Volgens mij gaat dit regenereren wel goed. Ik heb een CanZE grafiekje waar kort na een laadsessie duidelijk te zien is dat onderweg die hoge regeneratie wordt toegestaan. Ga je vervolgens laden dan wordt dat niet toegestaan. Ga even zoeken naar dat grafiekje.
Overigens laad de 41kWh batterij juist wel op 43kW in tegenstelling tot de 22kWh batterij die dat niet doet (max 40kW). Helaas duurt dat meestal niet lang. De (mijn) verontwaardiging over die beperkte laadsnelheid is nu wat weggeëbt (?!); het totaalplaatje van grote batterij en semi-snelladen is volgens mij OK. In de dagelijkse praktijk kom je met 40kWh batterij waar je zijn wilt zonder te laden, thuis laad je als je slaapt of met andere dingen bezig bent. Haal je thuis of werk (net) niet dan kun je snelladen; na de lange rit met lege batterij. Condities waaronder de hoogste laadsnelheid wordt behaald. Omdat het waarschijnlijk is dat je net niet genoeg hebt is het onwaarschijnlijk dat je de hele batterij vol wilt laden, dat de laadsnelheid dus na enige tijd afneemt is irrelevant; de rest van het laden doe je thuis als je slaapt en maakt de laadsnelheid niet uit.
Het is minder prettig als je besluit 900km op een dag te rijden. Dan wil je die batterij snel helemaal vol en dat gaat minder snel dan bij de 22kWh batterij. Gezien het feit dat dat incidenteel zal zijn is het voor mij geen breekpunt. Ook hier valt mee om te gaan; dezelfde korte afstanden tussen laadpunten aanhouden als bij de 22kWh batterij; er hoeft dan niet zo veel in en je kunt mikken op het meest optimale laadbereik tussen 25 en 75% SoC dan valt het nog te overzien. Van te voren een risico analyse doen voor het te bereiken laadpunt; onzekerheid tav de functionaliteit of wat verder weg, dan wat meer laden voor extra reserve.
update;
Grafiekjes gevonden;
Eind laden.jpg
Laadvermogen.jpg
Hervatten laden.jpg
Op 21:25 is het laden gestopt (75% SoC) en zijn we gaan rijden. De max battery charge gaat dan al snel omhoog (resultaat van flink gas geven overigens, ca. 110km/h). Op 21:53 begint een nieuwe laadsessie (na nog geen half uurtje rijden ca. 57% SoC) en stort de Max battery charge in.
Opmerkingen kWh-politie verwerkt

ik onthoud het maar niet: kWh, kW

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh