2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Forumregels
27.3.24 :
Het Espace gedeelte van het forum ondergaat op dit moment een voorjaarsschoonmaak en een kleine metamorfose.

Svp help ons door uw nieuwe vraag in de juiste rubriek te stellen.
---
Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Krakende stoelen, slecht sluitende deuren, lekkend schuifdak, scheve bumper, dat soort dingen
Plaats reactie

Topic author
HansHabiecht
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2018 08:49
Actief als: particulier

2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Bericht door HansHabiecht »

We hebben sinds een aantal weken de storing melding "Inspuiting controleren" . De turbo sensor is vervangen en de turbo is ook vervangen. Maar de storing blijft terug komen. We hebben inmiddels 2500,00 euro aan kosten uitgegeven. Kan iemand ons verder helpen. Want de dealers kunnen ons niet verder helpen en blijven vaag over de storing uitlezing. Heeft iemand ook deze problemen gehad met de 2.0 DCI motor?.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Bericht door mechanic »

Zou toch eens goed met de dealer in conclaaf gaan.
Je brengt een auto met een storing,laat voor €2500 repareren,en de auto heeft nog steeds dezelfde storing.
De 'inspuiting controleren' is nogal een brede storing,kan van alles zijn. Is lastig oordelen,maar van een dealer mag je meer verwachten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Bericht door larsdijkstra 16v »

Mijn idee ook, dit is heel vaag zo. Dan ben je als dealer niet heel capabel en meedenkend als je zo de kosten laat oplopen, en het is nog steeds niet opgelost...
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
HansHabiecht
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2018 08:49
Actief als: particulier

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Bericht door HansHabiecht »

De geschiedenis is wat complexer. De eerste keer dat de melding kwam is de storing uitgelezen door een niet Renault dealer en kwam de turbo sensor als fout melding naar voren. Dit was vlak voor we op vakantie gingen naar Spanje. Na een flinke proefrit leek het probleem verholpen. Maar omweg naar spanje kwam de melding terug in België. Toen we een tweede heuvel opreden bij Stavelot. Toen zijn we terug gereden naar huis en heeft onze vaste garage (geen Renault dealer) de auto voor uitlezing naar een Renault dealer gebracht. Deze heeft naar zijn zeggen niets kunnen vinden alleen de software bijgewerkt. Weer een flinke proefrit gemaakt langer dan de vorige keer en bleek het verholpen. Wij weer op weg naar Spanje. En we stranden weer op exact dezelfde plaats in België. Toen hebben we de ANWB in geschakeld en is de auto naar een grote Renault dealer in Verviers (België) gebracht. Wij kregen van de ANWB 21 dagen vervangend vervoer en konden dus zo onze vakantie vervolgen. En de Dealer in België zou de auto repareren. Daar kwam uit de uitlezing van de storing dat de turbo kapot was en is die door de Belg vervangen. Op de terugweg hebben we de auto weer op gepikt in België, 2500,00 euro betaald en toen we net Nederland inreden kwam de storing weer op. Belgische dealer direct gebeld en bood aan om terug te komen. Maar wij hebben toen besloten om het verder in Nederland af te handelen omdat we geen zin hadden om weer een aantal dagen in België door te brengen. Nu laten we de storing morgen weer uitlezen door een Renault dealer en kijken wat er nu als storing uitkomt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Bericht door mechanic »

Dat werpt een heel ander licht,een kundige deaĺer kan je zeker verder helpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Noreply
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 229
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:15

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Bericht door Noreply »

Vorig jaar heb ik die melding ook gehad. Bleek bij mij de egr-klep te zijn.

Http://www.renaultforum.nl/forum/post17 ... ng#p174134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
HansHabiecht
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2018 08:49
Actief als: particulier

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Bericht door HansHabiecht »

OK Zal het doorgeven. Nu nog een kundige dealer vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Bericht door Thomas84 »

Wat ook wel eens voor wil komen is dat de rubberslangen welke het drukverschil over het roetfilter meten lek zijn. Deze worden door de hitte tijdens het regenereren poreus en scheuren hierdoor in. Afhankelijk welke slang er lek is kan deze de storing veroorzaken. Die van mij was ook ingescheurd, had alleen nog geen storingsmelding. Op een Duits Espace forum dit veel voorbij zien komen bij de 2.0 dCi met de bijkomende storing. Ik heb dit voor de zekerheid toen gecontroleerd en kwam er toen achter dat die van mij ook ingescheurd waren.
Ook kan hierdoor je roetfilter verstopt raken omdat het drukverschil niet goed meer gemeten kan worden. De meeste krijgen eerst deze storing met daaropvolgend de melding dat het filter verstopt zit. Je kan dit uitlezen maar is nog makkelijker dit op een brug te bekijken. Je kan er namelijk zo bij.

