1.5 DCI-70 bak wisselen met de 82pk?

Alle overige technische vragen over de Kangoo
Gebruikersavatar

Topic author
BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

1.5 DCI-70 bak wisselen met de 82pk?

Bericht door BramvT »

Ik heb inmiddels mijn benzinekangoo 1.6 16V verkocht en heb nu de allerlaatste DCI-70 van het eerste type Kangoo...eentje uit Januari 2008.

Nu gaat het om de volgende vraag.....ik heb een paar weken geleden de 68 pk (volgens fabrieksopgave) via Chiptuning bij mijn vaste bedrijf TUNEX in s'Heerenberg de Kangoo 92 pk laten geven.

Nu zit er dus wel nog gewoon de bak onder van de DCI-70 en die maakt meer toeren dan die van de 1.5 DCI -82 pk (die ik ook heb gehad zoals bekend)...bij 120 reed ik met de DCI-82 rond de 2900 rpm en bij deze 70pk uitvoering zit je dan al rond de 3300....dus zo'n 400rpm meer.

Nu is mijn vraag : gestel als ik een versn. bak van een DCI 82 eronder laat zetten....past dat dan wel met de aandrijfassen....raakt de ECU niet in de war qua km.teller (snelheidsmeter) e.d. ??

Kom ik dan nog meer problemen tegen..of is er juist geen vuiltje aan de lucht ?

Het heeft natuurlijk 2 voordelen : met al mijn snelweg-kms rijdt dat een stuk rustiger + dat hij vermoedelijk minder zal gebruiken (nu is dat 1 op 15,5 hooguit)....de DCI 82 pk haalde ik wel 1 op 20 mee, maar zou al tevreden zijn als het van 1 op 15 naar 1 op 17,5 gaat.
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht