Aankooptips 19-16v Chamade

met betrekking tot het R19 gedeelte
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Marc_vG
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2009 22:46

Aankooptips 19-16v Chamade

Bericht door Marc_vG »

Goedeavond,

Na jaren Volkswagen te hebben gereden, ga ik nu hoogstwaarschijnlijk de overstap maken naar een Renault.
Ik heb mijn oog laten vallen op een groene 19 16V Chamade uit 1992 (is 1992 nog een Ph1?). Heeft momenteel 177000 gelopen maar staat sinds augustus 2005 al stil.

Omdat ik vrijwel geen zwakke punten ken van een Renault, wou ik hier vragen of jullie wat zwakke punten weten van een 19 16V m.b.t. roest, ophanging etc.? 1 ding weet ik al en dat is dat er via de luchthapper water naar binnen kan lekken de bougieschachten in.

Graag hoor ik jullie aankooptips!

Misschien is het handig om apart topic te maken voor aankooptips.

Alvast bedankt

Marc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

De basis aankoop tips van een andere auto zijn denk ik iedereen wel bekend. Dus de schades, rotte zichtbare plekken, intererieur etc.
Gezien je auto al vanaf 2005 stilstaat, is een nieuwe distributieriem met rollen, en wellicht waterpomp, multiriem absoluut geen overbodige luxe. Net zoals nieuwe olie+filter, koelvloeistof,stuurolie, bougies, luchtfilter etc. Dus gewoon een complete beurt. De kosten hiervan zijn al aan de hoge kant, dus houd hier rekening mee met de aanschafprijs.
De dorpels van de 19 willen wel is roesten, vooral de eerste modellen. Let bij het rijden goed op of de auto "recht" rijdt. De 16v modellen hebben meer kans gehad om zich om een boom te vouwen in het verleden.
Verder natuurlijk controle van alles wat op de auto zit, aan evt. elec ramen, kachel, airco, etc..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht