Schade aan carosserie bij oplevering nieuwe Grand Scénic

Plaats reactie

Topic author
RUUD_1
Lid
Lid
Actief als: particulier

Schade aan carosserie bij oplevering nieuwe Grand Scénic

Bericht door RUUD_1 »

Model/uitvoering : GS III Privilège dCi 160 Cassiopeiagrijs KNG
Bouwjaar : 2012
Beste forumgangers. Ik ben nieuw op dit forum, daarom dat ik jullie zou willen bevragen.
20/04 ll. heb ik mijn nieuwe GS afgehaald bij de dealer. Uiteraard was ik een tevreden man. Ik heb echter een kleine lakschade aan de passagiersdeur moeten vaststellen (grootte ongeveer 0,5 x 0,5 cm, geen deuk, maar bovenste laklaag ontbreekt, vermoedelijk door inslag deur andere wagen). In de fabriek of bij de dealer is er duidelijk iets fout gegaan. Ik heb een sterk vermoeden dat ze dit bij Renault ook al hadden vastgesteld, maar dat er hierover niet werd gecommuniceerd. De wagen heeft immers toch een grondige was- en poetsbeurt gekregen. De dealer stelt voor in eerste instantie de schade te corrigeren (enkel een kleine oppervlakte te herspuiten). Als dit niet het gewenste resultaat zou geven, dan moet de ganse deur herspoten worden :cry2: Ik verwacht geen nieuwe wagen te ontvangen, zo erg is het nu ook weer niet. Maar kan je als koper in dergelijk geval niet een financiële regeling aan de dealer of aan Renault vragen? Tenslotte heb ik voor een nieuwe wagen in perfecte staat betaald. Zijn er onder jullie die ook al iets dergelijks hebben meegemaakt? En zo ja, hoe werd dit bij jullie dan wel geregeld? Laat jullie reacties maar komen, zou ik zeggen. Alvast bedankt. Doei. Ruud.
GS III dCi 160 Privilège Cassiopeiagrijs is mijn allereerste Renault (20/04/2012).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Re: Schade aan carosserie bij oplevering nieuwe Grand Scénic

Bericht door DHL »

Een financiele tegemoetkoming zal de schade niet herstellen. Is daarom ook logisch dat de invoerder, noch de garage, hiervoor een tegemoetkoming zouden doen.

Eerst is het al eerlijk van de garagehouder dat hij de schade erkent als zijnde schade die voor de levering aanwezig was.
Normaal krijg je voldoende tijd om je nieuwe wagen te controleren bij aflevering. Idem wanneer de nieuwe wagens geleverd worden bij de dealer, dan heeft de dealer ook x tijd om de wagens te controleren. Schade die hij nadien ziet, is ten laste van de dealer... Ergens begrijpelijk denk ik, want wanneer stopt de aansprakelijkheid dan he?

Een hele kleine schade kan door de mazen van het net glippen en zo gebeurt het dat er (heel af en toe) een licht beschadigde wagen geleverd wordt aan een klant.

Ik zou, als de schade opvallend genoeg is, het voorstel van de dealer aannemen. Zijn voorstel is eerlijk. Jouw wagen is niet de enige die transportschade oploopt (geldt trouwens voor alle merken). Normaliter wordt dit hersteld voor levering en zal de klant dit nooit weten. Men kan moeilijk een wagen vernietigen omdat er hier of daar een krasje of blutsje inzit:)

Laatst werd mijn vrij dure lederen salon geleverd. Zat krasje in. Heeft men vakkundig hersteld, ik was tevreden. Ziet het niet meer. Tenzij je weet waar hersteld werd en er dan werkelijk gaat naar zoeken. Moet ik daarom een financiele tegemoetkoming eisen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Re: Schade aan carosserie bij oplevering nieuwe Grand Scénic

Bericht door mechanic »

Ben het met DHL eens. Je hebt een schade vrije auto betaald, als er een kleine schade aanwezig is zal je de verkopende partij de gelegenheid moeten ge…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 14 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken