welke (winter)banden onder Clio Mk3
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
welke (winter)banden onder Clio Mk3
We gaan woensdag met de Clio 1.4 Mk3 (nov 2006) op pad naar Sauerland. Geschrokken door het weer de laatste dagen bedachten we nu last minute dat we toch nog wel iets moeten doen aan de bandjes. Nu liggen er Continental PremiumContacts onder (185/R60/15)
ok optie 1 was via leasemaatschappij. 500 euries, niet op tijd en maar 100 euro terug van de zaak. Mmm
optie2: gokje nemen, mmmm
optie 3: sneeuwkettingen scoren op MP. Dat is nog steeds een optie
optie 4: setje winterbanden op velg kopen op MP en doorverkopen na de vakantie
optie 4 leek me wel wat. Heb ik morgen hele dag voor.
Maar hoe kom ik achter de steek etc. En wat is er mogelijk op deze phase 3 clio?
Ik weet dat het meestal wel op de binnenkant van de velgen staat maar daar kan ik nu even niet bij.
volgens mij zijn het deze velgen: klik
any thoughts?
ok optie 1 was via leasemaatschappij. 500 euries, niet op tijd en maar 100 euro terug van de zaak. Mmm
optie2: gokje nemen, mmmm
optie 3: sneeuwkettingen scoren op MP. Dat is nog steeds een optie
optie 4: setje winterbanden op velg kopen op MP en doorverkopen na de vakantie
optie 4 leek me wel wat. Heb ik morgen hele dag voor.
Maar hoe kom ik achter de steek etc. En wat is er mogelijk op deze phase 3 clio?
Ik weet dat het meestal wel op de binnenkant van de velgen staat maar daar kan ik nu even niet bij.
volgens mij zijn het deze velgen: klik
any thoughts?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
Als het goed is staan de benodigde gegevens gewoon op de velg.
Er is ook een site waar ze gebruikte winterbanden van Huur-auto's(lease) verkopen:
b.v. www.winterbandenland.nl
SUC6
Er is ook een site waar ze gebruikte winterbanden van Huur-auto's(lease) verkopen:
b.v. www.winterbandenland.nl
SUC6
Hide post links |
-
grrr begint mijn vriendin nu te protesteren dat ze het niet ziet zitten last minute nog banden te wisselen :X
ik heb net gekeken, althans geprobeerd. Auto is half ingesneeuwd dus geen pretje. Na verwijderen van het velgslot (klepje) helaas geen info. En om nou voor de fun om 21.30 in het donker in de sneeuw een wiel even eraf te lichten zit ik ook niet op te wachten.
we overwegen ook nog huren. 165 euries inclusief vervangen, richten en erna weer terug. Flink bedrag als je prijzen van 2e hands setjes ziet op marktplaats, maar wel een zekerheidje.
ik heb net gekeken, althans geprobeerd. Auto is half ingesneeuwd dus geen pretje. Na verwijderen van het velgslot (klepje) helaas geen info. En om nou voor de fun om 21.30 in het donker in de sneeuw een wiel even eraf te lichten zit ik ook niet op te wachten.
we overwegen ook nog huren. 165 euries inclusief vervangen, richten en erna weer terug. Flink bedrag als je prijzen van 2e hands setjes ziet op marktplaats, maar wel een zekerheidje.
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Tja, goede banden zijn duur maar je investeert wel in je eigen veiligheid. Het is het enige stukje contact met de weg dat je hebt
1. is dus nu even geen optie.
2. Gokje nemen is vragen om problemen, geheid dat je een keer komt vast te zitten
3. Sneeuwkettingen en lichtmetalen velgen = vragen om beschadigingen
4. Met gebruikte banden koop je ook een hoop onzekerheid. Je weet nooit wat er mee is gebeurd. De vorige eigenaar kan een keer een stoep op de verkeerde manier hebben geraakt en er kan een onzichtbare beschadiging inzitten met kans op een lek of zelfs klapband.
Misschien een idee: je kan nu ook de winterbanden op je huidige licht metalen velgen laten monteren en de zomerbanden (daar laten) opslaan. Dan kan je vd zomer alsnog rustig besluiten om een 2e set (stalen) velgen aan te schaffen voor je winterbanden of de zomerbanden dan te verkopen en zelfs een maatje groter te gaan
N.B. Iedere keer op de velg wisselen is niet echt bevoordelijk voor je banden, maar het kan wel als je het geld van velgen wilt uitsparen. Je bent dan elke keer wel wat extra kosten en tijd voor balanceren kwijt.

1. is dus nu even geen optie.
2. Gokje nemen is vragen om problemen, geheid dat je een keer komt vast te zitten
3. Sneeuwkettingen en lichtmetalen velgen = vragen om beschadigingen
4. Met gebruikte banden koop je ook een hoop onzekerheid. Je weet nooit wat er mee is gebeurd. De vorige eigenaar kan een keer een stoep op de verkeerde manier hebben geraakt en er kan een onzichtbare beschadiging inzitten met kans op een lek of zelfs klapband.
Misschien een idee: je kan nu ook de winterbanden op je huidige licht metalen velgen laten monteren en de zomerbanden (daar laten) opslaan. Dan kan je vd zomer alsnog rustig besluiten om een 2e set (stalen) velgen aan te schaffen voor je winterbanden of de zomerbanden dan te verkopen en zelfs een maatje groter te gaan

N.B. Iedere keer op de velg wisselen is niet echt bevoordelijk voor je banden, maar het kan wel als je het geld van velgen wilt uitsparen. Je bent dan elke keer wel wat extra kosten en tijd voor balanceren kwijt.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21
Je gaat bijna weg, dus ik zou op zeker spelen:
Velgen met banden kopen bij de dealer, duur, maar geen gezeik met de maat.
Velgen met banden huren, ook duur.
Nu nog velgen op marktplaats gaan kopen lijkt me, als je morgen weg wil, geen goed idee.
Velgen met banden kopen bij de dealer, duur, maar geen gezeik met de maat.
Velgen met banden huren, ook duur.
Nu nog velgen op marktplaats gaan kopen lijkt me, als je morgen weg wil, geen goed idee.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Ohw en daarbij, in Duitsland zijn winterbanden verplicht bij winterse omstandigheden, ook voor buitenlanders.
En ik geloof dat dat nu wel het geval is.
Je moet er dus zowiezo aan.
Antonio.
En ik geloof dat dat nu wel het geval is.
Je moet er dus zowiezo aan.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Nog even dit:
Het is in Duitsland verplicht winterbanden met tenminste 4 mm profiel te hebben ingeval van "winterse omstandigheden", Rekbaar begrip? De Duitse wetgeving stelt dat het motorvoertuig aangepast moet zijn aan de weersomstandigheden. Raak je betrokken bij een aanrijding dan ben je de Lul.
SUC6
p.s. deze regel geld ook voor bv. Ruitensproeivloeistof en Koelvloeistof.
Het is in Duitsland verplicht winterbanden met tenminste 4 mm profiel te hebben ingeval van "winterse omstandigheden", Rekbaar begrip? De Duitse wetgeving stelt dat het motorvoertuig aangepast moet zijn aan de weersomstandigheden. Raak je betrokken bij een aanrijding dan ben je de Lul.
SUC6
p.s. deze regel geld ook voor bv. Ruitensproeivloeistof en Koelvloeistof.
Hide post links |
-
jullie hebben nog recht op de uitkomst!
uiteindelijk de auto geruild voor een week met een collega van mijn vriendin. Ze hebben tegelijk een Cio genomen op het werk, alleen zij had wel winterbanden erop. En het is een 1.5 diesel dci.
Rijdt stukken beter die winterbanden zeg! Alleen een 1.4 benzine vs een 1.5 diesel is nogal een verschil. De eerste 10 meter is de diesel leuker, daarna wint de benzine (behalve dat de benzine een matige 5e versnelling heeft. Lijkt wel of er geen overdrive opzit). Maar goed ik ben zelf een Xantia break 2.0 Turbo gewend (150PK / 245Nm @ 2300rpm).
En nog een opvallend verschil: het display van de diesel had buitentemperatuur, de benzine niet. Auto's schelen misschien een maand qua leeftijd. Hoe kan dat?
uiteindelijk de auto geruild voor een week met een collega van mijn vriendin. Ze hebben tegelijk een Cio genomen op het werk, alleen zij had wel winterbanden erop. En het is een 1.5 diesel dci.
Rijdt stukken beter die winterbanden zeg! Alleen een 1.4 benzine vs een 1.5 diesel is nogal een verschil. De eerste 10 meter is de diesel leuker, daarna wint de benzine (behalve dat de benzine een matige 5e versnelling heeft. Lijkt wel of er geen overdrive opzit). Maar goed ik ben zelf een Xantia break 2.0 Turbo gewend (150PK / 245Nm @ 2300rpm).
En nog een opvallend verschil: het display van de diesel had buitentemperatuur, de benzine niet. Auto's schelen misschien een maand qua leeftijd. Hoe kan dat?
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 26 feb 2011 19:57
- Contacteer:
Gewoon een luxere versie 

Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey