2 ltr. motor Scenic 2 slaat af en start niet meer.

Alles wat met de motor van de Scenic te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
mc_harley
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 okt 2007 14:47

2 ltr. motor Scenic 2 slaat af en start niet meer.

Bericht door mc_harley »

Ik heb een Scenic met een 2 ltr motor uit 2004. Vorig jaar distributieriem laten vervangen door de Renault dealer. Nog geen jaar later (april 2010) slaat de motor voor een stoplicht af en wilt niet meer starten. Naar de dealer afgesleept voor een oorzaak onderzoek. Het bleek dat van het nokkenastandwiel de opstaande rand, die de riem op de plaats moet houden, afgebroken was en tussen de tandwielen was gekomen. Resultaat 16 kromme kleppen en geen garantie want het tandwiel wordt in de regel niet preventief vervangen met een nieuwe distributieriem. Auto weggehaald en elders laten repareren. Totale kosten nieuw distributie set met nieuwe tandwielen en nieuwe waterpomp en nieuwe accu 2000 euro.

Alles werkte toen goed tot voor enkele dagen nog geen honderd meter van huis tijdens het rijden de motor spontaan afsloeg en soms gestart kon worden maar direct weer afsloeg. Op het dashboard verschenen alle soorten foutmeldingen die je maar kunt bedenken. Na enkele start pogingen startte die ook niet meer. Opgesleept en met een starthulp gestart, tijdje stationair laten lopen en daarna weer de weg op gegaan omdat er geen foutmeldingen meer waren en ook niet uit te lezen. Heb nog een keer boodschappen gedaan zonder problemen maar de tweede keer weer hetzelfde probleem op de terug weg, niet meer te starten en alles foutmeldingen op het dashboard. We denken zelf dat de accu misschien geen spanning houdt maar misschien weten jullie iets meer.

Ik zou jullie tips op prijs stellen omdat ik niet weet waar te beginnen met zoeken. We gaan nu eerst de accu eens vol laden misschien dat de nieuwe accu toch problemen heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Het lijkt erop dat het nokkenastandwiel van tijd af is(niet goed vastgezet). Ga terug naar de laatste garage die de rep. heeft uitgevoerd, en laat het nameten. SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
mc_harley
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 okt 2007 14:47

2 ltr. motor Scenic 2 slaat af en start niet meer.

Bericht door mc_harley »

Het lijkt me sterk WillemS omdat de auto weer start en loopt als je er een starthulp op aansluit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Als ik je verhaal nog eens lees zou het idd kunnen zijn dat de stroomvoorziening het laat afweten, maar je schreef dat er een nwe accu is geplaatst? Dan zou het de dynamo kunnen zijn, meet de laadstrrom eens. SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
mc_harley
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 okt 2007 14:47

2 ltr. motor Scenic 2 slaat af en start niet meer.

Bericht door mc_harley »

Hallo WillemS,

Ik kreeg net nieuws van de garage. Het blijkt dat de nieuwe geplaatste accu stuk was. Accu is nu vervangen. Alleen nog even afwachten of deze nieuwe niet ook stuk is. haha.
Bedankt voor je aandacht en tips.

Groet
Harry

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Nwe defekte accu komt zeer zelden voor. Maar het kan zijn dat bij transport de accu ergens tegenaan is gestoten waardoor een cel defekt, en dan heb je nog maar 10volt over, en bij 9 volt doet de ECU niet meer mee. Gelukkig heb je garantie :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht