Lagere range hybrideaccu
-
Sjaak H
Topic author - Lid

- Actief als: particulier
Lagere range hybrideaccu
Ik rij vanaf 22 April met de plug-in hybride en heb de laatste 2 dagen een aangegeven range van 35 km bij 100% opgeladen, terwijl dat daarvoor elke keer rond de 50 km zat. Heeft iemand daar zijn gedachten of tips over, misschien is er iets te resetten.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Kata
- lid

Re: Lagere range hybrideaccu
Is die aangegeven range bij uw wagen een standaard getal of een soort van "berekening" die de wagen maakt aan de hand van de laatste ritgegevens?
Ik bedoel maar -> stel dat die range een berekening is aan de hand van hoe er laatst met de wagen is gereden kan dat best zijn dat als er feller wordt opgetrokken of sneller gereden dan de dagen ervoor de wagen dan een range geeft aan de hand van dat feller gebruik. Dus na een berekening komt die tot een kortere range.
Is maar een gedacht hoor. En is de accu van de wagen ook écht 100% gevuld? Ik vergelijk dit bijvoorbeeld met mijn electrische fiets waarbij de lader zelfs als de accu 100% aangeeft soms nog tot een kwartier blijft laden. Ik merk dan ook een verschil tussen wanneer ik de lader direkt bij de melding 100% afkoppel of wacht tot de lader uit zichzelf stopt.
OK, een hybride is natuurlijk geen vergelijk met een 100% electrisch aangedreven voertuig maar wou dit toch even meegeven.
Ik bedoel maar -> stel dat die range een berekening is aan de hand van hoe er laatst met de wagen is gereden kan dat best zijn dat als er feller wordt opgetrokken of sneller gereden dan de dagen ervoor de wagen dan een range geeft aan de hand van dat feller gebruik. Dus na een berekening komt die tot een kortere range.
Is maar een gedacht hoor. En is de accu van de wagen ook écht 100% gevuld? Ik vergelijk dit bijvoorbeeld met mijn electrische fiets waarbij de lader zelfs als de accu 100% aangeeft soms nog tot een kwartier blijft laden. Ik merk dan ook een verschil tussen wanneer ik de lader direkt bij de melding 100% afkoppel of wacht tot de lader uit zichzelf stopt.
OK, een hybride is natuurlijk geen vergelijk met een 100% electrisch aangedreven voertuig maar wou dit toch even meegeven.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
| Hide post links |
-
Sjaak H
Topic author - Lid

Re: Lagere range hybrideaccu
Ik heb precies dezelfde rijstijl en ongeveer dezelfde mix van wegen, en na dat hij 100% aangeeft staat hij nog de hele nacht aan de lader.
In ieder ge…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
In ieder ge…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 2 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht