Om het daadwerkelijke verbruik van de Zoe eens te checken, hou ik nu een paar dagen de kilometerstand bij en de meterstand. Twee dingen vallen mij op:
- Verbruik, op basis van de kWh-meterstand is het verbruik per 100 km, rond de 18,8 kWh, terwijl de boordcomputer gemiddeld rond de 15,5 aangeeft, zal dan de rest laadverlies zijn? Vind ik persoonlijk erg veel, is bijna 20%, ter info: ik laad versneld, ik heb een 11kW laadpunt thuis
- Gisteren had ik bij thuiskomst nog 16% ‘over’ volgens Zoe. Er is toen 21,7 kWh bijgeladen. Uitgaande van een laadverlies van 20% klopt dit wel (84% van 22 maal 1,2 is 22).
Wat is jullie ‘laadverlies’ en komen jullie ook tot deze cijfers?
Laadverlies?
-
BB-One
Topic author - Lid

- Actief als: particulier
-
Smartrix-Zoe
- lid

- Contacteer:
Re: Laadverlies?
Dat klopt inderdaad en soms is het nog wel erger. Ik heb dacht ik met mijn 1fase 16a aansluiting 30% laadverlies. Dit verlies neemt af naarmate de laadsterkte toeneemt. Bij 22kw is het dacht ik nog maar 10%
Mocht ik het fout hebben hoor ik het graag.
Mocht ik het fout hebben hoor ik het graag.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
zoe2goe
- Gerespecteerd lid

Re: Laadverlies?
Ik hou het sinds aanschaf op dagbasis bij. Ik heb een tussenmeter en sinds de laatste software update van de lader geeft die ook standen aan. Ook ik k…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 38 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in