Soms als ik de auto start klinkt het geluid van de radio misvormd (zonder bassen) en lijkt het geluid van achteraan te komen. Als je dan de gps gebruikt kan je de stem niet verstaan. Auto stilleggen, deur openen en herstarten is dan de oplossing, dan gaat het weer perfekt. Binnengedaan in de garage en ze hebben een nieuwe radio gestoken.
Vandaag weer net hetzelfde. ik probeerde één en ander en heb ondervonden dat als ik de geluidsrichting in het menu even verander (bvb geluid gericht op bestuurder veranderen naar geluid enkel vooraan) dat hij ook weer normaal begint te spelen. Dus zo kan je hem ook terug goed doen spelen zonder heropstart.
Garage gebeld. Na overleg met technisch centrum gaan ze 4 luidsprekers vervangen. Tot mijn verwondering moet de wagen een hele dag binnen want dat zou moeten ingeleerd worden. De luidsprekers van espace is toch maar klepje eraf, twee vijzen los en andere erin? Begrijp niet goed waarom ze hem perse daar willen houden. Ik wil absoluut niet dat ze het dashboard moeten uitbouwen of zo, want nadien heb je altijd rammels. Krijg wel gratis vervangwagen maar ik twijfel eraan of het vervangen van de speakers het enige is wat ze gaan doen. Iemand die hierover meer zou weten?
Geluid radio soms bizar
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Geluid radio soms bizar
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 17 okt 2024 11:11
Re: RE: Geluid radio soms bizar
Je had nu toch een Bose systeem? Daar hoort een aparte versterker bij. Wellicht gaan ze hier mee aan de slag. De speakers op zich hebben hier niets mee te maken. Wellicht alleen de subwoofer.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
Re: Geluid radio soms bizar
Nee, in de Espace initiale zit geen Bose hoor. In mijn vorige die Latitude wel.
Is gewoon de unit onder het klepje van het dashboard, niet meer zoals vroeger met cd lader. In de plaats daarvan heb je nu bluetooth aansluiting voor muziekdragers en een vaste usb aansluiting waar je muziek door kan laten gaan en je iPod kan opladen.
Is gewoon de unit onder het klepje van het dashboard, niet meer zoals vroeger met cd lader. In de plaats daarvan heb je nu bluetooth aansluiting voor muziekdragers en een vaste usb aansluiting waar je muziek door kan laten gaan en je iPod kan opladen.
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
-
Re: Geluid radio soms bizar
Zo een defectje kan nog geld opbrengen:):)
Ik heb dus livediensten op de gps. Door de problemen met het geluid ben ik deze week nog eens in de instellingen gaan rommelen. En toen zag ik dat je waarschuwingen kan instellen voor van alles en nog wat. Ik had enkel de waarschuwingen voor vaste flitsers aktief staan. Ik dacht om voor de lol eens alle waarschuwingen te selecteren.
Blijkt dat hij me nu ook waarschuwt voor spoorwegovergangen (dat moet ik eens uitzetten want dat dient tot niets) maar...
Ik reed daarstraks op een verlaten autosnelweg, te snel uiteraard. Krijg ik plots een waarschuwing 'mobiele flitser'. Dus gelijk de rem op en inderdaad, achter een groot verkeersbord stonden ze te flitsen. Ik heb de prijs voor mijn 3 jaar livediensten vandaag dus terug verdiend. Had ik het vroeger geweten had de winst nog groter geweest van ze hebben me al enkele keren vlaggen gehad met deze auto:)
Ik heb dus livediensten op de gps. Door de problemen met het geluid ben ik deze week nog eens in de instellingen gaan rommelen. En toen zag ik dat je waarschuwingen kan instellen voor van alles en nog wat. Ik had enkel de waarschuwingen voor vaste flitsers aktief staan. Ik dacht om voor de lol eens alle waarschuwingen te selecteren.
Blijkt dat hij me nu ook waarschuwt voor spoorwegovergangen (dat moet ik eens uitzetten want dat dient tot niets) maar...
Ik reed daarstraks op een verlaten autosnelweg, te snel uiteraard. Krijg ik plots een waarschuwing 'mobiele flitser'. Dus gelijk de rem op en inderdaad, achter een groot verkeersbord stonden ze te flitsen. Ik heb de prijs voor mijn 3 jaar livediensten vandaag dus terug verdiend. Had ik het vroeger geweten had de winst nog groter geweest van ze hebben me al enkele keren vlaggen gehad met deze auto:)
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut