Ruim een half jaar geleden heb ik een 2e hands megane aangeschaft uit '98.
Rijdt heerlijk, maar ik heb de laatste tijd wat problemen met de temperatuurmeter.
Een maand geleden begon deze meter heftig te fluctueren bij constante snelheden. Tussen het streepje van vrij warm, en vrij koud, en eigenlijk nooit meer echt op de normale temperatuur. Ik heb hem toen bij mijn garage neergezet, en deze hebben een slangetje vervangen en hebben de verwarming schoongemaakt (2e keer al, paar maanden terug ook al).
Auto gisteren teruggehad, maar kwam er vandaag achter dat het probleem nog niet opgelost was. De kachel was wel iets warm, maar niet zoals een kachel hoort te zijn. Ook de temperatuur blijft maar fluctueren, maar nu zit hij constant onder de normale temperatuur. Als ik gas geef en wat meer toeren draai (meer dan 2.500) zie ik dat het metertje langzaam achteruit loopt. Als ik constante snelheid op de snelweg rijdt dan blijft de temperatuur net even te laag. Als ik stationair draai dan loopt de temperatuur weer langzaam op naar de juiste snelheid.
Iemand die dit probleem ook heeft gehad?
Temperatuurmeter Renault Megane RN 1.6 uit 1998
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3527
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 05 jul 2025 17:50
- Actief als: particulier
- Locatie: 森のどこか van Almelo - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Ik zelf zit te denken aan een thermostaat die de weg kwijt is.
Gaat te laat open, en wanneer die open gaat, gaat die gelijk helemaal open, en koelt de moter te hard.
Krijg daar een beeld van sludge bij (nee, niet paranormaal...), dat is wanneer koelvloeistof en olie zich met elkaar vermengen rond de 100graden celsius, dan krijg je een soort wittige drab, die één en ander goed kan verstoppen.
In een dergelijk geval zou ik de radiatordop verwijderen en inspecteren (indien aanwezig) en het overloop tankje van de koelvloeistof op aanwezigheid van wittige troep.
Gaat te laat open, en wanneer die open gaat, gaat die gelijk helemaal open, en koelt de moter te hard.
Krijg daar een beeld van sludge bij (nee, niet paranormaal...), dat is wanneer koelvloeistof en olie zich met elkaar vermengen rond de 100graden celsius, dan krijg je een soort wittige drab, die één en ander goed kan verstoppen.
In een dergelijk geval zou ik de radiatordop verwijderen en inspecteren (indien aanwezig) en het overloop tankje van de koelvloeistof op aanwezigheid van wittige troep.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
The only two negative things in live should be caster and camber
The only two negative things in live should be caster and camber
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 453 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 6 Reacties
- 330 Weergaves
-
Laatste bericht door RoelvanHoof
-
- 8 Reacties
- 595 Weergaves
-
Laatste bericht door nikk
-
- 9 Reacties
- 1232 Weergaves
-
Laatste bericht door Ayka
-
- 6 Reacties
- 434 Weergaves
-
Laatste bericht door Frank Frenken
-
- 1 Reacties
- 257 Weergaves
-
Laatste bericht door D-SkyLimit
-
- 0 Reacties
- 158 Weergaves
-
Laatste bericht door Snoekie92