Newsflash: het minimum afkoopbedrag voor een 22 KW accu van een Zoe uit 2013 is inmiddels... € 2.420,- !!
De medewerkster van Mobilize FS gaf vandaag aan dat er in mei weer een nieuwe waardebepaling van accu's gedaan zal worden, maar ik weet niet of dat nu goed nieuws of (nog) slecht(er) nieuws betekent...
Voor de volledigheid hier mijn volledige ervaring met het contact met Mobilize FS:
Vorige week wilde ik een nieuwe auto kopen. De dealer wilde ivm bepalen inruilwaarde eerst weten wat het zou kosten om de accu af te kopen. Enige haast was geboden, want de nieuwe auto wordt natuurlijk niet oneindig vastgehouden. Ik dacht: ik bel ze even snel! Maar vervolgens heb ik drie werkdagen oneindig lang in de wacht gestaan, zonder enig resultaat. Na het sturen van diverse mails, ben ik vandaag teruggebeld met het aanbod. Toen ik mijn ongenoegen uitte over de telefonische onbereikbaarheid gaf de medewerkster aan dat ze "mij contractueel niet verplicht is om telefonisch bereikbaar te zijn".

De telefoonlijn wordt überhaupt niet meer beheerd zei ze, omdat ze te druk zijn met andere dingen, lekker dan...
Toen ik vroeg naar significant lagere afkoop bedragen (ook van jongere en betere accu's) die anderen aangeboden kregen, gaf ze aan dat dit inderdaad het geval is geweest maar dat dit telkens het gevolg was van foutieve berekeningen; daaraan kunnen anderen geen waarde of rechten ontlenen mbt andere accu's.. Ze gaf aan dat de mensen die een dergelijk fictief aanbod hebben gehad en geaccepteerd, wel ook daadwerkelijk dat bedrag voor hun accu hebben gekregen. Maar daar kopen wij - in hun beleving in ieder geval - niets voor..