Aanjager doet het niet meer

Stel hier de vragen die specifiek met Renault 25 techniek te maken hebben
Plaats reactie

Topic author
Jan
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier

Bericht door Jan »

Ik lig nou niet echt wakker van een controlelampje wat het niet doet als de alarmlichten aan staan bv (apk afkeur bij de v6).
Of mistlampen die het wel of niet doen.

Voor zaken die echt van belang zijn is het natuurlijk wat anders.
Wel typisch dat degene die mijn auto's wel eens keurde hem wel door de apk kreeg, maar liet je hem voorkeuren+maken bij hem, dan vonden ze bij de dealer toch weer een apk-afkeurpuntje. het is misschien ook maar hoe secuur je bent of hoe streng

Update: de aanjager doet het nogsteeds niet in stand 1-4. Morgen maar even het geheel eruit halen en goed schoonmaken, en naar de koolborstels kijken. Geen idee trouwens of het op een zekering zit......
Ik heb een andere blower+kachelweerstand liggen om te ruilen.
Er ligt ook een halve dennenboom rondom de blower zag ik :)

Update 2: Wat een ellende: zekering is goed, andere blower+kachelweerstand erin gezet: nog niets in stand 1-4
Waar kan ik het dan nog zoeken: in de bediening op het dashboard zelf? Of koolborstels of........helaas heb ik van elektronica geen barst verstand :x

Update 3: Hij doet het in stand 1-3, maar als je van stand 2 naar stand 3 gaat slaat ie nogal eens af, en contact aan of uitzetten heeft tot gevolg dat ie het soms wel en soms niet doet.

Update 4: stand 1-4 doet het 'opeens' weer. Geen rare dingen meer gedaan na de 3e update. Na contact af zetten en aan zetten blijft ie het doen.
Ik snap er geen bal meer van :? Geen idee of ie het blijft doen, dadelijk heb ik alles netjes ingebouwd, zul je zien dat ie het niet meer doet.........:cry:

Waar zou het mogelijk aan kunnen liggen, of is h et verstandiger om een andere blower aan te schaffen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Jan
Lid
Lid

Bericht door Jan »

Oops, misschien moet dit wel in een nieuw topic....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 23 mar 2025 10:02
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

Denk dat de oorzaak dan onder het wieltje zit, beetje heen en weer draaien wil nog wel eens helpen dan.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

merijn
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Contacteer:

Bericht door merijn »

ik heb bijna precies hetzelfde gehad bij mijn TXE met de aanjager, ook die wilde nog wel een uitvallen, en heeft het zelfs een hele tijd niet gedaan, totdat ik het zat was en dacht nu heb ik genoeg van met men ramen open rijden om hem te ontwazemen ;]
opengehaald en beetje rondgekeken, beetje hier getikt beetje daar getikt, helemaal niks, net toen ik dacht, hmm daar zal een nieuwe voor meoten komen, gaf ik op een bepaalde plek een tik, en hoppa! draaien alsof er HELEMAAL niks aan de hand was...toen heeft ie het een half jaar gedaan, weer uitgevallen, zelfde tik (en nu de massakabel iets beter schoongemaakt aangezien die wel erg aangeslagen was) en hij heeft het sindsdien probleemloos gedaan
dit zou het kunnen zijn, dat je onweten net het goede deel hebt aangetikt, of zoals mark zegt in het wieltje, die wil ook wel eens vuil worden

mvg, merijn
2153, not even in the neighbourhood of the beast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Jan
Lid
Lid

Bericht door Jan »

Waar precies heb je getikt? :P
Vanavond viel mijn aanjager plots weer uit, ik wou van stand 3 naar stand 4 gaan en plof uit :x
Misschien als het morgen droger is dat ie het weer doet....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

merijn
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Contacteer:

Bericht door merijn »

als je voor de auto staat dan aan de rechter kant van de aanjager, ik zit me even te proberen te herinneren hoe het er ook alweer uitzag, het is toch ook alweer zo'n 3 jaar geleden
als je ene fototje hebt dan kan ik het misschien wel aanwijzen, btw de minpool wil ook wel eens zwaar aantasten dat was bij ons de tweede keer zeker te weten het geval

mvg, merijn
2153, not even in the neighbourhood of the beast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Jan
Lid
Lid

Bericht door Jan »

Ik zal eens kijken of ik een foto ergens kan vinden, wordt wel morgen denk ik.

Net deed de aanjager het weer eventjes en vervolgens opeens weer niet meer. Leuk probleem :evil:

Sinds vanmorgen doet ie het weer wel, alleen geen idee hoelang.......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Jan
Lid
Lid

Bericht door Jan »

Hij deed het dus tot gisteren, toen deed ie het niet meer. En net weer wel. Rare storingen altijd......ga maar eens zoeken waar het aan ligt :twisted:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jasper11turbo
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 10 dec 2015 19:31

Bericht door jasper11turbo »

is een veelvoorkomend probleem .

heb het zelf bij diverse r 25 al meerder malen meegemaakt bij zowel airco als niet airco auto,s.

de oorzaak bij mij was dubieus..
bij de niet airco auto idd geen kachelventilator meer (geen van de standen werkten zo ongeveer 2 dagen)
en zo in ene geen last meer gehad .

bij het uit en inbouwen ben ik wel tegengekomen dat de stekker welke op het kachelpaneel zit een beetje warm geweest was ..
(door slecht contact ontstaat er een weerstand welke weer een heoveelheid warmte veroorzaakt waar het plastic van de stekker weer niet tegenkan).
na dit vervangen te hebben heb ik ook geen last meer gehad ... maarja ... om nu te zeggen "ik rijd vaak in die auto"... nou nee... dus hoeft niet alles te betekenen.

-----------

bij de airco auto,s viel alles uit ... dus ook het aanzuigmotortje van de climaatregeling en de werking van de stappenmotor temperatuur .

Ook nu weer zomaar na een paar uur werkte alles weer keurig netjes.

Bij een "actie vervangen alle lampjes van alle schakelaars en panelen"ben ik geen ingebrande stekker tegengekomen en niets raars die kan verklaren waarom het gebeurde...

Ik houd het erop dat bij de airco 25 iets electronisch in het climaatregelpaneel niet goed ging (misschien een onderbreking in een print ?)

zolang de climaatregeling goed en zonder enig defect werkt doe ik er ook niets aan ... dat heeft geen zin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut