1 van deze nnemen of laten staan
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 04 mar 2014
- Laatste bezoek: 30 apr 2021 19:05
- Actief als: particulier
- Locatie: Zwolle
1 van deze nnemen of laten staan
Hallo forum leden,
Ik ben hier nieuw dus stel ik mij even voor
ik ben Henk en kom uit Zwolle
Ben 66 jaar en getrouwd met Ria ( ruim 40 jaar)
Ik rij meestal franse auto's omdat dat gewoon fijne auto's zijn om zijn zit comfort.
het oa een renault 25 gereden en deze3 jaar bereden later ingeruilt voor een Safrane.
Toen een Xantia gereden en deze is nu aan vervanging toe omdat hij nu ruim 14 jaar oud is en het niet meer de moeite
loont om verdere uitgaven aan te spenderen.( ik rij gemiddeld ruim 3 jaar met een auto en dan ruil ik hem weer in)
Mijn vraag aan jullie Laguna mensen nu is mijn oog gevallen op een tweetal laguna's
Renault - Laguna - 1.8 16V DYNA S2005 van het bouwjaar 2002 met 198.000 op teller
en een
Renault - Laguna - 2.0 16V TURBO DYNA AUT E4 van bouwjaar 2004 met 174.000 km op teller
Wat zou Uw keuze zijn geweest of moet ik deze laten staan.
Ik hoop toch wel op enige respons van U Laguna rijders.
mvg Henk de snor
Renault - LAGUNA, zeer netjes - 2.0 16V TURBO DYNA AUT E4
Ik ben hier nieuw dus stel ik mij even voor
ik ben Henk en kom uit Zwolle
Ben 66 jaar en getrouwd met Ria ( ruim 40 jaar)
Ik rij meestal franse auto's omdat dat gewoon fijne auto's zijn om zijn zit comfort.
het oa een renault 25 gereden en deze3 jaar bereden later ingeruilt voor een Safrane.
Toen een Xantia gereden en deze is nu aan vervanging toe omdat hij nu ruim 14 jaar oud is en het niet meer de moeite
loont om verdere uitgaven aan te spenderen.( ik rij gemiddeld ruim 3 jaar met een auto en dan ruil ik hem weer in)
Mijn vraag aan jullie Laguna mensen nu is mijn oog gevallen op een tweetal laguna's
Renault - Laguna - 1.8 16V DYNA S2005 van het bouwjaar 2002 met 198.000 op teller
en een
Renault - Laguna - 2.0 16V TURBO DYNA AUT E4 van bouwjaar 2004 met 174.000 km op teller
Wat zou Uw keuze zijn geweest of moet ik deze laten staan.
Ik hoop toch wel op enige respons van U Laguna rijders.
mvg Henk de snor
Renault - LAGUNA, zeer netjes - 2.0 16V TURBO DYNA AUT E4
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3345
- Lid geworden op: 11 dec 2009
- Laatste bezoek: 27 mei 2025 08:59
- Actief als: particulier
- Locatie: Overijssel
Re: 1 van deze nnemen of laten staan
Met deze summiere info is het lastig om dit aan te geven. Wel algemeen bekend is het om van de Laguna II Phase I de bouwjaren 2001-2002 te laten staan. De 2003-2005 jaargangen zijn over het algemeen beter.
Maar alles valt of staat met een goede en duidelijke onderhoudshistorie. Is hier niets over bekend, laten staan!!!!!! Er staan er genoeg.
Maar alles valt of staat met een goede en duidelijke onderhoudshistorie. Is hier niets over bekend, laten staan!!!!!! Er staan er genoeg.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 04 mar 2014
- Laatste bezoek: 30 apr 2021 19:05
- Actief als: particulier
- Locatie: Zwolle
Re: 1 van deze nnemen of laten staan
Hartelijk dank voor deze tip.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 04 mar 2014
- Laatste bezoek: 30 apr 2021 19:05
- Actief als: particulier
- Locatie: Zwolle
Re: 1 van deze nnemen of laten staan
Ik heb eigenlijk nog een vraag
Ik neig naar deze Renault - Laguna - 2.0 16V TURBO DYNA AUT E4 van bouwjaar 2004 met 174.000 km op teller maar komen er veel problemen voor bij deze type motoren cq automaat?
Ik neig naar deze Renault - Laguna - 2.0 16V TURBO DYNA AUT E4 van bouwjaar 2004 met 174.000 km op teller maar komen er veel problemen voor bij deze type motoren cq automaat?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 30 nov 2011
- Laatste bezoek: 10 aug 2017 22:13
- Actief als: particulier
Re: 1 van deze nnemen of laten staan
De turbo kan kapot gaan, dus een goede lange proefrit maken en kijken hoe de auto rijdt, of hij goed op het gas reageert. Pak verschillende wegdekken, snelweg en stad, etc.
Als je meer zekerheid wilt er een ANWB of TUV keuring tegenaan gooien, dan weet je vooraf waar je aan toe bent. Of iets van garantie op de auto krijgen, zodat je bij grote problemen in ieder geval terug kunt de eerste tijd.
Verder ben ik het helemaal met RichTrip eens: er moet een goede onderhoudshistorie bij zitten en het onderhoud moet goed en tijdig uitgevoerd zijn, zo niet dan laten staan.
Als je meer zekerheid wilt er een ANWB of TUV keuring tegenaan gooien, dan weet je vooraf waar je aan toe bent. Of iets van garantie op de auto krijgen, zodat je bij grote problemen in ieder geval terug kunt de eerste tijd.
Verder ben ik het helemaal met RichTrip eens: er moet een goede onderhoudshistorie bij zitten en het onderhoud moet goed en tijdig uitgevoerd zijn, zo niet dan laten staan.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: 1 van deze nnemen of laten staan
Als je bij die met turbo oliesporen vindt in de buurt van de turbo, laat hem dan maar staan, tenzij je handig bent en van sleutelen houdt.
Die oliesporen zijn vaak een voorbode van slecht nieuws.
mvg WillemS
Die oliesporen zijn vaak een voorbode van slecht nieuws.
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 264 Weergaves
-
Laatste bericht door petrusbeuk
-
- 0 Reacties
- 145 Weergaves
-
Laatste bericht door gbyn4466re
-
- 3 Reacties
- 668 Weergaves
-
Laatste bericht door Pleiades
-
- 0 Reacties
- 156 Weergaves
-
Laatste bericht door Hungry Jack
-
- 0 Reacties
- 419 Weergaves
-
Laatste bericht door CapturIvoire
-
- 0 Reacties
- 94 Weergaves
-
Laatste bericht door Bobby60
-
- 5 Reacties
- 691 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic