waarde avantime

algemene zaken betrekking tot het Avantime gedeelte
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
robm
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:07
Actief als: particulier
Locatie: limburg

waarde avantime

Bericht door robm »

hallo

ff bij de anwb naar de waarde gekeken ook in verband met verzekeren van mn avantime , nu nog allrisk,
wat blijkt dat mn avantime nog maar € 5300,- waard is ik had zelf toch nog iets hoger ingeschat, let wel dit is de handelswaarde vlgs mij . Ik hoop niet dat ik m nu in puin rij want dan is dit wellicht wat ik terug krijg
Nu blijf ik er voorlopig maar in rijden alhoewel er steeds meer kleine kwaaltjes optreden (lijkt wel een oude dame...)
groet rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
robm
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:07
Actief als: particulier
Locatie: limburg

Re: waarde avantime

Bericht door robm »

vlgs carbase de volgende cijfers verkoop: € 11.900
inkoop: € 8.700

ziet al iets beter uit althans iets meer in de richting die ik verwachtte
rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: waarde avantime

Bericht door WillemS »

Heb je een "zeldzame" auto dan is het wijs om deze regelmatig (bv om de 2 jaar) te laten taxeren door een taxateur. Dit rapport kan je dan gebruiken bij evt. schade door derden veroorzaakt.
SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MIN2MAX
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2010 19:56
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: waarde avantime

Bericht door MIN2MAX »

De KNAC kent de volledige casco inclusief 3 jaar aanschafwaardegarantie. De extra premie is bruto 30 euro per jaar.
Netto betaal ik in mijn geval 8 euro (p/j) hiervoor en heb de zekerheid dat de aanschafwaarde (mits bij dealer gekocht) voor 3 jaar wordt gegarandeerd. Ik heb net een Avantime 10/2002 gekocht. Mocht ik binnen de 3 jaar een totaal schade hebben krijg ik de volledige aanschafwaarde van 10.950 euro van de KNAC verzekering.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: waarde avantime

Bericht door renault15.17 »

Laatst heb ik tijdens de "now-or-never" inruilweken online een inruilprijs voor mijn Avantime opgevraagd. Deze kwam uit op zo'n € 8.300,- (inruil op een tweedehands Renault van 17,5 - 20k€). Daar gaat mijn Avantime niet voor weg.

Verzekeringstechnisch ben ik niet zo bang dat je (te) weinig terug zou krijgen. Mijn ervaring (helaas) is dat er bij uitkering na total-loss in ieder geval niet blind naar de koerslijsten wordt gekeken.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MIN2MAX
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2010 19:56
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: waarde avantime

Bericht door MIN2MAX »

Waarde Avantime: het begrip waarde wordt gebruikt in twee betekenissen:

objectief, een getal dat kan worden toegekend aan een eigenschap van een zaak;
subjectief, de beoordeling van een zaak door een persoon.
Een objectieve waarde is het bedrag op het prijskaartje; de subjectieve waarde is het bedrag dat een aspirant-koper voor die auto onder de omstandigheden van dat moment bereid is te betalen. Ik heb recentelijk een Avantime aangeschaft en was bereid 750 euro minder te betalen dan objectieve waarde.

De objectieve waarde van geld is hier dus gelijk aan de subjectieve waarde die de koper aan de auto hecht; ook aan subjectieve waarde kan dus een getal worden gegeven.

Een occasion zoeken op internet laat de verschillende objectieve waardes voor een Avantime zien, te weten: drie 2.0 16v turbo staan te koop voor prijzen die variëren van zeg 7K tot 22K en zes 3.0 V6 staan te koop voor prijzen die variëren van zeg 8K tot 15K.

Avantime 2003 4
2.0 16V turbo Dynamique Km 106.000 Euro 22.000
2.2 dci turbo Dynamique Km 63.000 Euro 15.000
2.0 16V turbo Privilege Km 158.000 Euro 11.950
2.0 16V turbo Dynamique Km 220.000 Euro 6.950

Avantime 2002 3
3.0 V6 Privilege Km 78.000 Euro 14.950
3.0 V6 Privilege Km 124.000 Euro 14.940
3.0 V6 Privilege Km 234.000 Euro 8.999

Avantime 2001 3
3.0 V6 Privilege Km 143.000 Euro 11.950
3.0 V6 Privilege Km 95.000 Euro 9.700
3.0 V6 Privilege Km 153.000 Euro 7.950

Bron: 25-11-2010 autotelegraaf
:thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

matramurena
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 318
Lid geworden op: 01 okt 2007 13:21
Actief als: particulier
Locatie: Oud-Vossemeer
Contacteer:

Re: waarde avantime

Bericht door matramurena »

De km-stand van die Avantime die voor 22.000 te koop staat is geen 106.000 maar 106 km!!!! En met een zeldzaam dicht dak, dat zie je zeker niet vaak! ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MIN2MAX
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2010 19:56
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: waarde avantime

Bericht door MIN2MAX »

Bedankt matramurena voor je opmerking en aanvulling. :clap:
Vandaag zag ik een Avantime opduiken (bron: autotelegraaf 28-11-2010) voor 22.950 euro. Een 3.0 V6 Privilege 10/2004 km 64.000.

Aanvulling waarde Avantime: vraag en aanbod zijn hierbij belangrijke indicatoren.

Avantime een toekomstige klassieker (= vraag)?

- de Avantime is de eerste van een totaal nieuwe Renault-stijl
- de Avantime is de laatste ontworpen/gebouwde Matra te Romorantin en
- de Avantime is de enige Coupe-cabriolet-MPV

Korte tijd in productie en kleine aantallen verkocht (= aanbod)!

De Avantime is een onconventioneel ontwerp van de nauw met Renault verbonden autoproducent Matra, die bekend was geworden door zijn sportwagens en de uitvinding van de MPV. De Avantime kwam in augustus 2001 op de markt. De productie bleek voor Matra verre van kostendekkend, in december 2002 . Mede als gevolg hiervan staakte Matra in maart 2003 de autoproductie. In totaal werden slechts 8552 stuks gebouwd (bron: Matra).

Conclusie:
Avantime's met lage kilometerstanden, in originele fabriek staat, schadevrij en voorzien van alle boekjes zullen de komende jaren in waarde gaan toenemen. Medio augustus 2011 is het al 10 jaar geleden dat de Avantime op de markt kwam. De Avantime zal dan de status van youngtimer (bijzondere auto's van 10 tot 15 jaar oud) krijgen. Youngtimers zijn het voorportaal van de klassiekers. Vanaf 2016 zal de waarde van de Avantime waarschijnlijk verder toenemen. Even surfen op gaspedaal.nl laat nu al 8 Avantimes zien met prijzen van 15K (2001) tot 23K (2004).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

matramurena
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 318
Lid geworden op: 01 okt 2007 13:21
Actief als: particulier
Locatie: Oud-Vossemeer
Contacteer:

Re: waarde avantime

Bericht door matramurena »

Ik heb al meerdere Avantime's met km-standen onder de 10.000 voor onder de 15k zien staan op de bekende sites. De Franse brandweer knipt gloednieuwe Avantimes open om te oefenen hoe een wagen open te knippen.....

De kans datd e Avantime geld gaat opbrengen de komende 10 jaar lijkt me gering. Ik heb ook een Matra Murena en ook hier geld dat er weinig van gemaakt zijn, ze niet roesten (verzinkt chassis), het aanbod gering is, ze uniek zijn (drie stoelen op rij, midenmotor, verzinkt chassis, polyester) etc. Maar ook deze zijn het (nog) niet waard om in te investeren. De prijzen van occasions zijn zo laag dat een echt goed exemplaar met de juiste prijs niet verkocht wordt door het aanbod van mindere goedkope modellen.

Helaas geld ook in de tweedehands-markt de regel voor nieuwe modellen: De vraag moet er wel zijn! Het is niet voor niets dat Matra de Avantime gestaakt heeft, Er werden er te weinig van verkocht. En nog steeds zie je veel mensen die het een lelijke wagen vinden. Of anders zijn het mensen die het een "aardige" wagen vinden, maar die geven hun geld dan liever uit aan een wagen waarvan er veel geproduceerd zijn en die dus tweedehands niet zo duur is. Liefhebbers zijn er op enkele handen te tellen, en het aanbod Avantime's is dan weer net te groot om de prijs hoog te houden!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: waarde avantime

Bericht door WillemS »

Een niet roestende Murena??
Haal de spatborden en paravan er maar eens af en kijk dan bij de A-stijl !!

O,ja, vraag eens na bij de garage wat het kost om de bougies van een Avantime 3.0 te vervangen.
Alleen een ECHTE liefhebber koopt een Avantime.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
robm
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:07
Actief als: particulier
Locatie: limburg

Re: waarde avantime

Bericht door robm »

hoi

bougie/s slechts 1x per 100.000km te vervangen dus dat valt wel mee dus of was het 60.000 km, die van mij zitten er nu bijna 120.000km in geen probleem
rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

matramurena
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 318
Lid geworden op: 01 okt 2007 13:21
Actief als: particulier
Locatie: Oud-Vossemeer
Contacteer:

Re: waarde avantime

Bericht door matramurena »

WillemS schreef:Een niet roestende Murena??
Haal de spatborden en paravan er maar eens af en kijk dan bij de A-stijl !!

O,ja, vraag eens na bij de garage wat het kost om de bougies van een Avantime 3.0 te vervangen.
Alleen een ECHTE liefhebber koopt een Avantime.
Waarschijnlijk doel je hier op de voorganger van de Murena, de Bagheera. Deze wordt wel door de roestduivel geteisterd..

Bougies vervangen van een V6 valt reuze mee, als je het maar doet tijdens de riemwissel als het blok toch al eruit ligt. Al met al is dit een zeer dure onderhoudsbeurt, bij Renault zelfs zo'n 1800 Euro. Maar aan de andere kant kost het bij een Audi A4 bij de dealer ook al 1200 Euro om de riem te vervangen dus echt heel groot is dat verschil ook niet...

Het blijft gewoon echter zo dat iemand die niet echt totaal gek is van de Avantime hem nooit zou kopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht