Vewijderen / anders afstellen van de standaard armsteun.

Plaatwerk, uitdeuken, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Racker
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 sep 2013 08:14
Actief als: particulier

Vewijderen / anders afstellen van de standaard armsteun.

Bericht door Racker »

Ik lees hier veel berichten over het monteren van aftermarket armsteunen in een Captur. In de mijne, uit '19, die ik nu net een week in mijn bezit heb, blijkt de originele Renault armsteun lelijk in de weg te zitten met mijn vrouw aan het stuur. Als zij rijdt, staat de bestuurdersstoel heel ver naar voren. De armsteun zit haar dan in de weg bij het schakelen. En als zij hem omhoog zet, met mij op de bijrijdersstoel, prikt het harde plastic continu in mijn schouder. :discuss:

Als ik zelf rijd, geen probleem, maar ik heb nu, na een paar dagen sturen in onze aanwinst, besloten om de steun er ofwel uit te halen, of om hem te modificeren zodat hij lager kan en mijn geliefde er dus geen last meer van heeft als zij de stoel-me-daaraan-vastzittende armsteun naar voren schuift. En ikzelf geen blauwe plekken meer oploop, als zij dat ding omhoog klapt :mrgreen: . Alleen is me niet duidelijk hoe ik bij de bevestiging kom.

Voordat ik dingen sloop die niet meer zijn terug te draaien: Iemand een tip/ aanwijzing hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Al ruim 45 jaar tevreden met mijn Renaults: R4L>>R4GTL>>R6>>R16GTS>>R21-TS>>R-Nevada-GTX>>Scénic 1,6 16V>>Scénic 1,6 16V ExpressionLuxe>>SCÉNIC 1,4 Dynamique TCe 130>> Captur TCE 130 Intens (één voor een natuurlijk.. ) ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Racker
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 sep 2013 08:14
Actief als: particulier

Re: Vewijderen / anders afstellen van de standaard armsteun.

Bericht door Racker »

Heb de inbouw instructies inmidels gevonden... Daarmee moet het ook mogelijk zijn om de armsteun te verwijderen! :-) http://www.tech-accessoires.renault.com ... nt_id=5197
Al ruim 45 jaar tevreden met mijn Renaults: R4L>>R4GTL>>R6>>R16GTS>>R21-TS>>R-Nevada-GTX>>Scénic 1,6 16V>>Scénic 1,6 16V ExpressionLuxe>>SCÉNIC 1,4 Dynamique TCe 130>> Captur TCE 130 Intens (één voor een natuurlijk.. ) ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



witte_07
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 79
Lid geworden op: 05 mei 2018 10:33
Actief als: particulier

Re: Vewijderen / anders afstellen van de standaard armsteun.

Bericht door witte_07 »

Zou je de armsteun evt willen verkopen. Mits kompleet met alles.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Racker
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 sep 2013 08:14
Actief als: particulier

Re: Vewijderen / anders afstellen van de standaard armsteun.

Bericht door Racker »

witte_07 schreef: 26 mei 2020 20:55 Zou je de armsteun evt willen verkopen. Mits kompleet met alles.
Mijn vrouw heeft zich inmiddels aangewend om haar arm iets anders te buigen bij het schakelen. Daarom kan de steun naar beneden blijven en heb ik er geen last meer van als ik op de passagiersstoel zit. We hebben inmiddels besloten om het ding gewoon te laten zitten... Alles net een tikkie kleiner dan onze Scénics... het was wel even wennen, maar inmiddels is de Captur ook weer echt onze auto. Wel blij, dat we voor de TCE130 hebben gekozen want van "sloomheid" zoals ik hier op het forum lees over de driecilinder is echt geen sprake. Ik zou zelfs durven beweren, dat de kleine Captur sneller optrekt dan zijn grote broer. Logisch; vrijwel dezelfde motor maar minder luchtweerstand en ook nog zo'n 70Kg minder aan gewicht.
Al ruim 45 jaar tevreden met mijn Renaults: R4L>>R4GTL>>R6>>R16GTS>>R21-TS>>R-Nevada-GTX>>Scénic 1,6 16V>>Scénic 1,6 16V ExpressionLuxe>>SCÉNIC 1,4 Dynamique TCe 130>> Captur TCE 130 Intens (één voor een natuurlijk.. ) ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht