Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Een Xenon gloeilamp van mijn Renault Megane is stuk en een nieuwe is best duur.
Nu vroeg ik mij af: zou ik de twee Xenon gloeilampen kunnen vervangen door goedkope halogeen gloeilampen?
Ik kan natuurlijk niet 1 xenon gloeilamp vervangen door een halogeen gloeilamp. Dat zou heel raar staan.
Ik denk echter: als de aansluiting van de Xenon gloeilampen gelijk is aan die van de halogene, dan moet ik de Xenon toch kunnen vervangen door halogeen?
Dat gaat niet.
Kijk eens goed rond op internet met het type van jou xenonlamp. Nieuw bij dealer zijn ze ong 180euro, maar op ebay of iets in die richting kost een goede lamp ong 40euro. Dan zou ik er meteen 2 nemen en ze beide vervangen.
Laat je niet verleiden door een complete imitatie xenonset, maar gewoon een goede osram lamp is prima.
Iedereen bedankt voor de tips. Uiteindelijk heb ik de gloeilamp laten verwisselen door een kennis en die was er binnen 10 minuten uit.
Overigens: zonder de bumper eraf te halen maar wel door de opening in de wielkast.
Kun/mag je xenon lampen zelf vervangen? Ik meen dat dat volgens het instructieboekje niet mag 'omdat xenon onder hoge spanning staat' etc, het instructieboekje zegt dat je ervoor naar de dealer moet en er zelf niet aan mag komen. Hoe zit dat nou? En als je het zelf doet moet je dan nog voorzorgsmaatregelen nemen (accu los oid?)?
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Sorry, ik vergat erbij te vermelden dat achteraf bleek dat ik geen Xenonlamp op de auto had.
Er zitten dus simpelweg halogeenlampen op. Die kun je uiteraard makkelijk zelf verwisselen.
@Harm: reden dat het in het boekje staat is dat meneer Renault er vet aan verdient als je het mij vraagt
Mensen worden er bang voor gemaakt ze zelf te wisselen door dit soort opmerkingen in het boekje terwijl het in principe makkelijker is (afhankelijk van hoe goed je er bij kunt) dan zelf je winterwielen te wisselen
Wat mij verteld is dat je het beste even kan wachten met wisselen nadat de lampen zijn uitgezet, zodat evt restspanning vd ballasten af is.
Ik heb voor de zekerheid inderdaad ook even de accu losgekoppeld. Baat het niet dan schaat het niet
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Het staat er omdat het een risico is om het zelf te doen. Hetzelfde geldt voor winterbanden. Sommige mensen kunnen het zelf, maar een hoop ook niet. En als het instructieboekje dan aanmoedigt om het zelf te doen...
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Een buurman kwam met een setje Xenon lampen aan, goedkoop gescoord zei hij, of ik het wat vond
Nou heb ik niet regelmatig Xenon lampen in mijn handen, maarreh, wat vinden jullie er van?
Ben bang dat buurman wat teleurgesteld gaat worden als deze...
Ik ben op het moment trots eigenaar van een Clio 4 GT, die vanwege gezinsuitbreiding nu toch een maatje te klein blijkt te zijn. Daarom ben ik me aan het oriënteren op een Megane 4 GT (of GT-line).
Ik heb hier een vraagje over mijn renault megane 4 gt van 2017 1.6 165dci.
Met chiptunen en de automatische versnellingsbak te flashen blijven we de melding krijgen risico op versnellingsbak schade hoe komt dit eig ? Zijn al maande al probere...
Audio is voor mij een redelijk onbekend terrein. De radio staat meestal aan en dan vind ik het verder wel best. Viel in de Megane op dat het niet best klonk. Speaker in de voordeuren bleken redelijk vergaan dus maar wat besteld....
Ik heb een probleem met mijn auto na het plaatsen van een andere motorblok.
Het betreft een Renault Megane 1.2 Tce van het jaar 2014 (H5F motorblok)
Na het starten kan ik maar 5 min rijden tot de melding risco op motorschade op mijn dashboard...