Wie heeft er ervaringen met deelname aan een zonnepanelen coöperatie, om zo het stroomverbruik van de Zoe (nagenoeg) volledig te genereren. Kan handig zijn als eigen dak niet de capaciteit heeft een dergelijke hoeveelheid stroom te genereren.
Zie http://www.zonnepanelen.net/zonnepanele ... oprichten/
en http://www.solargreenpoint.nl/veelgestelde-vragen/
Ik wil graag elektrisch gaan rijden met een auto. Ik zou graag deze energie via zonnepanelen willen opwekken. Hoe doe ik dat? Veelgestelde vraag
Eerst bepaal je aan de hand van de specificaties van je elektrische auto hoeveel kWh je per jaar nodig denkt te hebben. Met het rekenvoorbeeld op deze website reken je uit hoeveel zonnepanelen je hiervoor nodig hebt. De stroom die jouw zonnepaneel opwekt gaat naar het elektriciteitsnet van het energiebedrijf waar Solar Green Point mee samenwerkt. De stroom voor je auto haal je gewoon uit het stopcontact. Deze wordt gecompenseerd door de groene stroom van jouw zonnepanelen. Op deze manier wek je zelf de energie op voor je elektrische auto.
Een verrekening van de stoom van een algemene laadpaal met het pasje zal er waarschijnlijk niet in zitten? Of is er toch een energiemaatschappij die dat toestaat....
stroom van zonnepanelen coöperatie voor de Zoe
-
Casss
Topic author - Donateur

- Actief als: particulier
-
zoe2goe
- Gerespecteerd lid

Re: stroom van zonnepanelen coöperatie voor de Zoe
@Casss. Ik geen ervaring met een cooperatie, alleen met "eigen spullen" (laadpaal en PV-installatie). Mijn PV wekt ongeveer even veel op als ik met de Zoë verbruik. Tot 2020 is in die context verrekening toegestaan (1:1 terugvoeding naar het net als je zelf niet genoeg gebruikt is tegen hetzelfde tarief is wettelijk geregeld). Daarna zal "slimmer laden" zeer noodzakelijk worden omdat je er op moet rekenen dat het teruglevertarief aanzienlijk omlaag gaat.
Veel meer daarover (en dus nog steeds niet in een coöperatie) in dit topic: zoe-en-zon-t17796.html
Veel meer daarover (en dus nog steeds niet in een coöperatie) in dit topic: zoe-en-zon-t17796.html
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Casss
Topic author - Donateur

Re: stroom van zonnepanelen coöperatie voor de Zoe
@Zoe2go. Eigen zonnepanelen op het dak prefereer ik ook.
Maar kwam er deze week achter dat (vanwege schaduwvorming dak buren) er slechts 1 rij van 6 …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Maar kwam er deze week achter dat (vanwege schaduwvorming dak buren) er slechts 1 rij van 6 …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 3 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-

-
Geen stroom USB na klap
door NixArkana » 10 aug 2025 14:35 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 554 -
Laatste bericht door NixArkana
10 aug 2025 14:35
-
-
Weergaves: 179 -
Laatste bericht door louis323
26 feb 2026 02:15
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 832 -
Laatste bericht door avdhoeff
02 jun 2025 17:18
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1106 -
Laatste bericht door zoemen
02 jul 2025 14:25
-
-
Weergaves: 729 -
Laatste bericht door carlh
26 mei 2025 09:53
-
-
Automatische parkeerrem zoe uitschakelen.
door Frankzoe » 02 jul 2025 14:42 » in Technische vragen Zoe -
Reacties: 9
Weergaves: 1830 -
Laatste bericht door aarthodo
08 jul 2025 18:58
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 691 -
Laatste bericht door 4f4hogehoed
04 sep 2025 18:26