Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Plaatwerk, uitdeuken, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik heb recent mijn eerste auto gekocht, een Renault Clio 1.6L 16v 2005!
Erg blij mee natuurlijk, alleen er zijn wat kleine dingetjes die ik wil vervangen omdat ze wat beschadigd zijn.
Onder andere de schakelpook kop is helemaal beschadigd.
Nu heb ik een nieuwe gevonden maar ik weet niet hoe ik de oude eraf haal.
Zou iemand weten hoe je dit goed doet?
Alvast bedankt!
Oke, even een update. Ik krijg de oude pookknop er niet af. Het rubberen gedeelde heb ik eraf getrokken. Maar nu zit er nog een plastic gedeelde op de pook. Met geen mogelijkheid eraf te trekken. Iemand een idee?
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________ Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________ De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
Dat kan gebeuren, het binnenwerk van de pookknop is blijven zitten.
Een stukje inzagen zodat je het eraf kan wringen. Door het inzagen gaat de spanning eraf.
Kapot is het toch al, en er komt een nieuwe dus het maakt niet uit.
Bedankt voor alle reacties. Uiteindelijk is het gelukt met zagen en eraf tikken met schroevendraaiers. Blijkbaar heeft een vorige eigenaar de pook vastgelijmd.
Het is al een tijdje geleden, maar wilde toch nog even het eindresultaat delen.
Voor iemand die ook nog een nieuwe pookknop zoekt, ik heb de mijne hier besteld: https://www.autodoc.nl/3rg/15371540
IMG_3426.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bedankt alsnog voor de terugkoppeling.
Mooi knoppie.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________ Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________ De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo allemaal,
net een clio uit 2005 gekocht, 199k op de teller en een testritje naar Duitsland en terug gemaakt. Ging helemaal prima, niks aan de hand, rijdt heel fijn etc etc. Vandaag wat zware spullen erin vervoerd en door harde regen/plassen...
Hallo
ivm het vervangen van het daglicht aan de passagierskant van de grandtour ,hoe moet dit gebeuren ,je kan niet aan die ééne vijs daar is te weinig plaats om deze los te maken die andere twee vijzen lukt wel,of moet ik de bumper er afhalen,hulp...
Hallo ik heb sinds kort een clio 2 ph 2 2005 een 1.4 16v.Hij kraakt behoorlijk in de voorwielophanging en ik voel speling aan voorwiel in verticale richting en ook links - rechts, dus ik denk zowieso fuseekogel en stuurkogel. Als ik op kenteken zoek...
Laatst een megane grandtour station uit 2005 gekocht.
Niks mis met de auto en loot perfect.
Enige wat nu blijkt is dat als ik de ruitensproeier functie voor voorruit wil gebruiken er niks gebeurd en als ik die voor achter gebruik...
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik woon op Curaçao en heb bij mijn moeder een Renault Modus 2005 staan. Er wordt iedere maand sowieso wel een stuk in gereden.
Onlangs bij de garage heeft men het lampje: 'onderhoudsbeurt'...
Renault Kangoo I 1.2 16V 2005, D4F730 (facelift versie)
Mijn homokineet aan de wielzijde links voor tikt. Ik wil deze vervangen, maar als ik op verschillende onderdelen websites kijk is het mij niet duidelijk welke ik moet hebben. De verwarring zit...