Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Model/uitvoering : _ Renaulkt Scenic 2.0 Bouwjaar : _2007 Brandstof : _Benzine
Wie kan me vertellen waar de brandstoffilter van mijn Renault Scenic 2.0 uit 2007 zit.
Ik zoek me rot
Alvast bedankt.
In de brandstof tank aan de brandstofpomp.
Probeer anders eerst eens een Fuelsystem Cleaner, kost je de kop niet en als het werkt ben je voordeliger uit.
mvg WillemS
p.s. die bio toevoeging in de brandstof zorgt voor algengroei!!
Voorheen dienden de externe brandstoffilters iedere 60.000 vervangen te worden. Nu gaan deze filters in de tank zo'n 200.000 mee.
Zorg er dus toch maar voor dat de tank zo schoon mogelijk blijft. De huidige brandstof bevat behoorlijk wat "Bio" en als de brandstof lang in de tank zit gaat deze in combinatie met condensvocht algengroei opleveren!!!
Regelmatig een Fuelsystemcleaner kan de kans hierop verminderen.
Raakt het filter verstopt dan merk je dat heel goed als je eens volgas wilt, de motor houdt dan in omdat er onvoldoende brandstof komt.
Als het filter vervangen dient te worden kan dat soms door een luik in de bagageruimte maar vaker dient de gehele brandstof tank gedemonteerd te worden, naast de prijzige onderdelen zijn de arbeidkosten ook niet mis.
mvg WillemS
Nou nee,tegenwoordig zit er ook veel bio(10%) in benzine !
Bovendien trekt bio-ethanol vocht aan, dus met een beetje organische vervuiling in je tank heb je al snel last van slijmerige algengroei.
mvg WillemS
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Goedendag. Wij hebben al tweede auto een twingo 1 benzine uit 2007. Km stand 119.600. Het probleem is als volgt. Er is een garagebezoek geweest ivm nieuwe drukgroep. Na enkele weken viel de twingo onder het rijden spontaan uit en het bleek een...
Ik heb twee weken geleden een scenic gekocht, een fijne auto. Ik merkte alleen dat er niet zo veel pit in zat en met versnellen maakt hij te veel toeren, waar hij na het schakelen naar de volgende versnelling kort op blijft hangen en...
Ik heb een Grand Scenic uit 2007. In het voorjaar hadden wij het alombekend Paravane probleem met waterschade onderin bij de stekker onder de bestuurderstoel en alle gevolgen van dien. Dat begon met problemen dat het vochtig in de auto was en...
Het cilinderslot van de Renault Twingo achterklep uit 2007 is defect. Draait door. Weet iemand waar je een vervangend cilinderslot met sleutel kan krijgen?
Heb twee nieuwe luxe stoelen in de camper geplaatst met een Renault Master onderstel van 2007, maar er is geen vaste plek meer voor de ene gordelspanner aan de bestuurderskant en deze is nu dus uitgeschakeld.
Nu geeft hij een storing in de display...