Reed gemiddeld 70.000 km voor de koerier en schroef dat nu terug naar ongeveer 35.000 p/jr...en JA, ik weet dat ik dan ook beter zou kunnen blijven doordieselen, maar wilde een personen Kangoo hebben met 2 schuifdeuren en achterbank terug en dus geen gesloten bestel Kangoo meer (de diesel uitvoering van de personen Kangoo kost me teveel WBL)
Ik heb nu dus een rode Kangoo uit 2004 met de 1.6 16V motor, met (NAP) 119.000 km....airco, elektr. pakket enz.
Mijn eerste indruk van dit type motor was, dat hij met zijn 95 PK niet echt fel accelereerde onder de 3000 rpm....gisteren is er bij een garage een nieuwe D riem + spanrollen en waterpomp ingezet.
NU DE VRAAG : toen ik uit de garage wegreed, bleek hij opeens een stuk feller geworden....maar hoorde wel nu duidelijk een aanzuiggeluid...thuis de kap open en zag een kastje wat nog VOOR het luchtfilter naast de motor zit (en waar dus de luchtslang naar de zijkant zit) en dat de rubber mof eraf lag....mijn vraag is nu : wat is dit voor een kastje, waar ik verder niks aan kan zien of uit elkaar kan schroeven, waar dient dat ding voor ?
En kan ik die ook weglaten, of gaat hij dan veel meer benzine gebruiken....heb er in 1 week al dik 800 km mee gereden en hij loopt 1 op 16 (lekker zuinig dus) en dat wil ik wel graag zo houden.

Dit kastje bedoel ik dus, met de luchtslang eraan :