Ratelend geluid, recirculatieklep?

Plaats reactie

Topic author
Stitch15
Lid
Lid
Actief als: particulier

Ratelend geluid, recirculatieklep?

Bericht door Stitch15 »

Sinds vandaag maakt mijn Renaultje een vreemd geluid, ben benieuwd of iemand van jullie enig idee heeft wat het kan zijn?
Wat is er aan de hand?
- Na het starten (een duurt een seconde of 10 voordat ik het geluid, de motor loopt dan al) hoor ik een ratelend/tikkend geluid, wat uit het dashboard lijkt te komen (linksvoor).Dit geluid duurt ook een seconde of 10 en is dan weg. Ook tijdens het rijden hoor ik het geluid niet meer.
- Ik heb gemerkt dat het geluid zich ook voor doet als ik de recirculatie inschakel (zelfde geluid, duurt ook ca. 10 sec.) en als ik het weer uitschakel (geluid lijkt dan iets anders te klinken)
Het maakt niet uit of de airco aan of uit staat.

Zelf denk ik nu op basis van bovenstaande dat de recirculatieklep er iets mee te maken heeft. Zou dat kunnen?
Kan het ook zo zijn dat deze klep zich in moet stellen na het starten van de auto (m.a.w. bepalen op welke stand deze klep moet staan), waardoor ik het alleen na het starten hoor?

Als het de klep is, waar zit die ergens? En kan het kwaad om hiermee (lang) door te rijden?
Grand Scenic 2.0-16V 2004

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Stitch15
Lid
Lid
Actief als: particulier

Re: Ratelend geluid, recirculatieklep?

Bericht door Stitch15 »

Na nog wat gezocht te hebben op Google ben ik er van overtuigd dat het de recirculatieklep is die kuren heeft. Las ergens (volgens Google staat het bericht in dit forum, kan het hier niet vinden) dat het een onderdeel is van een paar tientjes. Alleen om het te vervangen moet het dashboard uit elkaar. Dit zou rond de 250 kosten. Heeft iemand dit ook wel eens gehad en kloppen de kosten?
Is dit een klusje wat je zelf zou kunnen doen (het idee klinkt niet heel aantrekkelijk, dashboard uit elkaar halen)?
Stel dat ik ermee blijf doorrijden, want kan er gebeuren? Klep die helemaal afbreekt of dicht blijft staan ofzo?
Grand Scenic 2.0-16V 2004

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RARARA
Lid
Lid

Re: Ratelend geluid, recirculatieklep?

Bericht door RARARA »

Ik heb ook last van dit probleem.

Ben nog steeds op zoek naar een adresje in de omgeving van Rotterdam die dit tegen een schappelijk prijs kan verhe…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 9 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken