Zijn er mensen die ervaring wil delen?


Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mooky »

Beste Talisman eigenaren,

Als eerst wil ik u feliciteren met jullie waanzinnig mooie wagen! Het is een lust voor het oog, zowel binnen als buiten.

Aangezien ik in afzienbare tijd de aanschaf van een Talisman overweeg, ben ik erg nieuwsgierig naar de ervaringen van de mensen die er reeds één bezitten en er al (een tijd) mee gereden hebben.
Wat zijn de eigenschappen (positief, negatief of neutraal ter info)?

En is er iemand met een DCi 110 motor die mij kan vertellen hoeveel l/km die rijdt?

Alvast bedankt!

Edit: klein tekst foutje
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mooky »

Zo te zien, heeft er nog niemand zich geroepen gevoeld om een reactie te plaatsen.
Ik hoop dat dit nog wel gaat gebeuren, aangezien er nogal weinig te vinden is aan persoonlijke en particuliere ervaringen met de Talisman. Hoop hiermee dus een steentje bij te dragen aan de informatie voorziening (in het Nederlands). =)

Edit: klein taalfout
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Maurice70
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 mar 2016 19:43
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Maurice70 »

Ik heb de 110 pk DCI gereden en was pittiger als mijn huidige 112 pk Peugeot 508.
Rijdt lekker, niets mis mee.
Omdat ik een automaat wil en geen bijtelling van 25% heb ik voor de 110 pk moeten kiezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jan1967
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 feb 2016 10:14
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Jan1967 »

Ik heb ook een proefrit gemaakt, het allerbelangrijkste voor mij om een proefrit te maken is de EDC automaat.
Hoewel ik geen moeite heb met mijn huidige automaat ( 2 tronic, Peugeot 508 SW ) kan ik zeggen dat de EDC beter ( lees soepeler ) schakelt dan mijn huidige bak.
Heb gereden met de duurste uitvoering ( benzine), reed prima.
het 4 control systeem is wel apart maar voor mij geen must have.
Omdat ik hoe dan ook een automaat wilde heb ik voor de Zen uitvoering gekozen met 110PK EDC, de meerprijs van de Intens werd mij daarna te veel.
Wel heb ik gekozen voor de 17" velgen, deze staan de auto denk ik beter dan de 16". Onder mijn huidige auto liggen ook 17" velgen. Ook de parkeersensoren voor heb ik gekozen.
In eerste instantie wilde ik pack Visio, na een praatje met de verkoper heb ik gekozen voor de LED verlichting in plaats van dit pakket.
Verder is er op deze uitvoering weinig te kiezen dus dat maakte het verder voor mij niet lastig.

Gr. JAn
Renault Talisman Estate dci110 EDC Zen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mooky »

Bedankt voor jullie reacties!
De Intens DCi 110 Estate zal het wel worden =) We maken immers genoeg km om er wel wat profijt uit te halen qua kosten. Zeker als het met de DCi 130 erg weinig verschil maakt. Ook lijkt mij de 19" zeker wel een optie voor ons, echt hangt het wel af aan hoe goed de deal zal verlopen met de betreffende dealer ter zijner tijd :wink:

Nu zou ik graag nog wat willen lezen van mensen die al een tijdje in hun Talisman hebben gereden.
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



iq62ut36
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:33
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door iq62ut36 »

Ik heb afgelopen donderdag mij Talisman Initiale Paris benzine gekregen. Dus nog te kort om opmerkingen te plaatsen. Mochten er vragen zijn laat dat dan even weten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mooky »

Fijn! Dank voor je aanbod! Ik kom hier later nog zeker op terug.

Ik wil je veel plezier en veilige kilometers willen wensen met je schitterend voiture!
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door DHL »

Welke motor heb je, 150 of 200 pk?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



iq62ut36
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:33
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door iq62ut36 »

200pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Thomas84 »

iq62ut36 schreef:200pk
Foto's zijn welkom Afbeelding
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door DHL »

200 pk, dat is goed gekozen ;)

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mooky »

Beste iq62ut36.

Ik heb wel een aantal vragen die ik u zou willen stellen.

- Hoe ervaart u de Headup display?
- Hoe is het rij comfort met de 19" velgen?
- Is er echt veel verschil te merken tussen de modi van Multi-Sense
- Werkt de 'Groot licht Assistent' naar behoren?

Alvast bedenkt voor de antwoorden.
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door DHL »

Zijn een paar antwoorden die ik je kan geven wegens idem aan Espace...
Headup display is de max. Je ziet niet alleen je snelheid, maar ook je gps-aanwijzingen en flitspaalinfo.
Verschil in de modi is vrij groot. Sport is vrij agressief (200pk versie), comfort rijdt je als een zwevend tapijt. Ik kies meestal de normale stand of de persoonlijke. Normale stand is een goed comprommis.
Groot licht assistent, tja... daar had ik meer van verwacht. Moet echt pikkedonker zijn vooraleer de grootlichten aan springen.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



iq62ut36
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:33
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door iq62ut36 »

Ik kan me daarbij aansluiten:
- HUD is zeer goed. Had het ook op mijn BMW en deze is minstens net zo goed. Zoals ook in andere topics gemeld heb ik een issue met Safe Distance Warning (de afstand tot mijn voorganger in kleuren en in seconden). Deze moet erop zitten maar de garage krijgt het nog niet werkend. Tijdens de proefrit werkte dit wel, ook in de HUD. Geweldig.
- Nog wel een kleine opmerking. Hoe ik ook ga zitten, de HUD lijkt iets scheef te staan. Dit had ik ook tijdens de proefrit. Zal dus wel aan mijn hoofd liggen :-(
- 19" rijdt super en met 4control stuurt het uitermate strak. Maar eerlijk gezegd: ik heb het niet vergeleken met kleinere wielen...
- Ikzelf merk niet zoveel verschil maar rijdt meestal in Comfort en Persoonlijk (zelf geconfigureerd). Sport is inderdaad agressief, niet zo zeer mijn ding
- Ik heb nog nooit de groot licht assistent in werking gezien (maar heb de auto ook nog maar een week)

Meer vragen zijn welkom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mooky »

Beide bedankt voor jullie antwoorden op mijn vragen!

Ik snap dat veel van mijn vragen leiden tot een subjectief antwoord, maar evengoed hecht ik grote waarde aan al jullie meningen / observaties. Ergens tussen alle meningen ligt mijn mening wanneer ik te zijner tijd in ons eigen Talisman rijd =)

Ik ben echt erg benieuwd of die groot licht assistent nu goed werkt of niet. Kan er zo weinig over vinden. Ik woon zelf redelijk 'landelijk' met veel onverlichte provinciale wegen en zal dus veel gebruik gaan maken hiervan.

De scheve HUD lijkt mij niet goed. Ik zou toch even langs de dealer rijden, want ik neem aan dat dit door de monteur relatief makkelijk is aan te passen.

Toch nog twee aanvullende vragen:

- Werkt de automatisch dimmende achteruitkijkspiegel echt goed?
- Hoe is de uitrol van de Talisman? Ik rijd zelf namelijk zo zuinig mogelijk, zeker d.m.v. het zo veel mogelijk laten uitrollen tot het verkeerslicht, rotonden en kruisingen (mits de situatie er zich toe leent uiteraard). Ik heb nu een clio uit 2013 en die rolt lekker uit zeker wanneer ontkoppeld.

Alvast bedankt voor de moeite en de tijd!
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door DHL »

Ivm de grootlichtassistent, als je echt landelijk woont met heel weinig verlichting dan zal die wel goed werken. Maar het moet dan ook echt donker zijn.
En in het HUD zie je de afstand tot je voorligger in sec. en in kleur, rood, oranje en groen.
Bij alle Renaults die ik al gehad heb, en dat zijn er toch al wat, werkt die zelfdimmende spiegel uitstekend! Ook nu weer in mijn espace, veronderstel dat dit hetzelfde zal zijn in Talisman.
Op de TCE 200 (aandrijflijn is hetzelfde) heb je weinig motorrem wanneer je je laat uitbollen, maar bolt minder uit dan een handgeschakelde wagen.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mooky »

Bedankt voor je antwoorden DHL.

Ik weet zeker dat die groot licht assistent WEl nuttig is hier, maar ik was zo benieuwd naar hoe iemand dit heeft ervaren n.a.v. het gebruik ervan. Ben een klein beetje sceptisch over of het echt wel goed werkt. Ach en anders zien we het wel =)

Die HUD fascineert mij. Zou het graag zelf werkend zien. Jammer genoeg heeft de dealer hier in de buurt niet een Talisman met HUD...

Een TCE 200 gaat hem niet worden. Te duur. In aanschaf als in verbruik. We maken ook te veel km voor benzine, dus het wordt de DCI 110 manueel geschakeld. Evengoed bedankt voor je feedback. =) Ook had ik begrepen dat de luchtweerstand van de Talisman bijzonder laag is (een Cd (= Coëfficiënt weerstand) van .27) dus dat uitrollen zal wel lukken denk ik.
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door larsdijkstra 16v »

de HUD gewoon nemen, niet over twijfelen! werkt echt super. en deze staat niet scheef, is gezichtsbedrog. let wel op dat er op de 110 dci GEEN mooie chromen nep uitlaten zitten, dit is er vanaf de 130 dci. en verder gewoon bestellen en afwachten, en gaan instellen en proberen als je hem hebt :wink: meningen van iedereen is altijd anders, en maakt het weer verwarrend voor jezelf
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



iq62ut36
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:33
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door iq62ut36 »

Helemaal mee eens, de HUD is fantastisch. Mijn opmerking dat'ie scheef staat is inderdaad optisch bedrog. Ik zou niet meer zonder willen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mooky »

Ah,.. kijk dat zijn écht uitgesproken meningen waar ik iets mee kan! =) Jullie hebben me echt overtuigd om voor de HUD te gaan.

De mooie chromen nep uitlaten zitten geloof ik wel op de Estate hoor met de DCi 110. Kijk maar in de configurator online bij renault.nl Ten zij ze het fout hebben... maar dacht het niet. Ook heb ik van die zon verduister uitrol dingen gezien voor de twee zijramen achter, zag ik geloof ik ook niet bij de sedan... (Intens).

Edit: kleine toevoeging
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Thomas84 »

@mooky:

Las in een ander topic wat over de sier uitlaten gaat dat het vanaf de 130pk erop zit.
Iemand had naar aanleiding van de configurator een vraag bij de dealer neer gelegd. Op de configurator had de Talisman estate 110pk namelijk wel sierstukken. De dealer heeft toen contact opgenomen met de productmanager van Renault en deze zei dat dit alleen vanaf de 130pk erop zit.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mooky »

Even dit 'oude' topic uit de mottenballen halen.

Zijn er mensen die na al die maanden een ervaring schriftelijk willen delen hier?
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pechelken
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 apr 2016 12:04
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Pechelken »

Vandaag eindelijk na 4 maand wachten met Talisman Initial Paris TCE 200 mogen ontvangen .

Men eerste inpressies zijn zeer positief . De HUD is een echt gemak , je kijkt bijna niet meer naar je display , het enige dat ik wel zou afzetten bij iedereen is de snelheidswaarschuwing . Het constant rood worden stoorde me zelfs bij 51 ipv 50 .
Om nog nooit met een automaat gereden te hebben is het wel even wennen,maar moet zeggen dat de automaat goed reageerd ,al is er wel altijd een kleine delay ,maar dit is niet storend .

De 4 wielsturing is echt wel handig ,en je voelt als het ware de achterzijde meedraaien ,zeer handig voor in kleine baantjes .
Voor de rest kan ik nog niet veel zeggen aangezien de wagen nog maar 4 uur in men bezit is .
Als ik meer ervaring heb zal ik nog wat meedelen .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door DHL »

Hoi Pechelken, je zegt dat je de snelheidswaarschuwing uitzet. Komt deze bij jou in het rood op je HUD? Of is het enkel op het Rlink scherm zoals bij mij. En mocht het op je HUD komen, waar stel je dat in?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pechelken
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 apr 2016 12:04
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Pechelken »

OP de HUD staat juist de snelheidsbeperking ,maar ook niets meer

Op Rling licht nu juist rond de snelheidsbeperking een rood ding op ,maar dat stoort niet meer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door DHL »

Zo is het ook bij mij ingesteld...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Izzy
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 mei 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Izzy »

Goeiemiddag,

Sinds begin april rijd ik in een Talisman dCi 160 EDC Initiale Paris Noir Amethyste (besteld in december).
Inmiddels heb ik 4500 km afgelegd.

Enkele ervaringen:

Het model (en de kleur) roept veel positieve reacties op. Hij valt op en is bijzonder. Dat gevoel heb ik er zelf ook bij.
Ik was een zwaardere diesel gewend maar de 1.6 voldoet prima.
Het verbruik is gemiddeld 5,7. Daar ben ik zeker tevreden over.
De adaptive cruise control werkt onthaastend en dempt het verbruik :D
Het handsfree openen van de achterbak werkt vaak niet of niet de eerste keer.
Mijn rechterknie vindt het middenconsole hard.
De R Link 2 kan veel, reageert snel genoeg, maar soms is het nog even zoeken.
De verkeersinfo loopt soms wat achter.
Coyote lijkt me (in Nederland) overbodig.
Ik rijd in de Perso-stand maar alles staat op comfort t.b.v. rust en comfort :D
4control maakt hem wendbaar en lichtvoetig. Fijn.
Automatisch inparkeren is leuk en indrukwekkend maar in de praktijk gebruik ik het (vooralsnog) nauwelijks of niet.
Talisman dCi 160 EDC Initiale Paris Noir Amethyste
April 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mooky »

He Izzy,

Bedankt voor het delen van je ervaring!

Mag ik vragen waarom je het Automatisch inparkeren niet gebruikt in het dagelijks gebruik?
En wat is je ervaring met het Grootlicht assistent systeem?

5.7 is erg goed voor 160PK D motor, hoor! :D ;)
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Izzy
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 mei 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Izzy »

Een combinatie van niet aan gewend en je moet er echt de tijd voor nemen en de ruimte voor hebben.
Misschien komt het nog.

Mbt het verbruik: veel snelweg gereden en redelijk rustig aan gedaan.
Talisman dCi 160 EDC Initiale Paris Noir Amethyste
April 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Mooky
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Mooky »

En wat is je ervaring met het Grootlicht assistent systeem?
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Izzy
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 mei 2016 12:23
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Izzy »

Die heb ik nog maar weinig kunnen gebruiken. In de Randstad is altijd wel ergens licht en de dagen zijn nu lang.
Maar het lijkt me erg handig.

Overigens: het handsfree openen van de kofferbak werkt niet best. Meestal reageert hij niet als ik de voorgeschreven schoppende beweging maak.

Herkennen anderen dit ?
Heeft iemand hier een tip over ?

Dank alvast.
Talisman dCi 160 EDC Initiale Paris Noir Amethyste
April 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pechelken
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 apr 2016 12:04
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door Pechelken »

Idd Izzy bij mij ook hetzelfde , is eigenlijk een gadget

Je krijgt hem wel open maar je moet je concentreren op de plaats ,aangezien onze nummerplaat 1- abd648 in die samenstelling is steek ik men voet juist op het streepje onder de bumper ,maar redelijk ver onder steken en dan een korte snelle beweging

En dan gaat hij open

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door DHL »

Ah ok, idem als bij mij. Enkel dat ik er nog wel de waarschuwing voor flitsers op heb staan (op head up)

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



John-T
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2016 18:28
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door John-T »

Hallo, ik heb mijn Talisman Intens nu week of 5 A 6 zit 2500 km op,is de dci1,6.
Hele imposante wagen veel leuke reacties en nog geen tweede tegengekomen.
Voorheen p508 ook goede wagen maar minder lux.
Ik vind een aantal zaken lastig, het steeds weer op ok moeten drukken bij start als ik in sport stand sta.
Het start stop niet permanent uit kunnen schakelen.
Gaat soms niet automatisch op slot.
Het eco gezeur
Flits waarschuwingen van Tom Tom heb ik maar uitgezet, over 78 km een flitser rem af??
Apps zijn een lachertje.

Bij rijden op de snelweg vind ik hem wat tsja nerveus is maar iets stuurbeweging nodig om van je baan af te gaan, gelukkig blieft hij dan. Hebben meerder deze ervaring of moet ik hem na laten kijken op stabiliteit, ik heb zelf de indruk dat het door de 4 controle komt.
Hoor graag of jullie dit herkennen, John.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Zijn er mensen die ervaring wil delen?

Bericht door larsdijkstra 16v »

Dit kan door 4 control komen. Ik zou eens alles zelf instellen in Personal en dan sturen etc op neutraal of comfortabel
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht