Ervaringen na 1 maand Kadjar


Topic author
bvmierlo
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2016 22:17
Actief als: particulier

Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door bvmierlo »

Ik heb mijn Kadjar nu bijna 1 maand en wil even mijn eerste ervaringen delen voor mensen die zich nog aan het oriënteren zijn.
Voor de duidelijkheid: dit zijn mijn ervaringen. Het kan best zijn dat anderen weer andere ervaringen hebben.
Ik had hiervoor een Renault Grand Scenic en vergelijk daar mijn huidige ervaringen met de Kadjar mee.


Auto


De auto heeft een mooi sportief uiterlijk en de wegligging is heerlijk.
Onze straat zit vol met hobbels en daar heb je met deze vering weinig last van.
De opties voor dode hoek indicatie en "Lane Departure warning" zijn super.
Het automatisch inparkeren werkt verrassend goed.

De automatische ruitenwissers zijn op zich handig, maar ik mis de handmatige interval functie.
Met name bij miezer regen heb je die nodig want de automatische sensor pakt dat niet goed op.

Ten opzicht van de Grand Scenic mis ik wel een paar handige opties zoals:
- Spiegels die automatisch inklappen (onbegrijpelijk waarom dat er niet meer opzit, het kan wel met een knopje maar dat vergeet je snel)
- Tankdop die automatisch op slot gaat als je de auto sluit (de hendel voor de benzinedop zit nu op een onhandige plek en het is jammer dat je de benzinedop moet openschroeven, dat was een klepje met een veer in de Scenic).
- Deuren die automatisch op slot gaan als je weg gaat (dat schijnt met veiligheid te maken hebben, maar ik vond het erg handig)
- De plaats van de cupholders is onhandig, ze zitten vlak voor de versnellingspook. Ze hadden iets dieper moeten liggen.


R-link2

De RLink2 heeft een paar mooie opties, maar de integratie van TomTom viel mij zwaar tegen.
TomTom is helemaal ingebouwd waardoor sommige opties niet meer beschikbaar zijn zoals bij het carminat systeem dit nog wel het geval was.
Dit is een lijstje met bevindingen:

- Bug: Bewaar geluidinstelling navigatie werkt niet. Zowel de geluid dempen optie als het algemene navigatie volume worden niet onthouden. Hierdoor moet ik iedere rit opnieuw de navigatie stem weer uitzetten.

- De snelheid volgens de kaart wordt niet meer getoond. Hij onthoud wel de verkeersborden die die ziet, maar dat is niet hetzelfde. Als ik naar buiten de bebouwde kom rij, dan staat er geen bord dat ik 80 mag en dat wordt dus niet getoond. Dat mis ik ontzettend veel. Al helemaal als je naar het buitenland gaat. De verkeersbord leesfunctie is wel mooi als aanvullende optie. Ook dit geeft niet altijd het gewenste resultaat: Als ik de AH uitrij dan is het laatste bord dat die ziet 5km/uur dus dat laat die dan zien terwijl ik naar huis rijd. Ik zou het mooi vinden als ik de kaartsnelheid getoond kon worden op de kaart zelf (desnoods in een andere kleur).

- Het is jammer dat je de kaartkleur in de navigatie niet meer kan kiezen. Ik vind de nachtkaart kleuren moeilijk leesbaar. Je kan hem wel altijd in de dagstand zetten, maar dan moet je weer gaan rommelen met de helderheidsinstelling.

- De verkeersinfo wordt wel gelezen, maar geeft regelmatig een verkeerd resultaat. Verder mis ik de optie om een specifieke file te vermijden en een ander voor lief te nemen zodat je zelf meer grip hebt hoe je om wil gaan met files.

- Het is jammer dat je niet meer zelf de kaartupdates kan doen via de TomTom website, maar moet wachten tot Renault met een update komt (die loopt achter)

Het resultaat is dat ik nu af en toe Google Maps navigatie ernaast gebruik,waar ik vroeger blind kon rijden op het TomTom carminat systeem.


Het startpagina systeem in de RLink2 is heel handig.
Ik heb nog wel een paar suggesties te verbetering:

- Zorg dat je meer contacten op 1 pagina kan zetten. Nu zijn dat er maximaal 2
- Zorg dat je een volledige pagina kan maken voor navigatie of media (is nu maximaal een halve)
- Tenslotte zou een startpagina met favoriete navigatie bestemmingen handig zijn

Ik hoop dat er nog een update komtvan het RLink2 systeem die een aantal van bovenstaande punten oplost.

Conclusie
Al met al ben ik heel blij met mij Kadjar, maar helaas is niet alles een verbetering. Ten opzichte van mijn vorige Grand Scenic is het op sommige punten een stapje terug waar dat volgens mij niet nodig was geweest.
KADJAR Energy TCe 130 Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Goede samenvatting.
Wel erg kritisch over sommige futiliteiten, maar goed, niets mis met een veeleisende consument.

Durf het bijna niet te vragen wat voor een motorisering je hebt (maar kan het wel raden)
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



trogie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jan 2016 18:26
Actief als: particulier

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door trogie »

Ik heb mijn Kadjar Bose Edition nu iets maar dan 2 weken en ik had inderdaad compleet dezelfde opmerkingen!

Heb nog een Megane Grandtour te koop staan en ook 2 jaar met een Gran Scenic gereden. De automatische spiegels die niet inklappen bij afsluiten, de dop op de brandstoftank die met een hendeltje moet worden geopend zijn mijn grootste gemissen.

De digitale radio werkt bij mij ook niet goed: heel veel 'signal lost'...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

troapel
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 jan 2016 15:13
Actief als: particulier
Locatie: Westerwolde

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door troapel »

Is dat de DAB+? Die is nog niet overal optimaal. In 1 van de auto's van de zaak zit ook zo'n radio. Wat een ramp momenteel! Bijna nergens bereik...
Renault Laguna II Phase II 1.9DCI 110PK Business Line (2006)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 18
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door DHL »

Denk niet dat dit zozeer de fout is van de radio, eerder het dab signaal dat nog ontoereikend is. Maar dit zal verbeteren in de toekomst. Hier in Belgie heb ik op MNM constant signaal.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



trogie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jan 2016 18:26
Actief als: particulier

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door trogie »

Yeps digiatale radio of DAB(+). De eerste dag zonder probleem van Brussel tot thuis in Kortrijk gereden maar momenteel krijgt hij nog amper zijn signallock..

Ah, iets andeers wat ik vandaag opmerkte was dat er geen instellingsmogelijkheid is om het volume van radio/usb/... te verhogen/verlagen volgens het lawaainiveau in de wagen. Bij mijn Megane en Scenic had ik dat wel. Als je dan bvb sneller rijdt, dan verhoogt het volume in stapjes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

troapel
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 jan 2016 15:13
Actief als: particulier
Locatie: Westerwolde

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door troapel »

Dat zit er ook op mijn Laguna, maar ik vind het irritant. Heb het dus gauw uitgezet.

Die DAB+ is nog lang niet overal goed, dus ik ben bang dat je nog even met dat probleem blijft zitten...
Kan je niet overschakelen naar FM? Sommige losse autoradio's kunnen dat namelijk wel.
Renault Laguna II Phase II 1.9DCI 110PK Business Line (2006)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



trogie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jan 2016 18:26
Actief als: particulier

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door trogie »

Jaja natuurlijk werkt ook gewone FM maar ik vind het voor bepaalde radio1 (belgie) uitzendingen handig dat ik een interview even kan pauzeren om te bellen en achteraf gewoon verder kan luisteren met DAB :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 18
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door DHL »

Kan je een dab zender pauzeren? Hoe doe je dit?
Zou het wegvallen niet aan de zender liggen? Ik heb quasi nooit uitval maar luister altijd MNM. Zal radio 1 eens uitproberen (alhoewel da zo ne saaie zender is lol)

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



trogie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jan 2016 18:26
Actief als: particulier

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door trogie »

Neen, alle zenders van de VRT zitten op 1 en hetzelfde kanaal 12A. Ofwel ontvang je ze dus allemaal perfect, ofwel geen enkele...

Op 1 van die schermtabs van DR (digitale radio) kan je je uitzending pauzeren. Zal eens zien om mijn kanalen en zenders te updaten en de boel eens te herstarten, dan kan ik een foto van het screentje maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

troapel
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 jan 2016 15:13
Actief als: particulier
Locatie: Westerwolde

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door troapel »

Ik ben bang dat het afwachten is totdat er beter wordt uitgezonden.. :/
Renault Laguna II Phase II 1.9DCI 110PK Business Line (2006)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



trogie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jan 2016 18:26
Actief als: particulier

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door trogie »

Ik zit hier net naast de verantwoordelijke van Digitale radio op de VRT :p

De ontvangst zou in principe over heel Vlaanderen 'buitenshuis' voldoende moeten zijn om te ontvangen met externe antennes. Voor binnenshuis is dat zeker nog niet overal het geval.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

troapel
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 jan 2016 15:13
Actief als: particulier
Locatie: Westerwolde

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door troapel »

Ik vraag het me sterk af. Ik rij in Nederland van Emmen naar Beilen en heb sporadisch een paar seconden bereik...
Renault Laguna II Phase II 1.9DCI 110PK Business Line (2006)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kad in mijn Jar.
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 255
Lid geworden op: 25 sep 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door Kad in mijn Jar. »

Ik had net (KJ 3 maanden in bezit) toen ik 200 meter had gereden dat er een continue piep uit de R link kwam (waarschuwingsignaal).
Het geluid was continue, en was met geen mogelijkheid weg te krijgen. (ook niet met volume knop)
Ik ben onderweg gestopt en heb de aan uitknop 5 sec ingedrukt gehouden (werd stapelgek van de piep)
Vervolgens starte de Rlink opnieuw op, en tot mijn verbasing zag ik dat het symbool van de luchtkwaliteitsmeter nu voor het eerst NIET op "sterk vervuild" stond.
Update op afstand o.i.d. dacht ik (redelijk verheugd), maar toen ik de auto een half uurtje later wegzette en afsloot om het vervolgens weer aan de rit naar huis begon zag ik dat het probleem met het symbool weer als vanouds was:-(.
Het is toch een auto met een humeur hoor.
Vorige week deed Rlink ook al raar en stond alles ineens in het roemeens...best lastig om het taalmenu te vinden in het roemeens (al rijdend:-))
Lees dit vooral positief.
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zardoz
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2016 20:41
Actief als: particulier

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door Zardoz »

Ook ik rijd nu een kleine maand met mijn nieuwe Kadjar 1.5dCi 110 Bose EDC
Mijn vorige was een Gr.Scenic Bose EDC, en ik ben het helemaal eens met Bvmierlo, die dit draadje startte.
Bij de opmerkingen over de RLink2 wil ik nog toevoegen :
• De spraakbesturing werkt niet in het Vlaams, en in het Nederlands is ze erg omslachtig.
• De geluidsinstellingen in combi met de navigatie zijn meer dan teleurstellend.
• Ik rijd na een maand rond op de gratis navigatie van mijn telefoon in een Auto met een “dure” geïntegreerde navigatie, nadat ik eerst met “teveel” kliks alle Rlink2 geluid uitgezet heb.
• De parkeerhulp sensoren werken veel te traag, als ik tegen de hindernis zit, hoor ik de bliep
Dit is de negende Renault die ik rijd, en tot en met de vorige, was ik bij elke nieuwe wagen erg verrast door het gebruikersgemak en de intuïtieve opties.
Bij de Kadjar heb ik niet echt een “Renault” gevoel. Heeft de samenwerking met Nissan daar iets mee te maken?
Misschien dat een update van de RLink2 de pijn nog wat kan verzachten, zoniet vrees ik dat dit mijn laatste Renault is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
bvmierlo
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2016 22:17
Actief als: particulier

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door bvmierlo »

Ik herken dat gevoel wel. Iedere Renault werd steeds een stukje beter, maar dat is hier niet op alle gebieden het geval.
Ik heb mijn ervaringen doorgegeven aan Renault. Misschien dat er nog iets van terugkomt in een toekomstige R-Link2 update.
KADJAR Energy TCe 130 Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 6360

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door Verwijderd 6360 »

Wij hebben onze Kadjar benzine Intense wel al wat langer dan één maand - bijna vier maand - en ondanks het vervelende probleem van de schokkende motor, blijft het een hééééérlijke auto om te rijden.

Een en ander is intussen reeds zwart op wit bevestigt en de garagehouder deed de mooiste beloften dat er zeker vanuit Renault France een degelijke oplossing op komst is. We zien wel.

Qua verbruik zijn er geen speciale opmerkingen: die is relatief hoog. Niet onlogisch overigens aangezien er meestal stadsverkeer gereden wordt met zin voor ietwat hoger toerental van de motor. Deze laatste vraagt dat overigens. Kleinere cilinderinhoud - downsizing wordt dat ook genoemd - happen nogal snel naar adem. Om maar te zwijgen van het ongunstige koppel.

Veel voorkomende opmerkingen - ik noem dit nog niet onmiddellijk klachten - over o.a. de ruitenwissers, slotvast afsluiten van de auto, al of niet automatisch inklappen van de spiegels, openen benzineklep en dito draaidop, bediening radio, gps ... die hebben allemaal hun smalle kantjes. Maar alle irriterende zaken in een auto die je voor een groot deel met je hart koopt, lijken na verloop van tijd een beetje een ritueel en vooral een gewoonte. Zelf je spiegels inklappen bvb. vond ik initieel vreselijk onhandig, maar alles went.

Kortom, eens het probleem van de schokkende motor opgelost is, blijf ik er bij dat het een fijne auto is. Frans comfort drijft toch altijd boven, uiterst comfortabele zittigen, prima gedrag in bochten.

Laat Renault maar verder werken aan hun Kadjar en moge ze er in slagen in een minimum van tijd de onhebbelijkheden er uit te halen. Als Renault rijder sedert halfweg de jaren tachtig kan het merk me nog steeds bekoren. Perfectie is niet van deze wereld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenAOlt
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2016 14:48
Actief als: particulier

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door RenAOlt »

De optie om de deuren automatisch op slot te laten gaan bij het wegrijden zit bij mijn Bose verstopt in het RLink menu - 'Menu' - 'Voertuig' - 'Gebruikersinstellingen' (hiervoer moet je swipen naar rechts) - 'Automatische deurvergrendeling tijdens het rijden' - 'On/Off'

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zardoz
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2016 20:41
Actief als: particulier

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door Zardoz »

Deuren automatisch op slot bij het rijden is niet het probleem. Die functie zit inderdaad in het menu, en als ik mij niet vergis kan je de instelling ook veranderen als je lang op de knop drukt. (net zoals bij de Scenic) Waarom ze bij de Kadjar de knoppen om de deuren te openen, in elke deur gezet hebben op niet verlichte knoppen, is mij een raadsel.
De grootste ergernis over de deuren gaat over : Deuren die niet mer automatisch op slot gaan als je weg gaat van de Auto
en spiegels die niet meer automatisch inklappen.
Het handmatig inklappen van de spiegels heeft als groot veiligheidsnadeel dat als je vervolgens wil uitstappen, je geen zicht meet hebt op naderend verkeer. Bij de drie laatste Renaults die ik had kon je ook aan de ingeklapte spiegels van ver zien dat de auto afgesloten was. Ik vind dit een wezenlijk nadeel en minpunt aan de Kadjar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dingelbert
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 jul 2013 10:52
Actief als: particulier

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door Dingelbert »

Ervaringen met de Kadjar TCE 130 Bose met Park Technology. Nog geen hele maand maar 14 dagen en ruim 2000 km.
Geweldige auto. Zit- en rijcomfort zijn uitstekend. Verbruik valt tot nou toe erg mee.
Bose-geluid is fantastisch. Begrijp de kritiek eerlijk gezegd niet zo goed. Zal wel kwestie van smaak zijn.
Echte reis-auto. En nog mooi ook :)
Wat opmerkelijke zaken die hier ook al meer genoemd zijn (échte handsfree card, automatisch wegklappen spiegels en dat soort zaken).
Even moeten wennen aan alle instellingen een waarschuwingen. De voortdurende piepjes, bellen, carillons uitgezet.
Maar ook wat problemen:
Schakelen ging aanvankelijk uitermate soepel, maar na een vreemd geluid nu (soms) met een "kras" van 1 naar 2. Een keer uit de 1e versnelling geschoten;
Windgeruis linker portier voor;
R-Link: aanvankelijk prima, behalve dan dat elke keer weer opnieuw drie activatie-acceptatie-berichten verschijnen. Maakt niet uit welke optie gekozen wordt, de berichten komen weer terug. Maar na een paar dagen was alle geluid verdwenen, althans de radio klonk nog zeer bescheiden, maar de rest was stil. Leek alsof de telefoon bleef "hangen", waardoor verder alles gemute werd. Telefoon opnieuw aangesloten, resultaat bleef het zelfde. Daags erna was er weer geluid. Daarna viel navigatie uit. Kwam plotseling weer terug. En zo is er elke keer weer iets anders. Na reset werkt alles weer een paar dagen, maar dan valt weer een van de functies uit.
Moet zeggen dat dealer prima reageert: a.s. donderdag gaat de auto terug. We gaan zien wat het wordt.
Dauphine, Gordini, R5, R5 TS, R5 Alpine, Alpine A310, Fuego, R9, R11, R11, R11, R21 Nevada, Laguna I, Laguna I, Laguna I, Laguna II, Laguna II GT, Laguna II, Nissan Qashqai, Kadjar TCe 130 Bose en Clio TCe 90 S&S Authentique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mp3
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 8
Berichten: 109
Lid geworden op: 01 nov 2014 15:22
Actief als: particulier
Locatie: belgie

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door mp3 »

Huhm, klinkt niet echt veelbelovend. ..

Wat bose betreft, bij testrit mistte ik warmte, had ik ook bij mijn megane, klinkt niet slecht, maar je wordt er niet mee ingetrokken, klinkt oppervlakkig
Kadjar bose tce titanium grijs,safety pack,parking pack,leder pack,winterpack downgrade 17’’!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

troapel
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 jan 2016 15:13
Actief als: particulier
Locatie: Westerwolde

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door troapel »

Klinkt helaas als een auto met veel kinderziektes! :'(

Het is voor Renault natuurlijk ook een erg nieuw concept met al die toeters en bellen. En aangezien Renault al zo goed bekend staat als het op elektronica aankomt (sarcasme), houd ik mijn hart vast! Ik ben een Renault-liefhebber in hart en nieren. Ik hoop daarom dat dit niet net zo'n debacle wordt als de Laguna II in het begin....
Renault Laguna II Phase II 1.9DCI 110PK Business Line (2006)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dingelbert
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 jul 2013 10:52
Actief als: particulier

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door Dingelbert »

@mp3: herken het helemaal niet. Althans... bij deze auto. Bij de proefrit in een andere Bose absoluut wel. Daar viel me het geluid erg tegen. Vond het zelfs minder dan het geluid in de Intens. Waar het aan lag...? Zoveel instellingen zijn er nou ook weer niet. Geniet ondertussen van dit geluid;
@troapel: heb nogal wat Laguna's I, II en II "versleten". Ondanks inderdaad elektronische problemen bij een van die auto's denk ik er nog steeds met genoegen aan terug. Op een gegeven moment was ook (bijna) alles opgelost. Twee jaar uitstap naar een ander merk: geen kinderziektes, geen problemen, maar geen Renault. :D
Heb dus alle vertrouwen
Dauphine, Gordini, R5, R5 TS, R5 Alpine, Alpine A310, Fuego, R9, R11, R11, R11, R21 Nevada, Laguna I, Laguna I, Laguna I, Laguna II, Laguna II GT, Laguna II, Nissan Qashqai, Kadjar TCe 130 Bose en Clio TCe 90 S&S Authentique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

troapel
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 jan 2016 15:13
Actief als: particulier
Locatie: Westerwolde

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door troapel »

Ik weet wat je bedoeld. Ik leg meer dan 100.000 km per jaar af in de auto. Het merendeel in een Mercedes E (zakelijk), maar toch zit ik prettiger op de zetel in de Renault. De E is geen slechte auto, in tegendeel, maar qua comfort kunnen ze niet tippen aan de Fransen.
Ik heb mijn Laguna II Ph II al bijna 2 jaar (met opstartproblemen), maar ik word nog steeds blij als ik naar buiten kijk en dat neusje zie staan! :)
Renault Laguna II Phase II 1.9DCI 110PK Business Line (2006)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dingelbert
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 jul 2013 10:52
Actief als: particulier

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar - update

Bericht door Dingelbert »

De auto is door de dealer onder handen genomen:
- versnellingsbak: geen gebreken geconstateerd, kwestie van in de gaten houden. Snap ik. Probleem doet zich zeer wisselend voor.
- windgeruis. Schijnt een bekend probleem te zijn. Spiegel is gekit. Lijkt ook verholpen
- R-Link: De (lang?) verwachte update was er en is doorgevoerd. Problemen zijn daarmee wel zeer rigoureus opgelost: er bleek helemaal geen navigatie-kaart meer zichtbaar te zijn. :cry2: Was de dealer niet opgevallen (blijkt pas na een half uur)
Vandaag weer terug. Dealer heeft contact gehad met Renault NL. Blijkt dat eerst een sd-kaart besteld moet worden. Daarmee moet een usb-stick voorbereid worden en kan de update worden doorgevoerd. Een half uur later kan gecheckt worden of de zaak in orde is.
Enfin, de dealer heeft de sd-kaart maar besteld!
Hopelijk volgende week verder. Ondertussen wordt dat dus met losse TomTom rijden.

Maar blijft heerlijk rijden!
Dauphine, Gordini, R5, R5 TS, R5 Alpine, Alpine A310, Fuego, R9, R11, R11, R11, R21 Nevada, Laguna I, Laguna I, Laguna I, Laguna II, Laguna II GT, Laguna II, Nissan Qashqai, Kadjar TCe 130 Bose en Clio TCe 90 S&S Authentique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ernie67
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 jan 2016 19:01
Actief als: particulier
Locatie: Vogelenzang Noord-Holland

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door ernie67 »

Wat is er aan de spiegel gedaan ivm met het geruis?
Is de spiegel zelf afgekit of iets aan de binnenkant van de deur.

Heb er ook last van.

Erwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
bvmierlo
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2016 22:17
Actief als: particulier

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door bvmierlo »

Weet je ook welke wijzigingen ze in de rlink2 update hebben doorgevoerd?
KADJAR Energy TCe 130 Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dingelbert
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 jul 2013 10:52
Actief als: particulier

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door Dingelbert »

@ernie67: helaas weet ik dat niet precies. Maar volgens de dealer was het een bekend probleem met een bekende oplossing bij deze auto. Dus in principe zou elke dealer er vanaf moeten weten denk ik.
@bvmierlo: ik weet niet precies wat je bedoelt, maar volgens mij was de update bedoeld om een aantal bugs op te heffen. Of dat geslaagd is, kan ik niet helemaal beoordelen, want zoals ik schreef: eerst is de update gekomen en kennelijk pas daarna de instructie hoe die te installeren. Dat is bij mij dus fout gegaan en ik weet niet goed wat er veranderd is (behalve dan dat ik de navigatie kwijt ben). Volgende week verder.
Dauphine, Gordini, R5, R5 TS, R5 Alpine, Alpine A310, Fuego, R9, R11, R11, R11, R21 Nevada, Laguna I, Laguna I, Laguna I, Laguna II, Laguna II GT, Laguna II, Nissan Qashqai, Kadjar TCe 130 Bose en Clio TCe 90 S&S Authentique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ernie67
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 jan 2016 19:01
Actief als: particulier
Locatie: Vogelenzang Noord-Holland

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door ernie67 »

Bedankt voor je snelle reactie en succes met de andere perikelen.
Groet,
Erwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
bvmierlo
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2016 22:17
Actief als: particulier

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door bvmierlo »

OK bedankt. Succes met de navigatie e.d. Ik ben benieuwd of deze update een aantal van de gemelde punten oplost,
KADJAR Energy TCe 130 Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dingelbert
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 jul 2013 10:52
Actief als: particulier

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door Dingelbert »

Gisteren is door de dealer de update opnieuw uitgevoerd, deze keer met een usb-stick die met behulp van een sd-kaart moest worden voorbereid.
Resultaat: Navigatie is terug en alles lijkt prima te werken.
En de Kadjar blijft geweldig rijden met een prachtig Bose-geluid
Dauphine, Gordini, R5, R5 TS, R5 Alpine, Alpine A310, Fuego, R9, R11, R11, R11, R21 Nevada, Laguna I, Laguna I, Laguna I, Laguna II, Laguna II GT, Laguna II, Nissan Qashqai, Kadjar TCe 130 Bose en Clio TCe 90 S&S Authentique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Webby
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 mar 2016 10:59
Actief als: particulier
Locatie: Deurne (Antwerpen)

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door Webby »

Ik heb sinds half januari een Kadjar bezine Bose.
Dit is mijn 4e Renault waar ik tot nu toe absoluut niet te vreden over ben.
-Zenders radio vallen weg en komen terug net of ik rij in een tunnel.
-Vervelende pingl bij rijden op Nederlandse autoweg tussen Breda en Utrecht ik vermoed dat het komt door de borden boven de weg die snelheid aan duiden, weet iemand wat ik moet uitschakelen garage weet het ook niet.
-Windruis linkse deur vanaf 70km/u
-Ruitewesser stoppen enkel bij op slot doen van deuren motor stilleggen is niet voldoende.
-Verouderde software kaarten dateren van 2014, doet TomTom 4x per jaar updates wat als mijn periode van 1 jaar voorbij is en nog geen nieuwe kaarten? Zal eerst moeten betalen denk ik.
-GPS niet correct, gps duid soms een andere plaats aan waar ik werkelijk ben.
-Kan geen route thuis maken en deze inladen in de gps. Mijn TomTom gps op de motor kan dit wel. Kan enkel gemaakt worden in de wagen zelf bij een uitgebreide route heel veel werk.
-Al is rij met de ECO mode aan schokt de motor veel.
-Vlaamse taal geen spraakherkenning.
-Regelmatig zwart gps scherm.

Conclusie absoluut niet tevreden van deze wagen ben al aan vervanging toe of Renault moet eens werk maken van al de problemen die ik en vele anderen hebben.
Renault Kadjar cosmos blue - Bose edition - Benzine energie TCe 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



trogie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jan 2016 18:26
Actief als: particulier

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door trogie »

Hmmm... Ik herken enkele van je problemen.

-Heb je zelf al proberen de software te updaten via https://be.rlinkstore.com/RLink ?
- dat wegvallen van radio's: is dat op gewone FM of digitale radio ontvangst?
-Die snelheidswaarschuwingen zit zeker in de instellingen. Kan straks opzoeken.
-Windruis valt mij totaal niet op. (bose diesel)
-die slechte gps heb ik ook gehad in het begin en opgelost door het systeem helemaal te laten resetten door de powerknop lang in te duwen tot ie uitschakeld. na 30 seconden kan je door een korte druk de boel weer opstarten. daarna heb ik nooit nog problemen gehad.
-over die route kan je niet veel klagen bij renault, tomtom is verantwoordeljik voor de software/app. Renault voor de verdeling van die app op hun systemen. feature requests moeten dus bij tomtom zijn.
- geen schokkende motor bij mij. is wel diesel bij mij.
- vlaams inderdaad nog niet ondersteund.
- nooit zwart schem gehad...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Webby
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 mar 2016 10:59
Actief als: particulier
Locatie: Deurne (Antwerpen)

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door Webby »

@trogle
- Wat bedoel je met FM of digitale radio
- Ga GPS deze middag resetten.
- Mijn GPS kaarten dateren van 2014 zijn toch verouderd wij zijn toch 2016.
- Wat betreft routes heb ik er mij neer gelegd maar bij kiezen model van wagen was voor dan toch een misleiding ik dacht dat een TomTom was zoals in de Kangoo en de Scenic had beter een scenic gekocht.
- Heb de klantendienst van Renault gecontacteerd ben benieuwd naar de oplossingen.

Nog dit:
Software release 2.2.11.803
Uitgave zelfstartsysteem 4409
Navigatie-informatie 9.12.30.518661

ALLEMAAL verouderde software
Renault Kadjar cosmos blue - Bose edition - Benzine energie TCe 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 18
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Ervaringen na 1 maand Kadjar

Bericht door DHL »

Of die ruitenwissers een fout zijn? Kan ook zijn dat ze je willen verplichten de ruitenwissers uit te zetten vooraleer je uitstapt. Dit om te voorkomen dat je bij vriesweer instapt en de ruitenwissermotor doet werken waardoor deze kan defect gaan indien vast gevroren of vast gesneeuwd.
Wegvallen radio is de digitale radio, komt omdat er nog onvoldoende dekking is.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht