Kangoo zonder airco
1999
benzine 1.4i
Hallo ik ben inti en heb een probleem met mn kangoo.Ik heb de koppakking vervangen samen met de distributie en de water pomp en de kop aflaten vlakken.
Nu is het probleem heb alles terug gemonteerd maar met het starten vd motor begint er gelijk wat te tikken. Ik heb nu alles opnieuw los gehaald om te controleren of de merk tekens nog gelijk stonden dit klopte nog, ik heb toen de motor net zo lang rond gedraaid tot dat de merk tekens weer gelijk stonden, kwam weer precies uit. alles weer terug geplaatst motor weer gestart zelfde probleem weer.
Moet ik nu de kleppen stellen of het ik toch iets fout gedaan?????
Please help me........
tik in de motor na vervangen koppakking en distributie
-
intiitnti
Topic author - 2-hit-miracle

- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 15 sep 2013 17:39
- Actief als: particulier
-
mechanic
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 16833
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: tik in de motor na vervangen koppakking en distributie
Met de timing kan weinig fout, merktekens riem overeenkomen met die op de poulie dan is dat goed. Na het vervangen van de koppakking altijd de kleppen stellen, mogelijk is dat wel de oorzaak. Gaat gewoon met stelschroef dus niet ingrijpend.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
intiitnti
Topic author - 2-hit-miracle

- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 15 sep 2013 17:39
- Actief als: particulier
Re: tik in de motor na vervangen koppakking en distributie
bedankt voor de snelle reactie ga dit even proberen en anders meld ik me weer nog even zoek naar de afstelling of heeft iemand die voor mij het is voor een 1.4i benzine uit 1999
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
mechanic
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 16833
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: tik in de motor na vervangen koppakking en distributie
Inlaat: 0.10 / 0.15mm
Uitlaat: 0.25mm
Speling met koude motor corrigeren/controleren.
Uitlaat: 0.25mm
Speling met koude motor corrigeren/controleren.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 612 -
Laatste bericht door mechanic
08 dec 2024 19:19
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 519 -
Laatste bericht door Scoers
12 dec 2024 20:52
-
-
Reacties: 6
Weergaves: 1094 -
Laatste bericht door Mathijs
17 dec 2024 18:48
-
-
[Grand Scenic IV 2018 1m2 TCE] Lekkage motor
door gandalfnl » 19 dec 2024 21:18 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 3
Weergaves: 924 -
Laatste bericht door Pepone
19 dec 2024 22:57
-
-
-
Bobine Renault motor 1.6 (Dacia)
door scenic » 27 dec 2024 10:30 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 14
Weergaves: 1955 -
Laatste bericht door scenic
22 jan 2025 14:11
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 488 -
Laatste bericht door scarface450
11 jan 2025 22:59
-
-
Renault trafic bwjr 11 /2022 scheur in motor
door Swa1980 » 12 jan 2025 19:48 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 1
Weergaves: 508 -
Laatste bericht door scarface450
12 jan 2025 23:43
-