TomTom kaartupdate.....

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Gebruikersavatar

cortrans
lid
lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)

Re: TomTom kaartupdate.....

Berichtdoor cortrans » 25 dec 2018 09:28

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dank voor het advies...... beetje jammer dat niet iedere (vrij nieuwe) Renault met R-link over Apple of Android auto is uit te rusten.
Ook ik zou maar war graag Apple CarPlay geactiveerd willen hebben maar dat blijkt helaas met het besturingssysteem 2.2.19...... niet mogelijk te zijn.
In mijn (Mercedes) truck gebruik ik het de hele dag.....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Trotse bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder transport staat alles stil
www.beroepschauffeur.bbforum.be


lexs
Lid
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Berichtdoor lexs » 25 dec 2018 12:32

RogerS schreef:
lexs schreef:Eind van het liedje is dus dat ik deze kerstdagen zonder navigatie mijn weg moet zien te vinden.


Als ik deze ellende allemaal hier lees over het updaten van de kaarten dan ben ik toch blij dat ik de moeite heb genomen om Android Auto te activeren op R-Link. Met Google maps altijd de nieuwste kaarten. Ik kan het iedereen aanbevelen.


Dat kan op de R-Link 1 helaas ook niet.


lexs
Lid
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Berichtdoor lexs » 28 dec 2018 14:42

Het is eindelijk gelukt, ik heb europe v1011 geinstalleerd. @

Jurjo, is het bij jou nou ook gelukt? Ik kreeg van Renault NL het advies om voor het updaten gebruik te maken van een incognito venster in Google Chrome. Het lijkt of dat hielp.


JurJo
lid
lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Berichtdoor JurJo » 28 dec 2018 16:04

@Lexs, nee bij mij is nog niets gelukt. afd Klantrelaties, dhr van Tilburg heb ik 3 december voor het laatst gesproken en hij ging het doorsturen naar Frankrijk waar ik nog steeds op ziet te wachten.
Wat dat incognitovenster betreft, dat heb ik al zo vaak gedaan en ook dat werkt niet en ook Firefox niet en Safari niet.


lexs
Lid
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Berichtdoor lexs » 28 dec 2018 17:14

Tja, ik mag niet meer klagen, maar het blijven een stelletje kneuzen daar,als je het mij vraagt.


JurJo
lid
lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Berichtdoor JurJo » 30 dec 2018 14:00

Net nog maar eens geprobeerd maar ook weer bij Chrome 'incognito'

PRODUCTEN UPDATEN
De service is tijdelijk niet beschikbaar, probeer het later opnieuw........


lexs
Lid
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Berichtdoor lexs » 30 dec 2018 15:15

For what it's worth - Ik ben geholpen door wouter half van Renault. Hij molt eerst je kaarten, maar daarna kun je wel updaten.


JurJo
lid
lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Berichtdoor JurJo » 30 dec 2018 15:51

Dat traject heb ik al gehad...

Gebruikersavatar

Reneetje
Lid
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 mar 2014 14:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Berichtdoor Reneetje » 14 jan 2019 16:33

Vandaag ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en de "nieuwste" kaartversie aangeschaft. Gekozen voor West-Europa omdat dit voor mij voldoende is (en bij mislukken blijft de schade beperkt tot 34,95).
Dus hup betalen en na ontvangstbevestiging kaartje in de laptop en fingers crossed.
Na een eerste mislukte poging op de originele TomTom kaart (versie 925) waar ik de de mededeling kreeg dat ik de klantenservice maar moest contacten heb ik de originele R-Link kaart erbij gepakt. Op synchroniseren geklikt en t kaartje in de SD-gleuf geduwd. En jahoor de up-date werd wederom gestart en na zo'n 20 minuten was ie klaar. Geen fout boodschap oid, dus hup naar de auto en op hoop van zegen.
Na alle stappen doorlopen te hebben kreeg ik de melding software update mislukt, maar er was ook goed nieuws.... kaart V1011 was geladen!! Hiep hiep hoera, trompetgeschal, gebak en champagne.
Net ook nog de TomTom SD-kaart gechecked en ... jawel daarstaat V1011 ook gewoon op en werkt ook nog. Dus gewoon weer twee kaarten (eentje reserve) en die software update doen ze bij de volgende beurt maar even laden.


Noudje
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 mar 2017 16:10
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Berichtdoor Noudje » 06 mar 2019 18:15

mijn vraag gaat niet over de TomTom kaartupdate maar ik weet niet waar elders te zoeken. Dus: bij het straten van mijn auto kreeg ik vandaag de melding dat ik voór 19 april een update van mijn Rlink systeem moet maken, anders wordt een goed functioneren niet gegarandeerd. Maar ik kan helemaal nergens een update vinden. Iemand een idee ?
Captur TCe 120 EDC Dynamique - Noir/Ivoire


rvk01
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2017 23:57
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Berichtdoor rvk01 » 06 mar 2019 18:21

Voor 6 april denk ik.

Daar heb ik voor Captur een e-mail voor gekregen.

