Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
In de Twingo van mijn dochter (maart1996 55pk )gaan bij stationair draaien van de motor de waarschuwingslampjes voor de koelvloeistof en de oliedruk branden.
Als ik gas geef gaan ze langzaam weer uit tot ik weer terugzak naar stationair dan gaan ze weer branden.
Spanningsprobleempje lijkt mij.
Wie weet de oplossing??
Alvast hartelijk dank voor reacties.
Hessel
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hessel, Kijk eens naar de oliestand! Het kan namelijk ook gewoon een lage olie druk zijn. Bij de eerste series Twingo gaat namelijk bij een lage olie druk OOk het koelvloeistof lampje branden. Als de olie stand okay kan het ook een defecte (te vroeg schakelende) oliedruk schakelaar zijn. stel dit vast door het kabelschoentje los te trekken van de schakelaar. Komt het probleem niet meer voor, dan de schakelaar vernieuwen. Is het een C3G of D7F motor? C3G zit die switch voor op het blok nasst de oliepeilstok. Bij D7F bij het oliefilter...
Succes Henny
klinkt inderdaad heel logisch, ik ga er morgen gelijk mee aan de gang.
Overigens vergat ik in mijn vraag te vermelden dat zowel oliepeil, als koelvloeistofpeil in orde zijn.
Ik laat je de uitkomst in ieder geval weten.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Vandaag tijdens een rit naar huis ontstond na 15 km op de snelweg een vreemd gonzend geluid waarvan ik eerst dacht dat er een motorfiets in de buurt
was. De ene keer sterker aanwezig dan de andere, het varieerde dus. Het geluid lijk op een...