.4 16v hetzelfde is als de 1.6 16v.
De luchtfilter is vrij makkelijk, en deze bevind zich achterop je blok.
Je hebt achter het blok je luchtfilterhuis zitten, en naast je blok een resonantie-box (of hoe het mag heten).
Voor aan de resonantie box zit een rubberen elastische strip. Deze maak je los en hierdoor kun je de resonantiebox losmaken van het luchtfilterhuis.
Vervolgens kun je bovenop het luchtfilterhuis de 2 bovenste torx losdraaien, en als het goed is kun je het rechtse gedeelte dan losnemen, en kun je het nieuwe filterelement erin zetten.
Mijn ervaring was dat het een beetje friemel werk is, omdat je weinig plek hebt ivm je schutbord.
De bougies weet ik niet precies, zelf nog nooit gedaan omdat ik de auto nog niet zo lang heb, maar ik neem aan dat hiervoor de bobines losmoeten en dat hieronder de bougies zitten.
Voor de lampjes in het klokje zal het halve dashboard uit elkaar moeten geloof ik, maar wederom heb ik dit zelf nog nooit gedaan

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
- Actief als: particulier
Bougies:
Bobines eruit, met bougie-dop de de bougies demonteren. De nieuwe met een voelermaatje afstellen tot 0.9
En dan goed vastdraaien.
Klokje:
Haal de bovenplaat van je dashbord los, dit doe je door de speakers te verwijderen, en daaronder de schroefjes los te halen. ( links 1, en rechts 1 )Nu kan je de bovenplaat zo demonteren, en kun je bij je klokje. Je zal zien dat deze met 3schroefjes vastzit. Als het goed is, zie je dan aan de achterkant een lampfitting.
Bobines eruit, met bougie-dop de de bougies demonteren. De nieuwe met een voelermaatje afstellen tot 0.9
En dan goed vastdraaien.
Klokje:
Haal de bovenplaat van je dashbord los, dit doe je door de speakers te verwijderen, en daaronder de schroefjes los te halen. ( links 1, en rechts 1 )Nu kan je de bovenplaat zo demonteren, en kun je bij je klokje. Je zal zien dat deze met 3schroefjes vastzit. Als het goed is, zie je dan aan de achterkant een lampfitting.
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
BEDANKT!
Dank je!!!!!!!!!!! Ga dit weekend eens lekker klooien!!!!!
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-