Die verwees naar deze site
https://easyconnect.renault.nl/software ... =e_mailing

Daar kun je je chassisnummer invoeren om te kijken of je een update nodig hebt.

Het geeft te maken met het gps-tijdsignaal.
**Op 6 april 2019 vindt een verandering in het GPS-netwerk plaats (een verandering in het GPS-tijdsignaal). Het is mogelijk dat je navigatiesysteem dit signaal niet correct kan interpreteren. Om de juiste werking te behouden is een update noodzakelijk.


JurJo
lid
lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Berichtdoor JurJo » 06 mar 2019 20:14

ik heb ook die mail gekregen voor mijn Captur met die link waarin je je chassisnummer kunt invoeren.(voor 6 april). De link van rvk01 is handig voor je Noudje.
Dan het bestand downloaden en op een usb stick zetten.
Motor laten draaien, radio aan, Stick in het r link systeem en hij start. Het duurt wel een aardig tijdje maar wonder boven wonder is het allemaal gelukt en zelfs de kaarten stonden er nog in.
Zomaar in 1 keer, dat is wat anders dan met een kaartupdate...

Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Berichtdoor Theo-R-link » 07 mar 2019 09:45

Ik heb dat, enkele tijd geleden, gedaan, kreeg in de auto dat alles OK was, maar gisteren kwam er een waarschuwing in de auto dat ik die update moest doen. Begrijpe wie kan. Benieuwd of hij dat vandaag weer gaat doen.

Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: TomTom kaartupdate.....

Berichtdoor Marguerite » 07 mar 2019 10:28

Theo.
Kijk in de auto of de R link versie de laatste is. 11.344
Dan is het OK.
Ik kreeg ook de melding in de auto + een mail dat het moest gebeuren terwijl ik het allang gedaan had....
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak en de gebruikelijke extraatjes 16-07-2018

Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Berichtdoor Theo-R-link » 07 mar 2019 13:52

Inderdaad 11.344, maar bij Renault Rlink kan je alles verwachten. Zo heb ik in 'Weer' een zestal steden. De helft geeft plots maar klank. Begrijpe wie kan. Mijn TomTom places, geven elke keer 'de dienst is niet bereikbaar' ga ik langs Navigatie kan ik wel Tomtom places gebruiken. Rlink is niets om mee te pronken.


JurJo
lid
lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Berichtdoor JurJo » 07 mar 2019 15:04

Theo, hij moet ook eerst verbinding maken met het netwerk. Dat start niet meteen met het starten van de auto. Duurt soms even.

"Vergeet niet te controleren of de connectiviteit van je R-LINK is ingeschakeld. Dit heb je nodig om real-time verkeersinformatie te ontvangen. Je kunt dit controleren door naar Menu -> Systeem -> Status en Informatie -> Netwerkstatus te gaan. Als de netwerkstatus ‘niet verbonden’ is, dan kun je dit aan zetten via Menu -> Services -> Instellingen -> Instellingen voor het delen van gegevens"

Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Berichtdoor Theo-R-link » 07 mar 2019 15:08

Dat is allemaal OK. Renault geeft als oplossing: naar de dealer gaan. Daar kijken ze mij zo langzaamaan buiten.


Noudje
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 mar 2017 16:10
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Berichtdoor Noudje » 07 mar 2019 21:53

Jur Jo bedankt voor de informatie. Ik heb de update inmiddels succesvol geïnstalleerd. Grootste probleem was een lege USB-stick vinden.
Captur TCe 120 EDC Dynamique - Noir/Ivoire

Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Berichtdoor Theo-R-link » 10 mar 2019 10:53

In allerlei politiereeksen, zien men dat men de trajecten van een auto met GPS terug kan vinden. Waarom kan dat bij onze R-Link niet?µ


Noudje
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 mar 2017 16:10
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Berichtdoor Noudje » 16 mar 2019 12:41

Ik keek zojuist even in de Rlink store bij mijn producten en kreeg toen de onderstaande informatie:
Schermopname (8).png

Toen ik vervolgens doorklikte naar de SDkaart kwam de volgende tekst naar voren:
Schermopname (9).png


Ik begrijp hier niets van. Het lijkt of de SD kaart vol zit met niet meer dan 449Mo . Ik heb de SD kaart uit de auto gehaald, in de computer gestoken en op synchroniseren gedrukt. Er gebeurt helemaal niets. Iemand enig idee wat hier nu weer aan de hand is ?? Kaart overigens weer in de auto geplaatst en alles werkt (gelukkig) naar behoren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur TCe 120 EDC Dynamique - Noir/Ivoire


TheSarge
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Berichtdoor TheSarge » 16 mar 2019 23:03

Geen idee. Ik heb via de r-link store de Captur van mijn vrouw voorzien van de update. Ik stopte de SD-kaart in de computer en alles gebeurde verder automatisch na wat keren op “doorgaan” klikken. Vervolgens 20min in de auto gezeten terwijl het systeem de update draaide.


  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “R-Link”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast