Geachte medeforumgebruikers,
Ik ben in het bezit van een scenic 1997 met dakdragermontagesleuven in de dakrail gebouwd. deze kunnen door middel van een schuifje bereikt worden.
Nu ben ik op zoek naar een setje gebruikte dragers maar zou graag willen weten omdaqt het aanbod erg variabel is welke bouwjaren hierop van toepassing zijn.
je ziet bouwjaar tot 2001en verder zelfs maar past dit ook op mijn scenic ed?
wie weet tot welke bouwjaren ik moet hebben? Wil wel graag dragers die in die punten bevestigd worden.
Hoop snel iets te horen......
vr groeten,
Eric
welke dakdragers scenic 1997 tot welk jaar??
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 19 jan 2011 16:02
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
- Actief als: particulier
Re: welke dakdragers scenic 1997 tot welk jaar??
Hoi Eric,
Dan heb je geluk dat je deze sleuven hebt, deze zitten er niet standaard op. Het is inderdaad lastig om voor dit type Scenic de juiste dragers te vinden. Dit komt doordat adverteerders nogal eens de bouwjaren verkeerd aangeven, zoals bijvoorbeeld 1999-2003. En omdat je de keuze hebt uit dragers voor deze sleuven of dragers met een klem welke boven de deurstijl haakt.
Over het algemeen kun je stellen dat je alle Scenic I dragers met het sleuven montagesysteem geschikt zijn voor jouw Scenic (1997 t/m 2003). Hieronder twee foto's van de geschikte dragers. Normale dragers en het zogenaamde spoiler model (al weet ik niet zeker of je ze bij een Scenic I ook tegen elkaar als spoiler kunt monteren, dit ligt aan de aanwezigheid danwel afwezigheid van een paar extra sleuven aan de achterzijde). Maar ze passen allebei wel op jouw Scenic.
Normaal:

Spoiler model:

Dan heb je geluk dat je deze sleuven hebt, deze zitten er niet standaard op. Het is inderdaad lastig om voor dit type Scenic de juiste dragers te vinden. Dit komt doordat adverteerders nogal eens de bouwjaren verkeerd aangeven, zoals bijvoorbeeld 1999-2003. En omdat je de keuze hebt uit dragers voor deze sleuven of dragers met een klem welke boven de deurstijl haakt.
Over het algemeen kun je stellen dat je alle Scenic I dragers met het sleuven montagesysteem geschikt zijn voor jouw Scenic (1997 t/m 2003). Hieronder twee foto's van de geschikte dragers. Normale dragers en het zogenaamde spoiler model (al weet ik niet zeker of je ze bij een Scenic I ook tegen elkaar als spoiler kunt monteren, dit ligt aan de aanwezigheid danwel afwezigheid van een paar extra sleuven aan de achterzijde). Maar ze passen allebei wel op jouw Scenic.
Normaal:
Spoiler model:
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-