Afbeelding
Afbeelding
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
HansHabiecht
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2018 08:49
Actief als: particulier

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Bericht door HansHabiecht »

Bedankt had dit probleem ook van Jozef gekregen van het Franse forum. Zullen we zeker bekijken morgen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Bericht door mechanic »

Mag toch aannemen dat je bij een turbo vervanging,of daarvoor,dit soort zaken controleerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Bericht door Thomas84 »

....Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Bericht door mechanic »

Er zit een forum tussen. Beetje monteur kijkt hierna,en heeft zn ogen open tijdens een reparatie/diagnose.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
HansHabiecht
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2018 08:49
Actief als: particulier

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Bericht door HansHabiecht »

Gisteren auto op de brug gehad. Slang van het roetfilter ziet er goed uit. Morgen naar de dealer voor een uitlezing. Wordt vervolgt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Bericht door Thomas84 »

Ben benieuwd wat er uit komt. Hopelijk valt t allemaal mee en is t wat kleins (lees goedkoop).

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Bericht door larsdijkstra 16v »

HansHabiecht schreef:De geschiedenis is wat complexer. De eerste keer dat de melding kwam is de storing uitgelezen door een niet Renault dealer en kwam de turbo sensor als fout melding naar voren. Dit was vlak voor we op vakantie gingen naar Spanje. Na een flinke proefrit leek het probleem verholpen. Maar omweg naar spanje kwam de melding terug in België. Toen we een tweede heuvel opreden bij Stavelot. Toen zijn we terug gereden naar huis en heeft onze vaste garage (geen Renault dealer) de auto voor uitlezing naar een Renault dealer gebracht. Deze heeft naar zijn zeggen niets kunnen vinden alleen de software bijgewerkt. Weer een flinke proefrit gemaakt langer dan de vorige keer en bleek het verholpen. Wij weer op weg naar Spanje. En we stranden weer op exact dezelfde plaats in België. Toen hebben we de ANWB in geschakeld en is de auto naar een grote Renault dealer in Verviers (België) gebracht. Wij kregen van de ANWB 21 dagen vervangend vervoer en konden dus zo onze vakantie vervolgen. En de Dealer in België zou de auto repareren. Daar kwam uit de uitlezing van de storing dat de turbo kapot was en is die door de Belg vervangen. Op de terugweg hebben we de auto weer op gepikt in België, 2500,00 euro betaald en toen we net Nederland inreden kwam de storing weer op. Belgische dealer direct gebeld en bood aan om terug te komen. Maar wij hebben toen besloten om het verder in Nederland af te handelen omdat we geen zin hadden om weer een aantal dagen in België door te brengen. Nu laten we de storing morgen weer uitlezen door een Renault dealer en kijken wat er nu als storing uitkomt.
Was het überhaupt wel een kapotte turbo dan...? Dan betaal je 2500 en is het probleem nog niet opgelost...
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
HansHabiecht
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2018 08:49
Actief als: particulier

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Bericht door HansHabiecht »

We blijven in de buurt van de turbo. Uitlening melde dat de regelklep van de turbo stuk was. Er was een nieuwe op voorraad dus kon direct vervangen worden. Laten we hopen dat het probleem opgelost is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Bericht door Thomas84 »

Is er nog iets uitgekomen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
HansHabiecht
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2018 08:49
Actief als: particulier

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Bericht door HansHabiecht »

Na deze vervanging van de magneetklep was dev storing niet meer terug gekomen. Maar ik vond dat de auto niet meer zo lekker reed als voor all deze perikelen. Ik vertrouwde de auto niet meer dus is hij ingeruild.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Bericht door Thomas84 »

Wat is de vervanger geworden?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
HansHabiecht
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2018 08:49
Actief als: particulier

Re: 2.0 DCI 2012 Inspuiting Controleren

Bericht door HansHabiecht »

Een Kia Venga.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht