Hallo,
Ik heb prive een Clio III van 2008.
We gebruiken de auto eigenlijk veel te weining, 1 keer in de twee weken rijden we er zo'n 80 km mee. Geen korte ritjes verder. Verder staat de auto stil. Zonde, maar toen we 'm kochten werkten we ergens anders.
Nu merk ik de laatste maanden dat de voorruit van de auto met dit weer aan de binnenkant vochtig wordt. De auto is verder droog. We gebruiken de airco alleen in de zomer. Na eventjes rijden wordt alles snel weer droog.
Komt dat nou gewoon door het vochtige weer dat het vocht op de koudste plek condenseert (de voorruit) of is er iets anders ?
Vocht aan binnenkant voorruit Clio
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Het is en, en.
Het vochtige weer speelt een rol, het weinige rijden speelt een rol. Als je de auto gebruikt ook in de winter de airco aanzetten, speciaal bij die korte stukken.
De airco trekt nl. vocht uit de lucht en laat dit verdwijnen via de afvoerbak onderin. Dus 's-winters de airco gewoon ook zo nu en dan gebruiken, gaat ook schimmelwerking(en dat trekt weer vocht aan) in de airco tegen. SUC6
Het vochtige weer speelt een rol, het weinige rijden speelt een rol. Als je de auto gebruikt ook in de winter de airco aanzetten, speciaal bij die korte stukken.
De airco trekt nl. vocht uit de lucht en laat dit verdwijnen via de afvoerbak onderin. Dus 's-winters de airco gewoon ook zo nu en dan gebruiken, gaat ook schimmelwerking(en dat trekt weer vocht aan) in de airco tegen. SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 25 mei 2009
- Laatste bezoek: 26 feb 2011 19:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Nog een pluspunt is dat je airco in beweging blijft, hierdoor is de kans op defect raken van de airco zeer geminimaliseerd.
Met mijn vorige bedrijfswagen kon ik 's winters meestal niet de auto in ivm bevroren binnenwerk sloten, ook zat
de voorruit aan de binnen en buitenkant dicht met ijs......lang leve Seat....dus het kan altijd nog erger


Met mijn vorige bedrijfswagen kon ik 's winters meestal niet de auto in ivm bevroren binnenwerk sloten, ook zat
de voorruit aan de binnen en buitenkant dicht met ijs......lang leve Seat....dus het kan altijd nog erger


Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 227 Weergaves
-
Laatste bericht door groen_duiven
-
- 2 Reacties
- 278 Weergaves
-
Laatste bericht door Lars.T
-
- 2 Reacties
- 164 Weergaves
-
Laatste bericht door hein weijers
-
- 4 Reacties
- 344 Weergaves
-
Laatste bericht door nikk
-
- 0 Reacties
- 242 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone
-
- 6 Reacties
- 366 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 271 Weergaves
-
Laatste bericht door ClioFromSpain