Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: Aanbod van Renault: Accu overname voor 1€

Bericht door zoe2goe »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Lijkt me alleszins schappelijk.

Ik had nog huur 31 maanden te gaan. De prijs was 28 maanden huur. Vond ik ook geen moeilijk besluit. Per 8-2023 is het dus "money in the pocket". Toch nu al weer een kleine 500 euro minder uitgegeven.

Mijn instructies (was nog RCI) waren glashelder. Het was zoiets als documentje waarmee je de order plaatst en afstand doet van de garantie ondertekenen en opsturen, factuur betalen, documentje terug met bevestiging.

Edit nog even nagezocht, alles 2021
13-4 mijn intentie gemaild
15-4 antwoord met een prijs
15-5 intentie bevestigd
16-4 orderformulier ontvangen, met mededeling dat eea na betaling rechtsgeldig is
16-4 orderformulier opgestuurd
20-4 factuur ontvangen
20-4 factuur betaald
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Yosemite
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:34

Bericht door Yosemite »

Wij hebben een Zoe Q210 van december 2013 met inmiddels bijna 104.000 km op de teller maar nooit een dergelijk voorstel gekregen.

Ik heb ook geen idee wat de huidige restcapaciteit is en in welke staat de accu is, dus ik weet of ik dit zomaar zou doen. Misschien maar eens bij de dealer vragen wat de restcapaciteit is.

Volgens de voorwaarden die ik bij de koopovereenkomst uit 2019 heb gekregen wordt de accu vervangen wanneer het minder dan 75% is. In de huidige voorwaarden op de website van is dit aangepast in 60% na 10 jaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

bendover
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Laatste bezoek: 04 apr 2025 17:42

Bericht door bendover »

Zoe uit 2015, ingevoerd 2018.

Kreeg in 2021 overnamebod accu 24 kWh van €2689 ex BTW, gisteren kwam nieuw bod binnen (duurde een paar maanden) van €2000 ex BTW.
Weinig afschrijving volgens mij bij mij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

djeffoo
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Laatste bezoek: 21 mar 2025 18:13

Bericht door djeffoo »

Nog maar eens weer gevraagd.

Was 594,- ex btw juli 2023, nu 14 maanden * 43,- (geschat bedrag afschrijving iedere maand) zou op 602,- uit komen.

M.a.w. theoretisch was ik inclusief augustus klaar met de volledige afschrijving, maar heb voor september wel alsnog gewoon volledige factuur ontvangen, dus ik ben benieuwd…
Mr Q210 22kw 2013 & Mrs R110 41kw 2019 (net nieuw).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
spacefreek
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 13 sep 2024 17:26

Bericht door spacefreek »

Ik denk dat als je er zelf geen werk van maakt, ze gewoon door zullen gaan met de reguliere maandelijkse facturatie. Immers, de maandelijkse kosten die jij betaald zijn ook voor het evt. vervangen van de accu indien deze onder een bepaalde State of Health (SoH) komt. Dat betekent dat jij Renault relatief meer aan het spekken bent (want de Renault-interne financiële afschrijving van de accu is dan reeds volledig binnen bij ze, maar je betaald dat eigenlijk nog steeds). Je bent mogelijk nu dus in staat de accu 'gratis' over te nemen, maar dan verlies je wel het recht op een vervangende accu bij een (te) lage SoH (wat 60% zal zijn, gezien de leeftijd: https://mobilize-fs.nl/wp-content/uploa ... ijhuur.pdf)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

djeffoo
Lid
Lid

Bericht door djeffoo »

IMG_0026.png

Zijn ze gek geworden, vorig jaar 718, nu 2420 inclusief btw…

Nu snap ik ook wel waarom ze de telefoon niet opnemen,….
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sordone
lid
lid
Laatste bezoek: 06 apr 2025 09:02
Contacteer:

Bericht door Sordone »

Ik kreeg dezelfde prijs bij 10 jaar oude Q210 en 195.000 km. Lijkt wel of ze een standaard bodem prijs of mail hanteren.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

djeffoo
Lid
Lid

Bericht door djeffoo »

Nu wel ja, maar heb dit nog in de mail staan:

feb 2021: 1792 ex (Chantal Dijkshoorn)
okt 2022: 827 ex (Chantal Dijkshoorn)
juli 2023: 594 ex (Remon Ploeg)
sept 2024: 2000 ex (heden in plaats van lineair 0,0)

Dus zijn er nog niet klaar mee…..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

smiets
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Laatste bezoek: 01 okt 2024 14:57

Bericht door smiets »

Hoi forummers,
Nieuw hier, zoe uit 2014 gekocht voor weinig, wegens defect ingangsfilter. Batterij is huur, nu na 2 maanden eindelijk een mail van de nieuwe verhuurtak van renault over batterijhuurcontract. Ik heb neteen aangegeven dat ik wel wilde kopen (SOH volgens canze 98%). Ondergrens is volgens christopher gomez 2000 euries. ...
Doen? Of hopen dat ze nog weer eens zakken? Christopher werkt er volgens eigen zeggen zowat in zn eentje, duurde ook eindeloos voor ie de telefoon eens oppakte :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Zowiezoe
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 okt 2024 11:50

Bericht door Zowiezoe »

Ik kreeg net onderstaande reactie van RCI:

Prijzen zijn naar een minimun van 2.000 excl verhoogd.

Rare praktijken zonder daar vooraf over te communiceren..
Zouden ze zit dit zomaar eenzijdig kunnen doen als je (1,5 jaar terug in mijn geval) al een eerder, lager aanbod hebt gekregen..?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Esther1
Net ingestapt
Net ingestapt
Laatste bezoek: 01 okt 2024 13:10

Bericht door Esther1 »

Deze week een aanbod gekregen van € 2.000,- ex btw.
Dit is de minimale waarde, dus ongeacht de ouderdom.
Ik heb een Zoe van oktober 2015.
Ze zeggen nu ook dat het € 1 aanbod niet geldt voor Zoe's...
Het lijkt inderdaad een herzien beleid en geldklopperij.
Ik moet de auto nog 3 jaar rijden voordat dat overnamebedrag eruit is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

smiets
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Laatste bezoek: 01 okt 2024 14:57

Bericht door smiets »

Nou dat betekent dus idd een nieuwe politiek vanuit de geldwolftak van Renault. Zie net dat 1 van de achternamen van christopher monedero is. Munten maken kan ie zeker ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

djeffoo
Lid
Lid

Bericht door djeffoo »

Heb een brief gestuurd mbt het feit dat ik hem in Januari reeds wou overnemen voor de toen nog geldende politiek maar wegens niet bereikbaar zijn van RCI nu opeens tegen 2000 ex btw aan moet kijken, wat nog meer is dan 3 jaar terug (1792 ex) Heb wel 16+ keer gebeld, dus probleem ligt bij hen. Incasso voor de huur heb ik ingetrokken en aangegeven dat ik de services niet langer hoef (ook geen garantie) dus graag alleen nog afrekening van 1 maand huur + evt E 1,- wens te ontvangen en anders een juridisch pad op ga. Was nl in September bij 0 restwaarde uitgekomen, en nu dus +2420,- teruggezet... als dit renault beleid is wil kassa of radar er vast ook wel wat sensatie TV van maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

tankslapper
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 04 apr 2025 11:33

Bericht door tankslapper »

Helaas hetzelfde aanbod van Christopher gehad. Ook gereageerd dat ik een reële aanbieding wil ontvangen. Vooralsnog geen reactie.

Hoor graag de uitkomst bij jullie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

djeffoo
Lid
Lid

Bericht door djeffoo »

Ik heb een conclusie: de honden van Mobilize vinden het normaal om iemand een poot uit te draaien van E 2440,- (aangezien ik in het vorige afschrijvingsmodel nu ongeveer op 0,0 uit zo komen).

Maar niet betalen en dreigen met “Kassa / belbus” helpt, ze nemen spontaan een keer zelf contact met je op….

Echter ik heb niet echt heel veel zin in juridisch gezever om een 11 jaar oude auto met 22kW accu ook nog… Soms heb je fatsoenmatig gewoon keihard gelijk, maar krijg je het gewoonweg niet (welkom in nl!)

In plaats van afrijden tot het eind heb ik mijn Zoe hierom na 7 trouwe jaren ingeruild 🥲!

Toegevoegd in 1 minuut 43 secondes:
Advies voor eenieder: koop die accu na +\- 7 jaar want daarna blijft hij E 2000 EX btw kosten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

djeffoo
Lid
Lid

Bericht door djeffoo »

P.s. de nieuw auto (don’t tell the dogs!): Zoe R90 41kW met koopAccu uit 2018. Ondanks de vele km ook nog een nette auto die met een beetje aandacht goed doorkan als 2e liefde, maar had van mij niet hoeven zijn.

Doorslag was vooral de prijs zijnde inruil+ SEPP + klein bedrag a 12 maanden accuhuur ongeveer. Gemende blijdschap dus… maar iets met Renault en Finances, nooit weer!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sisat72
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 15 feb 2025 08:40

Bericht door Sisat72 »

Schandalig dit, allereest kreeg ik nu een aanmaning van Christopher, mede door wat jullie allemaal zeggen "reactie op email duurt een maand" en dan moet ik meteen antwoorden met een contract zonder enige vorm van begrip noch uitleg. Ik word zelfs door Mobilize-FS "in gebreke" gesteld. . .. wie is nu de klant die iets koopt en het recht heeft om een partij "in gebreke" te stellen ???? dit is de omgekeerde wereld !!!

Wij vallen onder Europese en Nederlandse rechtspraak en dit betekend dat alle klanten gelijk behandeld dienen te worden. Het kan dus niet zo zijn dat onaangekondigd voorwaardes per jaar/maand/week veranderen. Renault of "RCI Financial Services B.V. becomes Mobilize Financial Services" is dus verplicht dit kenbaar te maken aan haar klanten.
Daarnaast zou het plausibel zijn, gelijk aan bovenstaand, dat alle 22kw rijders een aanbod krijgen om accu te vervangen voor een 40kw onder hetzelfde contract. Er zijn legio schade auto's waarvan de 40kw accu geconfisqueerd wordt door Renault, waarom deze niet aan je vaste klanten aanbieden om rijplezier en klantenbinding te verhogen ????

Misschien moeten we met zijn alleen maar eens naar het programma Kassa en/of Radar want op deze manier wordt het stimuleren van elektrisch rijden toch aardig gesaboteerd. Na verstrijken van de SEPP is mijn Zoé ook ingeruild !! !!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sisat72
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Sisat72 »

ik heb mij maar aan de leeuwen geworpen; een bedrijf wat zijn klanten met een rechtzaak bedreigd, zielig.
Zie bijlage:Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

nervus
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 12 feb 2025 18:13

Bericht door nervus »

@Sisat72: Dreigende taal met taalfouten ... Onbekwaam stelletje bij dat verhuurclubje.
Zelf zijn mijn echtgenote en ik vorig jaar na de vervanging van haar Zoe door een Megane E-tech ruim 3 maanden bezig geweest om die druiloren duidelijk te maken dat haar auto was ingeruild bij de Renault-dealer. Toen werd mij al duidelijk dat die hele club bestaat uit 2 man en een telefoon plus e-mail account. Goddank zijn we van ze af (heb wel moeten dreigen met mijn advocaat :wink: ).
Sterkte man!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sisat72
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Sisat72 »

@Nervus, bedankt voor het medeleven.

Ik was voornemens om uit een sloop/schade auto de 41KW accu te verwijderen en deze onder mijn Zoë te schroeven. Weet iemand of Renault of dit bedrijf je dan alsnog op afstand kan saboteren ? Ik vermoed alleen als je de nieuwe batterij laat inleren bij de dealer, maar zonder inleren heb je denk ik nog steeds de functie & actieradius van de nieuwe batterij of zie ik iets over het hoofd (naast dat het financieel mogelijk onaantrekkelijk is) ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

nervus
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 12 feb 2025 18:13

Bericht door nervus »

@Sisat72: Over de situatie bij het plaatsen van een batterij heb ik geen kennis, wel weet ik dat het een "linke klus" (hoogspanning) is. Verder kan het nuttig zijn om bij je lokale renault dealer te polsen hoe ze denken over de verhuurclub (bij mijn dealer waren ze ook niet blij met ze). Als ze kritisch zijn willen ze misschien gewoon voor je inlezen etc. De banden tussen verhuurbedrijf en Renault-dealers zijn niet zo strak.
Succes gewenst.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sisat72
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Sisat72 »

Hoi Nervus, wederom bedankt voor de reactie.

Meest recente ontwikkeling is dat ik van de verhuurclub weer een contract toegestuurd heb gekregen, verzoek om legitimatie en handtekening. Vreemd want dit contract is al door de verkoper ingevuld en door ons beide ondertekend, daarnaast heb ik aangegeven niet via automatische incasso te willen betalen. Dit riekt naar identiteitsfraude mijn inziens.

Ik heb besloten om de batterij maar aan te gaan schaffen á €2000,- (incl BTW €2420). Ik zie ze er voor aan met terugwerkende kracht de 11 maanden keer €75,- in rekening te brengen (doen ze ook niet voor alle proefritten bij de dealer toch ???) en een jaar huur is ook 12x75 = €900,-. M.a.w. dan is de aanschaf er al weer uitgehaald & ben ik hopelijk van de verhuurclub af . .. . in ieder geval geen verplichtingen, ook niet na het sprookje van €1,- van 10 jaar leeftijd batterij, want dan loopt de huur gewoon door geeft het verhuurclubje aan.

Wordt vervolgd, ik hou jullie op de hoogte van deze bizarre gang van zaken. PS: ik hoop dat de auto bij verkoop dan ook meer waard is als de batterij in eigendom is .. . . :idea:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

waltur
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 16 dec 2024 19:13

Bericht door waltur »

Hier hetzelfde probleem, een jaar geleden een aanbod gehad voor 672 euro wat ik toen nog te hoog vond, een jaar later nogmaals de prijs opgevraagd en nu bleek het bedrag inderdaad 2000 euro te zijn. Belachelijk voor een accu waarmee ik niet eens in staat ben 100km te rijden. Contact met Renault is slecht en ronduit bot en onprofessioneel. Ik ben voornemens mijn accu volledig naar de klote te helpen en zodoende een nieuwe accu af te dwingen, als iemand nog suggesties heeft hoe een accu van een Zoe zo snel mogelijk te vernielen dan hoor ik het graag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sisat72
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Sisat72 »

@Waltur,
Ik had even mijn rechtsbijstand geraadpleegd; ik kreeg namelijk een factuur voor de batteryhuur zonder dat ik het contract getekend had. De betalingstermijn was 0 dagen ... . nul dagen. Dat mag wettelijk helemaal niet. Daarop gereageerd dat ik deze conform Europese wetgeving niet accepteer en al eerder een offerte tot afkoop battery had gevraagd. Nooit meer antwoord hierop gekregen . .. .
Tot afgelopen vrijdag, toen kwam er een herinnering voor de huurfactuur .. .. ik weer de correspondentie meesturen van het verzoek tot offerte koop en toen kreeg ik 2 reacties; 1 met meteen een koop offerte . . . . en 1 met het bericht dat "debiteuren" afdeling dit doorstuurt naar de operationele afdeling. Werken goed samen intern deze mensen . . . . . Ga maar over tot koop, dan ben ik van deze E&@#!)% af.

PS: tip, zoek eens info op het forum op over SOH (State Of Health), die kun je via CanZE gemakkelijk uitlezen. Die van mij is goed, heeft in de winter zo'n 110km actieradius en in de zomer zo'n 130km. Meer zit er niet in denk ik voor een battery van 2016 :-(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

waltur
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 16 dec 2024 19:13

Bericht door waltur »

@Sisat72 Wat heb je betaald voor de overname van de batterij als ik vragen mag?

De mijne is van 2013 en al lang en breed afgeschreven. Ik krijg het idee dat Renault in de problemen zit omdat ze geen auto's meer verkopen en wat extra geld probeert binnen te harken via de huur accu's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sisat72
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Sisat72 »

@Waltur, volgens mij tegenwoordig het standaard bedrag (na 9 of 10 jaar levensduur) van €2000,- ex BTW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

AvE84
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 04 apr 2025 18:33

Bericht door AvE84 »

Goedenavond allen,

Wij zijn sinds afgelopen 1 januari bezitters van een ZOE van oktober 2020 met inmiddels zo'n 54.000 km's op de teller. Ik heb vandaag een mail gestuurd met het verzoek om een aanbod te doen voor overname van de huuraccu. Kreeg eind van de middag al een email terug met de prijs zijnde €5221,18 incl BTW. Rekensom leert me dat dit gelijk staat aan 4 jaar en 10,5 maanden.
Tegen die tijd is onze ZOE dus net 9 jaar oud...

Is dit een beetje een redelijk aanbod of kunnen we beter blijven huren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sisat72
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Sisat72 »

Hoi AvE84,

Wat ik lees in de algemene voorwaarden is dat men de accu/batterij van 8 jaar garantie voorziet. M.a.w. na 8 jaar wordt deze al beschouwd als afgeschreven.
Ik ben benieuwd welk type Zoe jullie hebben, want ik las ergens dat de 3e generatie (vanaf 2019) geen huuraccu's meer heeft en je dus bij aanschaf meteen de eigenaar van de accu/batterij bent.
M.a.w. dan zou dus al gelden dat je accu onder de reguliere fabrieksvoorwaarden geldt en niet zoals voor velen van ons de voorwaarden van Mobilize-FS.

PS: volgens mij is men er ook achter gekomen dat deze accu's/batterijen het veel beter doen als verwacht kwa levensduur (onder normale omstandigheden en bij normaal gebruik) en dat daarom de huurconstructie beëindigd is door Renault.

Groetjes, Richard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

AvE84
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 04 apr 2025 18:33

Bericht door AvE84 »

Dag Richard,

Wij hebben een ZOE R110 experience of intens met CCS aansluiting maar het betreft een ingevoerd exemplaar uit Duitsland met huuraccu dus. Dat bleek ook uit de prijs destijds.

Ik las eerder in dit topic dat de restwaarde momenteel altijd minimaal €2000,- blijft dus in die zin lijkt het me opzich wel zinvol om de accu over te kopen.

€5221,18 - €2000 : 89 (huurprijs per maand bij 10.000 pj) = 36 maanden. Dan is de auto nog geen 8 jaar oud.

Bovendien redden we het met die 10.000 km per jaar eigenlijk net niet en een klasse hoger is nog een hogere prijs per maand.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sisat72
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Sisat72 »

Inderdaad en vergeet niet dat er (volgens mij) verwacht wordt dat je naast de maandelijkse huur ook een maandelijkse verzekering moet afsluiten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

CaroDiva
Net ingestapt
Net ingestapt
Laatste bezoek: 08 jan 2025 16:43

Bericht door CaroDiva »

Newsflash: het minimum afkoopbedrag voor een 22 KW accu van een Zoe uit 2013 is inmiddels... € 2.420,- !! :fp:

De medewerkster van Mobilize FS gaf vandaag aan dat er in mei weer een nieuwe waardebepaling van accu's gedaan zal worden, maar ik weet niet of dat nu goed nieuws of (nog) slecht(er) nieuws betekent...

Voor de volledigheid hier mijn volledige ervaring met het contact met Mobilize FS:
Vorige week wilde ik een nieuwe auto kopen. De dealer wilde ivm bepalen inruilwaarde eerst weten wat het zou kosten om de accu af te kopen. Enige haast was geboden, want de nieuwe auto wordt natuurlijk niet oneindig vastgehouden. Ik dacht: ik bel ze even snel! Maar vervolgens heb ik drie werkdagen oneindig lang in de wacht gestaan, zonder enig resultaat. Na het sturen van diverse mails, ben ik vandaag teruggebeld met het aanbod. Toen ik mijn ongenoegen uitte over de telefonische onbereikbaarheid gaf de medewerkster aan dat ze "mij contractueel niet verplicht is om telefonisch bereikbaar te zijn". :Wall: De telefoonlijn wordt überhaupt niet meer beheerd zei ze, omdat ze te druk zijn met andere dingen, lekker dan...
Toen ik vroeg naar significant lagere afkoop bedragen (ook van jongere en betere accu's) die anderen aangeboden kregen, gaf ze aan dat dit inderdaad het geval is geweest maar dat dit telkens het gevolg was van foutieve berekeningen; daaraan kunnen anderen geen waarde of rechten ontlenen mbt andere accu's.. Ze gaf aan dat de mensen die een dergelijk fictief aanbod hebben gehad en geaccepteerd, wel ook daadwerkelijk dat bedrag voor hun accu hebben gekregen. Maar daar kopen wij - in hun beleving in ieder geval - niets voor..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sisat72
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Sisat72 »

@CaroDiva,
Ongelooflijk weer dit. Ik had mijn factuur afkoop 22kW accu voldaan, krijg ik vervolgens weer een aantal huur-facturen. Gebeld en zowaar iemand aan de telefoon gekregen; het zou geregeld worden. Voorlopig nog niks gehoord 🙉
Ben benieuwd of iemand weet wat de afkoop van een 41kW batterij kost. Volgens de koninklijke route upgraden van 22kW naar 41kW kost je zo'n €7900,- . . . . daar koop je een jonge 2e hands voor met inruil van je 21kW bak 🙉

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bossie0164
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Laatste bezoek: 25 feb 2025 07:32

Bericht door Bossie0164 »

Ik hoop het je binnenkort te kunnen zeggen @Sisat72
Vanavond heb ik een mail verstuurd met de vraag wat de kosten zouden zijn voor de overname van de 41 kWh accu van onze R90 (?) Zoe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sisat72
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Sisat72 »

Na voldoen factuur afkoop batterij is het tussen mij en MFS radiostilte. Helaas geen bevestiging en ook vraag ik mij af hoe het bij de RDW en auto verkoopsites dan bekend wordt dat je auto gekoppeld is aan een koopbatterij? Hopelijk heeft de nieuwe Renault 5 deze constructie niet :-(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bossie0164
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Laatste bezoek: 25 feb 2025 07:32

Bericht door Bossie0164 »

Bossie0164 schreef: 13 feb 2025 22:53 Ik hoop het je binnenkort te kunnen zeggen @Sisat72
Vanavond heb ik een mail verstuurd met de vraag wat de kosten zouden zijn voor de overname van de 41 kWh accu van onze R90 (?) Zoe.
Gisteren antwoord gekregen, wat me na alle verhalen hier niet tegenvalt in 6 werkdagen.
Voor de accu van de auto uit januari 2017 (nu dus 8 jaar) kregen we het volgende antwoord terug:

"Beste heer/mevrouw,

De overnameprijs van de accu is 2.101 euro excl Btw.

Als u hiermee akkoord bent zullen we factureren.

Wij vertrouwen erop u met dit bericht van dienst te zijn.

RCI Financial Services B.V. becomes Mobilize Financial Services
."

Weinig professionele offerte, en het lijkt erop dat de prijs €101,- ex btw hoger geworden is.
De via CanZE gemeten SoH is 88% na 8 jaar, dus denk wel dat we dit gaan doen, maar blijft vervelend dat je met een stuk hoger bedrag geconfronteerd word dan voorzien...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoemen
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 02 mei 2025 13:04

Bericht door zoemen »

Zoe van juni 2014 overname accu is 320 euro excl BTW.
Zoe van februari 2017 overname accu is 1755 euro excl BTW.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut