Ref: verbruik-clio-e-tech-t37607.html
Beste leden,
Wij hebben een Clio 5 1.0 3 pitter met turbo en staan op het punt om een Alpine versie van de full hybrid te kopen.
Ik zag nu vaker voorbij komen dat de benzine motor de accu met 4000 toeren gaat opladen.
Nu ben ik een beetje old school wat warm rijden betreft.
maar als de motor koud is en na enkelen meter de motor aanslaat om te laden met hoog toerental lijkt me dat toch niet gezond voor het blokje?
Ik rij de huidige Clio altijd warm bij max 2000 toeren.
Hoe zien jullie dat?
Verbruik van de huidige is 6,5 Liter tussendoor en geen snelwegen.
dus of een wissel echt nut heeft is ook nog de vraag.
Greeeetz Marc
Koude motor op 4000 toeren
-
DutchGuy
Topic author - 4-posting-stubborn

- Posts in topic: 1
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 06 nov 2024 10:28
- Actief als: particulier
Koude motor op 4000 toeren
Laatst gewijzigd door Admin op 06 nov 2024 10:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: afgesplitst
Reden: afgesplitst
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
A110
- lid

- Posts in topic: 1
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
- Actief als: particulier
Re: Koude motor op 4000 toeren
Om eerlijk te zeggen heeft mijn Clio hybrid dat nooit gedaan. Ja hij zal iets hoger in toeren gaan maar heb nog nooit bij een koude motor gezien en gehoord dat deze op 4000 toeren gaat staan draaien.
www.jwa-autoservice.nl
Renault Clio Hybrid 140 (2020)
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)
Renault Clio Hybrid 140 (2020)

Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)

| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
jefta
- Lid

- Posts in topic: 1
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 01 mei 2023 22:02
- Actief als: particulier
Re: Koude motor op 4000 toeren
Dutch Guy!
Betreft "old school" onderwerp:
Normaal rijd ik van huis door bebouwde kom naar snelweg. Bij invoegen is de motor al op bedrijfstemperatuur.
Nu heb ik een plugin hybride.
Als ik daarmee hetzelfde traject doe, is dat tot aan het invoegen, elektrisch. Wil ik dan redelijk invoegen, moet ik zeker 100km/u
Dit doet de auto met beide krachtbronnen waarvan 1 net wakker is.
Ook langere trajecten rijdt auto accu tot 16% waarna brandstofmotor inspringt en accu tot 25% of zo laadt en vervolgens weer elektrisch gaat. Dat snelle omschakelen kan volgens mij economischer of je zou het moeten instellen. Of pure- of sport drive spelen.
Betreft "old school" onderwerp:
Normaal rijd ik van huis door bebouwde kom naar snelweg. Bij invoegen is de motor al op bedrijfstemperatuur.
Nu heb ik een plugin hybride.
Als ik daarmee hetzelfde traject doe, is dat tot aan het invoegen, elektrisch. Wil ik dan redelijk invoegen, moet ik zeker 100km/u
Dit doet de auto met beide krachtbronnen waarvan 1 net wakker is.
Ook langere trajecten rijdt auto accu tot 16% waarna brandstofmotor inspringt en accu tot 25% of zo laadt en vervolgens weer elektrisch gaat. Dat snelle omschakelen kan volgens mij economischer of je zou het moeten instellen. Of pure- of sport drive spelen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Harde ratel koude motor (hulp gezocht met spoed)
door renaultce1.2 » 22 mei 2025 18:57 » in Motorisch & Brandstof Scenic III -
Reacties: 3
Weergaves: 769 -
Laatste bericht door larsdijkstra 16v
24 mei 2025 08:03
-
-
-
Kangoo 1.3tce EDC stottert bij 1500 toeren
door StefanW1 » 18 jan 2025 09:38 » in Motorisch - onder de kap van de Kangoo -
Reacties: 0
Weergaves: 550 -
Laatste bericht door StefanW1
18 jan 2025 09:38
-
-
-
Renault gs 1.3 tce niet boven 2500/3000 toeren
door Intens140 » 13 mar 2025 19:06 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 1
Weergaves: 522 -
Laatste bericht door Intens140
14 mar 2025 10:00
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 368 -
Laatste bericht door Jeroen1970
31 mei 2025 12:04
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 310 -
Laatste bericht door ap1
27 nov 2025 17:54
-
-
Diesel loopt op 3 cilinders bij koude start
door AnenChar » 01 dec 2024 23:52 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 2
Weergaves: 810 -
Laatste bericht door scarface450
02 dec 2024 16:39
-
-
-
Links warme lucht en rechts koude lucht
door Rik Baudoin » 10 mar 2025 23:56 » in Carrosserie en interieur Scenic IV -
Reacties: 5
Weergaves: 819 -
Laatste bericht door Rik Baudoin
20 mar 2025 09:32
-