Hallo,
Afgelopen weekend heb ik geprobeerd een dvd setje aan te sluiten op de achterbank.....ideaal die plug voor 12 volt bij de voeten van de middelstoel. Geen lange kabel meer langs pook en handrem....dacht ik.....
Toen ik hem aansloot werkte het niet. Zekering dacht ik nog....gecontroleerd....niks aan het handje. Iemand een idee wat er nog meer gecontroleerd kan worden en eventueel de oorzaak kan zijn van het stroomloos zijn van deze 12 volt aansluiting (120 max).
groeten,
Arno
En bedankt vast namens de kids.
12 volt defect? (120W max onder de middelste achterstoel)
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
12 volt defect? (120W max onder de middelste achterstoel)
Wel eens in een echte auto willen rijden? Stap eens in een Renault! :->
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 24 aug 2020 11:55
- Actief als: particulier
- Contacteer:
ik had een zelfde probleem
Ik heb de stekkerdoos (het vrouwtjes gedeelte) eruit gehaald en doorgemeten.
Wat bleek,...de contacten werden niet door de stekker geraakt.
Dus met een stuk kunststof heb ik het binnenwerk geforceerd, waardoor alles nu naar behoren werkt
Het gaat dus om een kunststof plaatje wat je acher in de houder schuift.
Als je de koppeling eruit hebt en bekijkt, zul je vanzelf zien wat ik bedoel.
Of........je koopt een nieuwe.
Mart
Ik heb de stekkerdoos (het vrouwtjes gedeelte) eruit gehaald en doorgemeten.
Wat bleek,...de contacten werden niet door de stekker geraakt.
Dus met een stuk kunststof heb ik het binnenwerk geforceerd, waardoor alles nu naar behoren werkt
Het gaat dus om een kunststof plaatje wat je acher in de houder schuift.
Als je de koppeling eruit hebt en bekijkt, zul je vanzelf zien wat ik bedoel.
Of........je koopt een nieuwe.
Mart
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Yes......wat een tip.......
Ik moest alleen wel even kijken wat je nou precies bedoelde. Ik heb voor de duidelijkheid een foto gemaakt van de door mij gerepareerde stekker.
In tekst: Aan de achterzijde van de 12 volt aansluiting, onder de positie waar de strekker in gaat zit een gleuf. Als je in deze gleuf kijkt zit er een drukcontact dat de negatieve pool van het stekkertje doorverbindt naar de buitenhuls van de aansluiting. Dit drukcontact zit bij een nieuwe aansluiting stevig omdat het plastic onder het druk contact dan nog lekker stevig is, echter na vordering van de jaren verbuigt het plastic iets en neemt de druk af. Gevolg minder contact en dus bij het gebruik kans op wat vonkvorming door steeds verbreken en verbinden van het contact (EEN HEEL KLEIN BEETJE EN SUPER KLEIN DUS NIET ERG). Door die miniscule vonkjes ontstaat er een gecorrodeerd laagje waardoor het contact definitief verbreekt of het voltage erg terug loopt.
Door nu even tussen de contacten te schuren en vervolgens de druk te herstellen door een plastic plaatje achterin te schuiven die de boel dan op elkaar drukt wordt het contact weer perfect hersteld....BIJ MIJ PASTE DE ACHTERKANT VAN EEN NUTRICIA LEPELTJE PERFECT!!! probleem opgelost....kids rustig met de dvd speler.....ik blij...BEDANKT.
Ik moest alleen wel even kijken wat je nou precies bedoelde. Ik heb voor de duidelijkheid een foto gemaakt van de door mij gerepareerde stekker.
In tekst: Aan de achterzijde van de 12 volt aansluiting, onder de positie waar de strekker in gaat zit een gleuf. Als je in deze gleuf kijkt zit er een drukcontact dat de negatieve pool van het stekkertje doorverbindt naar de buitenhuls van de aansluiting. Dit drukcontact zit bij een nieuwe aansluiting stevig omdat het plastic onder het druk contact dan nog lekker stevig is, echter na vordering van de jaren verbuigt het plastic iets en neemt de druk af. Gevolg minder contact en dus bij het gebruik kans op wat vonkvorming door steeds verbreken en verbinden van het contact (EEN HEEL KLEIN BEETJE EN SUPER KLEIN DUS NIET ERG). Door die miniscule vonkjes ontstaat er een gecorrodeerd laagje waardoor het contact definitief verbreekt of het voltage erg terug loopt.
Door nu even tussen de contacten te schuren en vervolgens de druk te herstellen door een plastic plaatje achterin te schuiven die de boel dan op elkaar drukt wordt het contact weer perfect hersteld....BIJ MIJ PASTE DE ACHTERKANT VAN EEN NUTRICIA LEPELTJE PERFECT!!! probleem opgelost....kids rustig met de dvd speler.....ik blij...BEDANKT.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wel eens in een echte auto willen rijden? Stap eens in een Renault! :->
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 24 aug 2020 11:55
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie