Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door CerielK »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Johanvw schreef:De meter van het koppel komt bij mij (tce200) ongeveer op zo'n 90% (nooit hoger), dat is bij 1200km. Het PK metertje kan ik pas testen als ik wat meer snelheid heb, maar dat komt nog wel. Maar ik wacht rustig de 3000km af, alhoewel...rustig...ik wil eigenlijk zo snel mogelijk op de 3000km zitten. :wink:
@JohanVW: als ik al ns 90% haalde...heb een filmpje van 0-170 van de mijne :arrow:
Maar de metertjes in die youtubefilmpjes van gisteren komen idd echt wel tegen 'de bovenkant' aan :think:

Volgens mij is t zo dat je in elke versnelling bij ongeveer 6.000tpm je max aan pk moet halen en bij 2.500tpm de maximale nm's, cf de technische gegevens van deze Talisman...

@Buck_Rogers101: al resultaten bekend ??? :?:
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buck_Rogers101
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2017 13:16
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buck_Rogers101 »

Goede avond allen. Zoals eerder gemeld werden er vandaag enkele runs gedaan op een door Vinçote gekeurde rollenbank. De resultaten waren dermate afwijkend namelijk maximum 143 Din pk motorvermogen en maximum 212 Nm koppel i.p.v. 200pk en 260 Nm... ik vrees dat mijn tce200 een tce150 is...
Talisman Grandtour Initiale Paris Tce 200 Amethystzwart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 22
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mils »

Slecht nieuws!!!
En nu...?
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: RE: Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Thomas84 »

Buck_Rogers101 schreef:Goede avond allen. Zoals eerder gemeld werden er vandaag enkele runs gedaan op een door Vinçote gekeurde rollenbank. De resultaten waren dermate afwijkend namelijk maximum 143 Din pk motorvermogen en maximum 212 Nm koppel i.p.v. 200pk en 260 Nm... ik vrees dat mijn tce200 een tce150 is...
Dat is een tegenvaller zeg... Zou je misschien de uitdraai kunnen posten?
Ben benieuwd naar de reactie van de dealer...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Johanvw
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 dec 2016 00:14
Actief als: particulier
Locatie: Nederland, Zuid-Holland

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Johanvw »

@CerielK
Ik heb je filmpje eens een paar keer bekeken, jouw auto schakelt eerder naar de volgende versnelling. Bij de 1e versnelling bij 5700tpm, bij de 4e versnelling pas voor het eerst bij 6000tpm.
Bij onderstaand filmpje, en ook alle andere filmpjes die ik tegenkom (met metertjes), komen ze (PK en NM) ook aan de bovenkant, de toeren lopen bij alle versnellingen door tot boven de 6000tpm.
https://www.youtube.com/watch?v=xqRzxtJ ... L&index=25
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC7 Intens Bleu Cosmos 19" Alizarine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door CerielK »

Buck_Rogers101 schreef:Goede avond allen. Zoals eerder gemeld werden er vandaag enkele runs gedaan op een door Vinçote gekeurde rollenbank. De resultaten waren dermate afwijkend namelijk maximum 143 Din pk motorvermogen en maximum 212 Nm koppel i.p.v. 200pk en 260 Nm... ik vrees dat mijn tce200 een tce150 is...
Idd slecht nieuws, maar ongeveer net zoals in Duitsland waar 150pk en 200nm uit kwam... :snooty: nu afwachten waar Renault België op uit komt en die van mij komende maandag, dan ook op rollenbank...

Trouwens, op het Duitse forum wordt gesproken van een softwareupdate in juni die de 'geknepen' tce200's zou moeten fixen... zijn daar duidelijk al verder met probleem en eventuele oplossing...
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Johanvw
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 dec 2016 00:14
Actief als: particulier
Locatie: Nederland, Zuid-Holland

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Johanvw »

143pk en 212nm, dat is inderdaad slecht nieuws. Hoop dat Renault nu wel eens een keer voor een snelle oplossing gaat zorgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC7 Intens Bleu Cosmos 19" Alizarine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Frankko »

Het is toch allemaal eigenlijk van de zotte. Kan toch niet zo zijn dat er 57pk te weinig in zit. Doen ze dan totaal niet aan kwaliteitscontrole bij Renault?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buck_Rogers101
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2017 13:16
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buck_Rogers101 »

Frankko schreef:Het is toch allemaal eigenlijk van de zotte. Kan toch niet zo zijn dat er 57pk te weinig in zit. Doen ze dan totaal niet aan kwaliteitscontrole bij Renault?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik sluit een gewone 'vergissing' niet uit ... Renault België was onmiddellijk zeer correct in de opvolging dus geef ik uiteraard de kans om dit te onderzoeken.
Talisman Grandtour Initiale Paris Tce 200 Amethystzwart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 24
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door jefb »

Is zo'n beetje als mijn eerdere vermoeden dat Renault de TCe 150 verkoopt als TCe 200... Zal wel niet de bedoeling zijn, maar het lijkt zo wel.

Wat mijn 110 EDC betreft die momenteel 3000km heeft: ben gisteren eens tot 170 km/u geraakt, gevoelsmatig nog wel wat over, dus dat lijkt me geen probleem, maar wat een herrie. Alsof die uit elkaar ging vallen. Of opstijgen. Vooras werd ook wel heel licht. Is dat normaal?

Mijn Talisman staat vandaag een dagje in de garage, hopelijk lossen ze ook één en ander op (interieurgerammel op slechte wegen, slecht ingespast bekleding b-stijl, kofferklep uitlijning, parkeersensoren, slechte fm-ontvangst).

Ook al enkele keren 's morgens melding gehad dat start/stop niet werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buck_Rogers101
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2017 13:16
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buck_Rogers101 »

@jefb : de erbarmelijke fm ontvangst is bij ook een feit, en met erbarmelijk bedoel ik ook echt slecht... ik ben er zeker van dan een plastiek beker met een touw een betere ontvangst heeft. (2 bekers voor stereo)
Talisman Grandtour Initiale Paris Tce 200 Amethystzwart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 24
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door jefb »

FM-ontvangst is jammer omdat bv. Nostalgie niet op DAB zit. Nu DAB is ook niet alles, StuBru schakelt in onze buurt regelmatig over naar FM, ook al geen oplossing.
En toch kan het, dinsdag en woensdag telkens naar Rotterdam gereden en Radio Veronica op DAB telkens de ganse rit in Nederland perfect.

Deze wagen geeft mij een heel dubbel gevoel. Voor mijn lange benen kan de zetel niet ver genoeg naar achter, maar bij snelheden tot 140 km/u rijdt de auto best goed. Zolang het maar op een goede weg is, kan ik er zelfs van genieten dan. De automaat schakelt prima.

Dat verandert echter snel op slechte weg, dan rammelt die er op los zonder dat er iets in de wagen ligt.
Of boven de 140 km/u. Kan de Acitve Noise Cancellation het dan niet meer aan?
Navi is aanvaardbaar, maar een hemelsbreed verschil met BMW. Je hebt bv. geen schaalaanduiding en wissel je bv. naar radio, dan ben je de zoominstelling kwijt (gebeurt ook tijdens navigeren, waarom weet ik niet, want voor afslaan krijg je een split-screen met de details). Als je niet in 3D zet, zie je standaard enkele honderden meters voor je, wat is daarvan het nut, die zie ik ook als ik voor me kijk.

Verbruik zit op 5.5 liter op 100km. In vergelijking met de 525d met 3 liter (6 tot 6.5 liter bij vergelijkbare rijstijl) is dat veel, maar hopelijk verbetert dit nog.

Airco: bij zelfde temperatuurinstelling soms warm, soms koud. 2 zoneregeling: mooi uitgedrukt, maar enkel de temperatuur kan apart geregeld worden, niet de luchtverdeling. Het is maar hoe je het verkoopt.

Telefoon: je kan snel naar telefoonboek via de toets achter stuur, maar om een nummer in te tikken, moet je veel te veel stappen doorlopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Frankko »

Al met al zijn er dermate veel problemen bij meerdere auto's dat je toch kan concluderen dat het onder de maat is. Heb 180k in een A4 gereden en helemaal niets mee gehad buiten regulier onderhoud. Talisman gaat voor 4e keer terug in 14000km.

Scheelt 3000,- in de nieuwprijs dus mag geen excuus zijn. Franse slag.....

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 24
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door jefb »

Toch positief: de Talisman Estate Intens in zwart met verdonkerde ruiten ziet er goed uit, zowel buiten als binnen. BMW kan daar nog iets van leren (kijk maar naar de Kia van BMW, de 2 Tourer). Maar dat is natuurlijk zeer persoonlijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Frankko »

Eens. De looks zijn fantastisch maar heb t al eerder gezegd. Het is als wen bloedmooie vrouw die wel de hele dag aan je kop zit te zeuren. Nu valt de Bluetooth weer om de haverklap weg. Hier maanden geen last van gehad....,


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: RE: Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door TBiRD »

Frankko schreef:Eens. De looks zijn fantastisch maar heb t al eerder gezegd. Het is als wen bloedmooie vrouw die wel de hele dag aan je kop zit te zeuren. Nu valt de Bluetooth weer om de haverklap weg. Hier maanden geen last van gehad....,


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bij mij viel heel de R-link daarnet weer 2 keer uit op 10 minuten tijd.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Frankko »

Denk dat ik na 4 jaar en 180k blij ben dat ie vertrekt. Hierna gewoon weer 3 serie. Dan maar minder opties maar alles klopt wel gewoon


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Rcupra »

Ik heb ook de TCE 200 IP. Naar aanleiding van het topic over max vermogen, proef op de som gedaan. In sportmodus schieten zowel de NM als de HP metertjes met vol gas tot helemaal boven. De auto voelt alsnog niet bruut snel aan maar het dan ook geen racebeest.

Ik ben overigens verbaasd over alle overige problemen. Ik heb vooralsnog niets te klagen, alleen dat bij regen en openen achterklep, de boel zo de kofferbak inloopt. Hopelijk blijft ik verder zonder problemen rijden :S.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 22
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mils »

Frankko schreef:Al met al zijn er dermate veel problemen bij meerdere auto's dat je toch kan concluderen dat het onder de maat is. Heb 180k in een A4 gereden en helemaal niets mee gehad buiten regulier onderhoud. Talisman gaat voor 4e keer terug in 14000km.

Scheelt 3000,- in de nieuwprijs dus mag geen excuus zijn. Franse slag.....

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoals al vaak gezegd staan alle merken forums vol problemen... Ben deze week met een vriend naar Frankrijk gereden in zijn Audi a5 (zijn 2de Audi) en die heeft ook problemen en roept "nooit nog een Audi". Hier lees je dat, personen veel problemen hebben en andere geen of weinig, dus geluk zal misschien ook mee spelen... Persoonlijke interpretatie van een probleem is natuurlijk ook een factor, zoals "bijvoorbeeld" geluid en digitale radio... veel mensen storen zich hieraan maar voor mij persoonlijk is het geluid meer dan behoorlijk en digitale radio ook.
Hiermee wil ik niet zeggen dat dit niet in orde mag/moet zijn maar zo een probleem als het niet halen van beloofde (en betaalde) vermogen vind ik dan weer belangrijk en dat zal voor sommige minder belangrijk zijn.
Ik weet dat ik mij met deze uitspraken op glad ijs begeef maar het is dan ook mijn persoonlijke mening :wink:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 24
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door jefb »

"Persoonlijke interpretatie van een probleem is natuurlijk ook een factor, zoals "bijvoorbeeld" geluid en digitale radio... "

Tsja, als het FM-geluid stukken beter (en dan bedoel ik echt heel veel beter) klinkt bij een BMW E60 van 2009 met standaard installatie dan een nieuwe Talisman met Bose audio, dan gaat het niet enkel over persoonlijke interpretatie. Eerder over wanprestatie. Nu, zal wel een antenne probleem zijn, want in de Megane van kennis met antenne op dak stelt zich dat probleem nauwelijks.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 24
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door jefb »

Trouwens, Audi kan je nu niet echt een referentie noemen, zitten simpele VW motoren in, de diesels zijn t.o.v. de Renault diesels stukken luidruchtiger bij "normale" snelheden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Elmac »

Rcupra schreef:Ik heb ook de TCE 200 IP. Naar aanleiding van het topic over max vermogen, proef op de som gedaan. In sportmodus schieten zowel de NM als de HP metertjes met vol gas tot helemaal boven. De auto voelt alsnog niet bruut snel aan maar het dan ook geen racebeest.

Ik ben overigens verbaasd over alle overige problemen. Ik heb vooralsnog niets te klagen, alleen dat bij regen en openen achterklep, de boel zo de kofferbak inloopt. Hopelijk blijft ik verder zonder problemen rijden :S.
En hoe oud is jouw Talisman? en de kilometerstand?

Het lukt mij ook niet om metertjes helemaal voluit te krijgen (behalve dan in de Eco-stand, waarbij het verbruik getoond wordt, dus het display is in orde :D ) Auto voelt niet echt langzaam en is de laatste 1.000 km al merkbaar krachtiger geworden. Maar zeker geen racebeest. :snooty:

Verder ook geen problemen na bijna 4.000 km, geniet van iedere kilometer (en alle complimenten natuurlijk). Wel de bekende puntjes als kleine tankinhoud (maar was bekend bij aanschaf), het bij regen openen van de achterklep en de eigen"aardig"heden van RLink 2. Niet in alle gevallen een vooruitgang ten opzichte van de TomTom Carminat Live in mijn Laguna III.
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 24
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door jefb »

Auto terug.

Kofferklep al heel stuk beter uitgelijnd, nog niet perfect, maar aanvaardbaar.
Rammels: heel wat beter op de eerste slechte strook, zal zich de komende tijd uitwijzen.
Dealer neemt dit wel degelijk serieus.

Automatische aanpassing volume aan snelheid zou volgens dealer niet (meer) kunnen, iemand hier ervaring mee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



guy janssens
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2013 05:21
Actief als: particulier
Locatie: Kieldrecht ( Beveren ) Belgie

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door guy janssens »

Even kort, een audi A4 of BMW 3 serie vergelijken met een talisman kan mss qua prijs maar zeker niet van plaats. Zowel als bestuurder,passagier en als bagageruimte. Als je wil vergelijken moet je met een audi A6 of BMW 5 vergelijken qua plaats. In Belgie kost me een audi A6 of BMW 5 dan 20.000 a 25.000 euro meer. Het zou een schande voor audi en BMW zijn indien ze niet beter waren dan een renault. Ik heb geen zin om bij een onderhoud of mankement ( en die zijn er ook bij audi en BMW ) een rekening van jewelste te moeten betalen. Elke renault, audi en BMW hebben hun fouten, pluk de dag het leven is te kort om te zeuren, er zijn ergere dingen in het leven. Als je er niet mee kan leven verkoop de auto ipv je te ergeren ( heb ikzelf met een ford mondeo gedaan ). En ik moet de auto en het onderhoud zelf betalen is geen leasing.
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 22
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mils »

Dat is gesproken Guy! :clap:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door MFB »

Ik denk dat elk merk zijn problemen kent.

Mijn eerste Audi A3 was een regelrechte rampenbak met 2x een kapotte turbo binnen 120.000km. De ook wel beruchte 1.4TFSI waar PON zijn handen niet aan wilde branden. Dan ben je blij dat je een leasewagen hebt. Aan de andere kant mijn huidige (uitlopende) A3 van de huidige generatie is probleemloos op een rammeltje na in de stuurkolom.

Op fora lees je over het algemeen vaak de negatieve verhalen, maar ik kan mij voorstellen dat er genoeg positieve zijn. Die je helaas minder hoort.
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Rcupra »

En hoe oud is jouw Talisman? en de kilometerstand?

Het lukt mij ook niet om metertjes helemaal voluit te krijgen (behalve dan in de Eco-stand, waarbij het verbruik getoond wordt, dus het display is in orde :D ) Auto voelt niet echt langzaam en is de laatste 1.000 km al merkbaar krachtiger geworden. Maar zeker geen racebeest. :snooty:

Verder ook geen problemen na bijna 4.000 km, geniet van iedere kilometer (en alle complimenten natuurlijk). Wel de bekende puntjes als kleine tankinhoud (maar was bekend bij aanschaf), het bij regen openen van de achterklep en de eigen"aardig"heden van RLink 2. Niet in alle gevallen een vooruitgang ten opzichte van de TomTom Carminat Live in mijn Laguna III.[/quote]

Talisman is van jan 2016 en nu 29k gelopen.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mheTalisman
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2016 13:02
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door mheTalisman »

Ik wil nu ook graag mijn ervaringen delen.
Ik rij sinds 3 januari in een Talisman 1.6 TCe Zen, sedan automaat.
Het begon dat de auto fel optrok en dat je met inparkeren en wegrijden voorzichtig moest zijn met gas geven. Dit was geen prettig gevoel, voor de rest vind ik het een zalige comfortabele luxe auto.
Wat ook opviel was dat de toerenteller onrustig bewoog bij rijden op vaste snelheid. En was er (niet altijd) een bepaald windgeruis linksvoor te horen.
Daar ik dit niet gewend was van een automaat, begin februari een afspraak gemaakt bij de dealer. Deze konden echter niets afwijkends vinden :|
Wat nu ? Dagelijks speur ik dit forum af of mijn probleem vaker voorkwam. Op een Duits forum in ieder geval wel, alleen werd ik er niets wijzer van.
Ik baalde als een stekker, 3 jaar met zo'n onrustige bak, mede omdat ik 6 jaar ervaring heb met een VelSatis automaat en 4 jaar met een BMW X1 en dit absoluut niet verwachtte bij een automaat. Nadat een collega mijn wagen een dag meenam en mij belde wat er met mijn wagen aan de hand was, ben ik direct terug gegaan naar de dealer en mijn probleem weer aangekaart. Zij zouden de wagen, na er zelf ook mee gereden te hebben, nader gaan onderzoeken.
Na 2 dagen niets afwijkends te hebben gevonden gaf Renault Nederland aan de olie in de versnellingsbak te vervangen, nadat ook dit niets had opgeleverd kwam het bericht dat de versnellingsbak vervangen moest worden. Iets wat ik in een forum ook had gelezen, zo gezegd zo gedaan.
Vandaag mocht ik mijn auto ophalen en hij reed als een..................zonnetje :clap:
Pffffffff wat een opluchting, maar nog steeds verwacht ik nu bij het gas geven dat de auto met een schok reageert, maar dat doet tie na 13.000 km niet meer :D
Nu dus echt genieten van mijn Talisman ............

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: RE: Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door TBiRD »

mheTalisman schreef:Ik wil nu ook graag mijn ervaringen delen.
Ik rij sinds 3 januari in een Talisman 1.6 TCe Zen, sedan automaat.
Het begon dat de auto fel optrok en dat je met inparkeren en wegrijden voorzichtig moest zijn met gas geven. Dit was geen prettig gevoel, voor de rest vind ik het een zalige comfortabele luxe auto.
Wat ook opviel was dat de toerenteller onrustig bewoog bij rijden op vaste snelheid. En was er (niet altijd) een bepaald windgeruis linksvoor te horen.
Daar ik dit niet gewend was van een automaat, begin februari een afspraak gemaakt bij de dealer. Deze konden echter niets afwijkends vinden :|
Wat nu ? Dagelijks speur ik dit forum af of mijn probleem vaker voorkwam. Op een Duits forum in ieder geval wel, alleen werd ik er niets wijzer van.
Ik baalde als een stekker, 3 jaar met zo'n onrustige bak, mede omdat ik 6 jaar ervaring heb met een VelSatis automaat en 4 jaar met een BMW X1 en dit absoluut niet verwachtte bij een automaat. Nadat een collega mijn wagen een dag meenam en mij belde wat er met mijn wagen aan de hand was, ben ik direct terug gegaan naar de dealer en mijn probleem weer aangekaart. Zij zouden de wagen, na er zelf ook mee gereden te hebben, nader gaan onderzoeken.
Na 2 dagen niets afwijkends te hebben gevonden gaf Renault Nederland aan de olie in de versnellingsbak te vervangen, nadat ook dit niets had opgeleverd kwam het bericht dat de versnellingsbak vervangen moest worden. Iets wat ik in een forum ook had gelezen, zo gezegd zo gedaan.
Vandaag mocht ik mijn auto ophalen en hij reed als een..................zonnetje :clap:
Pffffffff wat een opluchting, maar nog steeds verwacht ik nu bij het gas geven dat de auto met een schok reageert, maar dat doet tie na 13.000 km niet meer :D
Nu dus echt genieten van mijn Talisman ............
De mijne is ook zeer agressief in het vertrekken. Schiet vaak serieus vooruit zelfs met zo goed als geen gas geven.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Rcupra »

Heb ik ook. Als je anticipeert dan gaat het wel. Maar fel is het wel.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Johanvw
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 dec 2016 00:14
Actief als: particulier
Locatie: Nederland, Zuid-Holland

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Johanvw »

Daar heb ik eergisteren de zure appel's van moeten plukken. Stond geparkeerd voor een zwaar schuifhek, moest achteruit wegrijden (maar het wilde maar niet). Door een combinatie van vermoeidheid en afgeleid (eigenlijk gewoon stom) had ik niet ik de gaten dat ik de in vooruit had staan ipv achteruit. De auto wilde naar voren rollen, logisch als de auto in zijn vooruit staat, maar ik dacht dat het kwam door schuin aflopen. Dus probeerde ik handmatig de handrem te gebruiken en wat extra gas. Tsja, de schade valt gelukkig mee (alhoewel het een enorm kabaal was), bijna alles kunnen wegpoetsen.Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC7 Intens Bleu Cosmos 19" Alizarine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Adventure
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 feb 2017 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Adventure »

Ohw zonde Johanvw
"Not all those who wander are lost"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door CerielK »

Buck_Rogers101 schreef:Goede avond allen. Zoals eerder gemeld werden er vandaag enkele runs gedaan op een door Vinçote gekeurde rollenbank. De resultaten waren dermate afwijkend namelijk maximum 143 Din pk motorvermogen en maximum 212 Nm koppel i.p.v. 200pk en 260 Nm... ik vrees dat mijn tce200 een tce150 is...
Buck ! Ze krijgen die van mij niet in de teststand, weet jij dit ??
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Buck_Rogers101
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 apr 2017 13:16
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Buck_Rogers101 »

CerielK schreef:
Buck_Rogers101 schreef:Goede avond allen. Zoals eerder gemeld werden er vandaag enkele runs gedaan op een door Vinçote gekeurde rollenbank. De resultaten waren dermate afwijkend namelijk maximum 143 Din pk motorvermogen en maximum 212 Nm koppel i.p.v. 200pk en 260 Nm... ik vrees dat mijn tce200 een tce150 is...
Buck ! Ze krijgen die van mij niet in de teststand, weet jij dit ??

Wat bedoel je met teststand? De operator moet enkel manueel kunnen schakelen en trimmen op 4000rpm. Vervolgens in gemiddelde trap 5 of 6 denk ik, all the way naar 6000rpm optoeren. De testbank doet de rest.
Talisman Grandtour Initiale Paris Tce 200 Amethystzwart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CerielK
Lid
Lid
Posts in topic: 23
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 nov 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door CerielK »

Buck_Rogers101 schreef:
CerielK schreef:
Buck_Rogers101 schreef:Goede avond allen. Zoals eerder gemeld werden er vandaag enkele runs gedaan op een door Vinçote gekeurde rollenbank. De resultaten waren dermate afwijkend namelijk maximum 143 Din pk motorvermogen en maximum 212 Nm koppel i.p.v. 200pk en 260 Nm... ik vrees dat mijn tce200 een tce150 is...
Buck ! Ze krijgen die van mij niet in de teststand, weet jij dit ??

Wat bedoel je met teststand? De operator moet enkel manueel kunnen schakelen en trimmen op 4000rpm. Vervolgens in gemiddelde trap 5 of 6 denk ik, all the way naar 6000rpm optoeren. De testbank doet de rest.
Thanks voor je snelle reactie, hebben tractiecontrole-zekering eruit gehaald en toen ging ie. Schoot anders meteen in veiligheidsmodus omdat de achterwielen niet draaiden en voor vol gas erop ging... Resultaat 1: 272nm en 143kw op motor waar maar 98kw op wielen van overbleef... Maar onverwacht hoog dus dat motorvermogen :? Nog eens getest een tweede keer, toen kwam hij op 148kw uit en 272nm, dus precies de fabrieksopgave, maar de heren waren het er wel over eens dat die 98kw op de wielen aan de lage kant was, maar er was niet bekend wat deze zou moeten leveren aan de wielen. Maar door de bak icm software verdwijnt mooi 60pk... Iemand een idee of we erachter kunnen komen wat de fabrieksopgave is van de pk's/kw op de wielen ? (Monteur vond m ook erg rustig tijdens rijden, alsof de kracht er gewoon niet uit komt...)

Met deze resultaten zal Renault NL dus geen vervolgstappen ondernemen ben ik bang, maar de melding was wel via de laptop van de monteur van Renault doorgestuurd, dus hoop dat daar een reactie op zal komen met eventuele mededeling van Renault met een oplossing van ons "niet te meten probleem"... Nu dan eens benieuwd naar resultaten van Buck_Rogers101 deze week met Renault België... :!:
17-.. : Talisman Initiale Paris 200Tce Noir Amethyste 19"
12-17: Citroën DS5 Hybrid4 Blanc Nacré 19"
09-12: Laguna Coupé 2.0 16v T170 Dynam. Noir 18"
05-09: Mégane CC 1.6 16v Priv. Luxe Noir 17"
01-05: Clio RS 2.0 16v Gris Iceberg 16"
99-01: 19 16v Phase I Noir 16"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 24
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door jefb »

60pk verliezen in de aandrijving is wel heel veel. Daar zal Renault wel wat mee doen, vermoed ik.

Vandaag nog eens doorgeduwd met mijn 110 EDC en ik kwam niet boven 177km/u op de teller, terwijl ik net daarvoor nog gevoel had stuk hoger te kunnen. Begrenzing omdat die nog maar 3000km heeft? Die 177 ben ik al tegengekomen op dit forum (of op het Duitse).

Led licht binnen in blauw blijft stabiel, maar in geel verandert de intensiteit constant. Normaal?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht